Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Slecht lopen C20XE (koud)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 oktober 2010 om 10:22 #17742075
Ben benieuwd, maar ik begrijp dat het mengsel zelfs met de nieuwe sensor nog veel te rijk is?
Zou het brandstofdruk kunnen zijn?? Regelaar stuk? Of toch een ECU storing? LMM?:hmmz
22 oktober 2010 om 16:32 #17742076ja hoor, nog steeds lopen als een tractor het ‘s morgens:swear
@Vinci, warm loopt hij goed, dus die punten wat je noemt lijken me onwaarschijnlijk.Misschien wat meer mensen die me verder kunnen helpen?!?!
22 oktober 2010 om 16:51 #17742077Regelen gaat in de ECU, die kan ook kapot gaan, ben ik op een pijnlijke manier achter gekomen met mijn vorige Kadett… Honderden € verder en een hele hoop tijd en ergernis…. Nieuwe ECU eraan en lopen als een zonnetje..
22 oktober 2010 om 17:02 #17742078Kan je je ecu uitlezen met een lampje? Heb dit ook eens gehad dat de ecu zich steeds rijker ging regelen, en toen kon ik de ecu ook niet uitlezen met een lampje.. Ook na alles te vervangen pas achter gekomen:-)
22 oktober 2010 om 17:12 #17742079Ik heb achter de dashboard midden console een schakelaartje gemaakt waarmee ik hem on the fly in zelf diagnose mode kan schakelen. Echt een erg handige optie!king:
Maar idd als de ECU zelf kapot is popt er lang niet altijd een error code op, was toen ook niet en was ook te rijk mengsel.
Dat was ineens ontstaan na uren lang rijden terug uit zuid frankrijk van vakantie, ineens begon hij iets in te houden. Dus bij een pomp gestopt, nou ik hoefde de motor niet eens meer uit te zetten, dat deed hij zelf al. :(
Dus verzuipen, met vol gas startte hij prima… Dus toch maar een stukje nog door gereden in de hoop thuis nog te kunnen halen, maar na honderd kilometer en toenemende klachten de auto maar laten repatrilleren door de ANWB.
Bij aankomst bij de garage weken lang op die prutsers zitten wachten omdat ze het uitlees kastje kwijt waren, toen ineens doorgebrand…:puke
Auto opgehaald en zelf aan de slag gegaan en werkelijk alles vervangen, sommige onderdelen zelfs meer dan één keer! Weken stoeien en ergernis en een hoop geld verder kon ik nog maar eén ding bedenken. ECU op de sloop gehaald voor 5 tientjes, erop geklikt en gaan met de banaan!!!:sleeping
Sinds deze ervaring besloten zelf alles maar te moeten kunnen en weten en oplossen aan mijn auto, laat geen enkele garage er met de vingers meer aan! Je wordt toch altijd opgelicht is mijn ervaring (helaas)….:argue
22 oktober 2010 om 22:14 #17742080origineel gepost door Vinci
Je wordt toch altijd opgelicht is mijn ervaring (helaas)….:argue@ Vinci: Voor ons ( in de opel scene) is het makkelijk om dingen uit te wisselen en zo uit te sluiten of iets kapot is.
Maar een normale doorsnee garage heeft geen LM meters of Lambda sonde of ECU op voorraad liggen van een bepaald type motor. C20XE in dit geval.
Dus dan moet je diagnose gaan stellen doormiddel van meten met de schema’s die je tot je beschikking hebt. Dit gaat echter veel tijd kosten en dus een hoop geld waardoor
een klant al gauw denkt dat die belazert word omdat die bevoorbeeld 100 euro moet betalen terwijl er in zijn ogen nog niets gebeurd is. Maar dit is altijd nog beter dan dat je BV 280 euro voor een sensor of whatever moet betalen en dan blijkt dat dat het niet is maar dat dit nu wel 100% uitgesloten is.Wat ik eigenlijk bedoel te vertellen, als ik bv een ecu op mijn werk opgeef, moet ik echt wel voor 99,9% zeker weten dat die kapot is, en dat niet later blijkt dat het een zekering of een slechte massa of wat dan ook was. Zeker als deze 800 euro kost. Dus moet je het dubbel en dwars meten, en dat kost vaak veel tijd en geld.
Ik snap je reactie, maar je moet ook die van garage’s of dealers snappen. En ook daar gaat het soms echt wel eens goed mis, maar het blijft mensen werk ……………………
@ GSI Racer: je kan inderdaad is FF een ander ECU-tje proberen.
23 oktober 2010 om 08:05 #17742081zal eens kijken of ik ergens ene kan uithalen:o
moet een hebben voor een C20XE M2.8
PL code staat er dacht ik op.Het fijnste is om deze ff uit te wisselen. Stel het is de ECU niet, dan zou het fijn zijn als ik deze nog terug kon geven.:thumbup
23 oktober 2010 om 10:43 #17742082Bij een beetje sloop bedrijf mag je dat wel even testen… Wordt hij gegraveerd en heb je gewoon garantie ook en zo…
@mr. Bone: Ik ben zelf fietsen/brommer monteur geweest een tijdje, dus ik weet hoe dat gaat. Het gaat er alleen om dat je je middelen zo goed voor mekaar hebt dat je geen weken nodig hebt om iets te constateren.Ik had hem bij een dealer staan en lijkt mij dat je voor diagnose een ECU moet kunnen nabootsen met een jig. (een verloopkabel of iets dergelijks met een programmeerbaar management die presets heeft voor alle types motoren…)
23 oktober 2010 om 16:26 #17742083origineel gepost door Vinci
@mr. Bone: Het gaat er alleen om dat je je middelen zo goed voor mekaar hebt dat je geen weken nodig hebt om iets te constateren.Dit ben ik volledig met je eens. Hetzelfde als GOED GEREEDSCHAP IS HET HALVE WERK.
En een stuk praktijk ervaring in STORING ZOEKEN, scheelt ook al een hele jas. Ondanks de juiste apparatuur en ervaring, kan een storing nog steeds erg hardnekkig zijn hoor.@ GSI Racer: :thumbup, hou ons op de hoogte van je vorderingen
24 oktober 2010 om 09:22 #17742084doe ik:)
compressie meten kan ik ook nog eens doen.
(heb dit topic ook op het GSi forum staan, dus daar krijg ik ook wat hulp van):thumbup25 oktober 2010 om 10:14 #17742085is het al gelukt ??
ik had een soort gelijk probleem,
oorzaak– slechte motortemp sensor
– slechte bdp
– brandstof toevoer verstopt.Check maar even als de motor warm is en “normaal loopt” of dat ie ook echt als een speer naar de 7000 tpm gaat. wss is dat niet het geval. en heb je ook regelmatig ploffen in de inlaat door een arm mengsel.
had btw, ook alle bougie kabels gecheckt enkele vervangen boegie’s.
andere lmm was het ook niet ontsteking moduul of dat die misschien inkakt, ecu heb ik ook. maar dus toch de bovenstaande delen .. succes25 oktober 2010 om 16:25 #17742086gisteren viel me op: ging door een bocht, ff gas erop, maar de motor reageerde nauwelijks:o
eenmaal uit te bocht ging hij wel weer.-temp. sensor is vervangen.
-bdp sensor kan ik het signaal wel eens van nameten
-je hoort en voelt de motor ook overslaan als het ware als je hem op een toerental houd7000 toeren zit ik wel snel op ja.
vandaag nog ff 220 gereden (sprintje met een Insignia Turbo), dus doortrekken doet hij ook wel…
26 oktober 2010 om 06:45 #17742087draai de toevoer slang eens los en vang de benzine eens op.
door de brandstof pomp te testen (door te verbinden)26 oktober 2010 om 15:34 #17742088dus los draaien en dan op contact?
26 oktober 2010 om 16:32 #17742089Komt heus wel benzine uit hoor, anders reed hij helemaal niet. En hij zuipt toch juist? Verklaar je er ook niet echt mee volgens mij…:hmmz
26 oktober 2010 om 16:54 #17742090zuipt indd wel ja.
26 oktober 2010 om 19:00 #17742091Tja, Modfreak had misschien wel iets te pakken, maar dan zou ik de methode wat aanpassen…:P
Bijvoorbeeld gewoon een brandstof druk meter eraan hangen, zit zo’n fantastisch nippeltje voor op je brandstof gallerij… Dan kun je namelijk meten terwijl de situatie zich voordoet met dat bochten gedoe en zo…
Of als hij koud is…
26 oktober 2010 om 20:49 #17742092zo kan ik het indd. het beste doen ja:thumbup
zojuist ook weer.Rij weg bij een vriend van me. Motor koud, wel vrij normaal lopen.
wegrijden. 1e versnelling, alles goed. Schakelen naar 2, zwaar inhouden. Gas erop houden en hopaa dan komt hij weer.
Net of iemand de handrem aantrekt, zo lijkt het:mad:27 oktober 2010 om 19:07 #17742093tja ik had precies het zelfde.
als de motor koud is kreeg ie te weinig benzine juist en gaat ie rot lopen. warm is het weg want hij spuit dan minder benzine in.ik wilde het ook met een manometer testen. zie alleen maar eens aan en goede adapter te komen.
test anders bijv. gewoon even de ontluchtings nippel in te drukken ,starten gelijk weer motor uit en kijken of er vol druk weer uit komt.
ik kwam er achter toen ik slecht het rail kon ontluchten.
als hij arm loopt gaat ie de duty cycle van de injectoren zo hoog zetten om de deellast goed te krijgen. en zelfs dan kan die zuipen maar gewoon door slechte verbranding rot lopen.27 oktober 2010 om 19:09 #17742094zo’n nippel hebben we binnenkort op het werk.
dan kan ik ook e.v.t gaan rijden met de brandstofdrukmeter erop he?
zou wel ideaal zijn.27 oktober 2010 om 22:08 #17742095origineel gepost door GSI Racer
zo’n nippel hebben we binnenkort op het werk.dan kan ik ook e.v.t gaan rijden met de brandstofdrukmeter erop he?
zou wel ideaal zijn.Ja, desnoods effe op een droge dag de kap er af en effe een steuntje maken dat je hem kan zien…
Is volgens mij gewoon een auto ventiel, zo’n aansluiting moet je toch niet al te ingewikkeld aan kunnen komen?
28 oktober 2010 om 18:14 #17742096nee, is geen autoventiel.
net iets dikker, voor de rest ziet hij wel hetzelfde uit.We hebben op het werk een stuk of 6 verschillende nippels, maar die wat ik moet hebben uiteraard (nog) niet
29 oktober 2010 om 14:48 #17742097hier op de zaak hebben we ook verschillend hydrauliek grut maar ook niet het juiste :mad:
maar de ontluchting test heb je dat nog geprobeerd ??
ik kreeg m’n rail niet goed ontlucht toen ik de injectors los had.29 oktober 2010 om 19:36 #17742098hey man
ik heb ook een dis he kunen we die ecu eens uitwiselen
hoor het wel
gr nico
30 oktober 2010 om 10:26 #17742099origineel gepost door modfreak
hier op de zaak hebben we ook verschillend hydrauliek grut maar ook niet het juiste :mad:maar de ontluchting test heb je dat nog geprobeerd ??
ik kreeg m’n rail niet goed ontlucht toen ik de injectors los had.heb ik gedaan, kwam gewoon netjes brandstof uit:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.