Slecht lopen Rekord C

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Jorisch350

Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn Rekord C.
      Een tijdje geleden zat de koppeling vast, die hebben we nu na heel wat gedoe eindelijk goed eronder zitten. Werkt allemaal prima.
      Maar sindsdien loopt hij niet mooi meer.

Hij start wel gewoon, zonder extra gas te geven. En hij blijft dan ook wel stationair lopen, wel vrij onregelmatig, maar hij valt niet uit.
      Als je gas geeft dan komt hij snel op toeren, en lijkt het eigenlijk alsof er niks aan de hand is. Maar als hij dan weer stationair loopt is het weer onregelmatig.

Tijdens het rijden gaat het goed zolang je gas geeft, hij komt goed op toeren en trekt goed door.
      Maar zodra je afremt valt de motor uit.
      En dat hetgeen waar ik me het meest aan stoor: als je constante snelheid rijd, 40, 60, 80 maakt niet uit, dan schokt hij heel erg.
      Zodra je dan weer iets gas geeft is het over, maar als je weer constant rijd begint hij direct weet te schokken.
      Het schokken is over als je de koppeling indrukt.

De vacuüm slangen heb ik vernieuwd. En de ontsteking is ook zo goed als nieuw, nieuwe verdelerkap + kabels + contactpuntjes + condensator.

Het gaat om een Rekord C met een 1.7 S motor. Er ligt een gasinstallatie in de auto, maar dit testen heb ik allemaal op benzine gedaan.

Ik hoop dat iemand een idee heeft van wat het zou kunnen zijn.

Groeten,
      Joris

HAICO
      Deelnemer

loopt hij op lpg wel goed dan ?

als de ontsteking vernieuwd is en goed afgesteld,dan zou ik het in de carburateur zoeken ,vervuiling of iets dergelijks.

Jorisch350

Op lpg loopt hij hetzelfde,
          Ik ga het morgen nog eens met nieuwe bougies proberen, en anders wordt het toch de carburateur nakijken denk ik

deziggy

bougies of te veel speling op de verdeleras …..

astra GT

klink een bietje of je ontsteking niet helemaal goed staat,
              en hoe is de staat van je luchtfilter? te weinig lucht doet ook veel.

succes

Jorisch350

Mijn luchtfilter kan ik niet openmaken, heeft iemand dat vaker gezien?
                Maar het vreemde vind ik dat hij het goed doet als je gas geeft, dus dan zou de carburateur en de ontsteking eigenlijk goed moeten zijn.
                Ik heb op school gehoord dat het misschien de acceleratiesproeier kan zijn die nadruppelt, maar ik weer niet of dat ook kan met lpg.
                Hij doet het wel beter met de nieuwe bougies, dus dan lijkt het er toch op dat het de ontstekig moet zijn.
                Hoe kan ik de speling op de verdeleras meten? En hoeveel speling mag daar op zitten?

HAICO
                Deelnemer

luchtfilter is een gesloten type met staalwol.
                  die moet geregeld schoongemaakt worden door hem uit te spoelen met benziene of thinner oid.
                  je kan ook een filter van een jonger type monteren waarvan je het filterelement van kunt verwisselen.
                  als er speling op de verdeleras zit kunje dat wel voelen.
                  ik zou opzoek gaan naar een elektronische ontsteking van bv een rekord E,dan weet je zeker dat het goed is.

kevinvantrijp
                  Deelnemer

hoi

misschien even naar de stationair sproeier kijken mocht deze electrisch zijn kan deze kapot zijn

groeten Kevin

superkadettje

hoi joris
                      ik heb het zelfde probleem gehad met onze c rekord 1700 en heb de ontsteking er uit gehaalt en een nieuwe electronische verzie uit een nieuwere opel motor gemonteerd en nu is het weer goed.
                      gr willem

Jorisch350

Ik ga proberen de boel met een stroboscoop lamp af te stellen, als ik het dan nog niet goed krijg ga ik toch ook maar naar zo’n elektronische ontsteking kijken.
                        Alvast bedankt voor de reacties

Jorisch350

Ik ben weer een tijdje bezig geweest,

Ik heb de ontsteking met een stroboscoop lamp afgesteld, en die staat nu redelijk volgens mij. Het schokken wat dus het probleem was is nu in ieder geval weg.

Het is nu alleen zo dat hij op benzine zeer slecht loopt, op lpg is er niks aan de hand, maar zodra je op benzine overschakel heeft hij er de grootste moeite mee. waarschijnlijk is de carburateur gewoon vuil, dus die zal ik een keer goed schoon moeten maken wil ik op benzine gaan rijden.

En ik ben tot de vervelende ontdekking gekomen dat hij 1:3 rijd op lpg, dat is dus niet echt voordelig te noemen.

de ontsteking moet goed staan, de kleppen heb ik gesteld, het luchtfilter is schoongemaakt.
                          maar toch blijft hij veel verbruiken.

de kleur van de bougies is wit, volgens google betekent dat, dat de ontsteking te vroeg staat, of het mengsel te arm.
                          aangezien het de ontsteking niet is, blijft het mengsel over, maar als ik dat rijker moet gaan zetten komt dat het verbruik niet ten goede lijkt mij.

weet iemand wat het verbruik van een 1.7 S motor ongeveer is? op benzine en/of op lpg.
                          Of weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
                          lekkage? verdamper? of toch ook de carburateur?

Groeten,
                          Joris

postbusmanta
                          Deelnemer

Eerst zorgen dat hij op benzine goed loopt (incl CO-afstelling).

Daarna de LPG-afstelling controleren met de CO-meter.

Anders blijf je klooien.

Ik denk dat een verbruik op LPG van 1 op 7 reëel is.
                            Het is een kleine motor voor een zware auto, dus die moet flink werken.

Op benzine zou ik een verbruik van 1 op 9 verwachten.

etjen

he superkadettje
                              welk nieuwer model electronische ontsteking past er in een rekord C?
                              thanx e

Jorisch350

Ik heb ondertussen bijna alle pakkingen van de motor vervangen vanwege olielekkages.
                                Nu zit hij weer een tijdje in elkaar en liep hij ook prima, maar van de een op de andere dag is het weer complete ellende.

Hij loopt prima, maar ik kan maar zeer beperkt gas geven, als ik teveel gas geef begint de motor ontzettend te schokken, dat gaat weer weg zodra je gas los laat of juist vol gas geeft.
                                Dus als je vol gas rijd is alles weer goed, maar ergens daartussen wil hij gewoon echt niet.

We dachten eerst aan de choke klep (automatische choke), dat die dicht zou slaan bij bepaalde trillingen van de motor, deze hebben we nu omgebouwd naar handchoke zodat hij met de hand te regelen is.

Het probleem blijft echter aanhouden, hierna dacht ik dat het misschien de vervroeging van de ontsteking zou kunnen zijn, dit heb ik ook nagekeken, alle slangen vernieuwd en goed vast gezet.
                                Het mechanisme kan goed bewegen, en loopt niet langzaam terug, dus het lekt niet.

Misschien zou het valse lucht kunnen zijn, maar het vreemde vind ik dat het alleen bij accelereren is, ik kan prima rijden zodra ik het gas maar zeer licht intrap, maar als je meer gas wilt geven begint het gedoe weer.

Heeft iemand dit probleem vaker meegemaakt en of weet iemand de oorzaak van deze symptomen

kadscona
                                Deelnemer

Klinkt een beetje als speling op de gasklep. Maar gezien al de problemen zou ik eens een andere carburateur proberen. 1:3 is veel te veel, maar dan zou je zwarte/vette bougies moeten hebben. Witte bougies is te arm mengsel op benzine, en gas is schraal maar ook dat zou zwarte bougies moeten geven bij 1:3. Ergens lekt er wat.

Jorisch350

Hij rijd momenteel zeer goed eigenlijk, verbruik van 1:9 – 1:10 Op gas, dus de afstelling moet goed zijn.
                                    En zo rijd hij ook als hij goed loopt dus bij weinig belasting of bij vol belasting.
                                    Maar daar tussenin bij half gas dan schokt hij enorm.

Ik blijf het vreemd vinden omdat de afstelling goed moet zijn aangezien hij bij volle belasting prima loopt, naar toch zit er ergens iets niet goed

deziggy

klepspeling nakijken, op gas raken ze snel ontregeld.

Jorisch350

De klepspeling zou toch niet belastingsafhankelijk wel of niet goed zijn?
                                        En de bougies zijn allemaal mooi bruin, dus de verbranding zou ook goed moeten zijn

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.