Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Slecht lopen C20XE (koud)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 november 2010 om 21:18 #17742125
origineel gepost door Miruni
Lambda kun je gewoon los laten liggen.
Er gaat niks in noodloop. Hij gaat nu puur op de ingeprogrammeerde waarden
in de brandstofmap lopen zonder wat bij te corrigeren.
Als de map goed is ingeprogrammeerd dan loopt ie als een zonnetje :-).Kijk, weer wat geleerd.:thumbup
13 december 2010 om 17:06 #17742126Hallo iedereen.
Ik heb hetzelfde probleem als GSI Racer.
Bij koude motor heel rot lopen alsof hij verzuipt, bij deellast naar stationair valt hij terug naar heel weinig toeren (minder dan 500) of valt uit.
Soms ook als ik hem start alsof hij op 3 pitten loopt en onwijs schommelen in toeren.
Heb op aanraden van meedere mensen het volgende vervangen:
2x gaskleppositiesensor vervangen.
3x stappenmotor vervangen + schoongemaakt.heb het hele topic gelezen en kom tot de conclusie dat ik moet zoeken bij mn lambda sonde, temperatuursensor of de ECU.
Heb ik dat goed begrepen? dan ga ik die onderdelen zoeken.heb geen motormanagement lampje maar zal zeer binnenkort iets verzinnen.
Groet, Thierry.
13 december 2010 om 17:29 #17742127Thierry,
laat hem zowiezo eens uitlezen om te beginnen.
mm lampje hoeft niet altijd aan te gaan.
je kunt ook een storing hebben terwijl hij uit blijft.ik ga de mijne binnenkort goed na lopen.
staat nu al een paar weekjes stil:P13 december 2010 om 18:42 #17742128Hoi Thierry,
je kan eens de lambda sensor geheel lostrekken, de ECU vervalt dan in een standaard mengsel afstelling.
Zou inderdaad maar eens gauw een MM lampje er op bouwen, is echt zo gepiept… Bedenkt je wel dat als de accu er een paar minuten (of eerder al) af is geweest de foutcodes gewist zijn in de ECU en er dus eerst weer iets moet optreden voor je kan zien wat er aan de hand is (was)…
Succes! (beide)
15 december 2010 om 18:25 #17742129Even een update.
Heb gister een nieuwe blauwe temperatuurvoeler gehaald bij de Opel.
Gisteravond ingebouwd, toen gestart, geen verschil, motor bleef pingelen tot hij uitviel. (dit alles was met koude motor)
Vandaag om half 7 sochtends was hij weer goed koud en opweg naar mn werk was het weer drama, hele tijd op 3 pitten lopen en half verzuipen.
Ik kwam om 7 uur op mijn werk en smiddags om 3 uur weer gestart, nu loopt hij ineens wel goed, niet verzuipen niet pingelen niets aan de hand, alleen een beetje laag stationair maargoed, tis koud.
Heb morgen een afspraak bij een car electronics en motor ombouw bedrijf die gaat de computer volledig uitlezen.Ik hou jullie op de hoogte.
Groet, Thierry.19 januari 2011 om 13:12 #17742130Misschien een beetje laat, maar nog even een update…
Nieuwe temperatuursensor heeft geholpen alle problemen zijn weg.
Motormanagement lampje gemaakt, brand niet, uitgelezen, geen foutcodes…Groet, Thierry.
10 mei 2011 om 16:39 #17742131ff een update:
na al die tijd ben ik erachter gekomen dat de koppakking heel minimaal koelvloeistof naar de cilinder in lekt.
rand van de zuiger was namelijk mooi schoon.Toch raar,
koppakking was pas nieuw.
alles was goed schoon
en de bouten waren juist aangetrokkenblok is nu stuk, licht een lager uit.
helaas…….. :???: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.