Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Slecht lopen C20NE (alles geprobeerd)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2013 om 06:31 #17256710
Hallo,
Ik ben al enige tijd actief (vooral met lezen) op dit forum.
Zelf doe ik aan zandcross met kadettjes, 2.0 8v.Nu heb ik een nieuwe auto gebouwd met een nieuwe motor,
daarbij heb ik de kop laten bewerken en ik heb er een nokkenas van een 1.7D in gelegd.
Op de motor zit een 3-rijige computer met kabelboom en een luchtweger, met grote gaskleppositie sensorTot daar gaat alles goed.
Als ik de motor start, dan slaat hij aan. Geef ik in een keer vol gas dan valt hij weg in de toeren, trek ik het gas rustig open dan gaat hij tot aan de toeren begrenzer. Maar perfect lopen daar is geen sprake van. Het lijkt of de motor veel te veel benzine krijgt. Het brandstofrelais is weg gehaald, de motor krijgt ten alle tijde benzine als ik de pomp aanzet.
Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik kom er niet uit.
een lijst van wat we gedaan hebben.
– Benzine (en retour is oke)
– Bobine nagekeken
– Nieuwe bougies
– Nieuwe bougiekabels
– Andere benzine pomp
– Andere computer (GE, GN)
– Krukas sensor vervangen
– Temperatuursensor vervangen
– Brandstofdrukregelaar gemonteerd (loopt wel iets beter)Dingen die ik nog niet geprobeerd heb maar wat me onwaarschijnlijk lijkt.
– Defecte Luchtweger
Waar ik aan twijfel
– Verstopte injectoren
– Niet op tijd staan van timing (hij heeft wel goed gelopen ong. 10 minuten.)Hopenlijk kan iemand mij vertellen wat het kan zijn, daar zou ik zeer mee zijn geholpen.
Groet,
Limburgsebodem
6 april 2013 om 12:05 #18122916Is de massa wel goed?
Leg eens een extra massakabel van het blok direct naar de min pool van de accu10 april 2013 om 18:18 #18122917Probleem gevonden.
Verbrander rotor. Slechte timing?
Groet
Limburgsebodem
26 april 2013 om 18:44 #18122918Ding kan gewoon oud geweest zijn, dat is in 99% van de gevallen het probleem. Timing wordt geregeld op dit blok, dus de kans dat dat er naast heeft gestaan dusdanig dat de rotor er door verbrandt is heel klein.
18 mei 2013 om 23:22 #18122919Staat de distributie timing nog wel goed?
Nokkenas van een 1.7 d of td heeft namelijk geen borging voor het nokkenastandwiel.
Grote kans dus dat deze verdraaid is ten opzichte van de juiste stand van de nokkenas.19 mei 2013 om 10:05 #18122920wat doet een nok van 1.7 beter of anders dan die van een c20ne of seh?
9 januari 2014 om 14:21 #18122921op een 3-rijer kabelboom hoort geen luchtweger en grote gaskleppositiemeter op.
9 januari 2014 om 14:32 #18122922@nielsheldens wrote:
op een 3-rijer kabelboom hoort geen luchtweger en grote gaskleppositiemeter p.
lekker vlot 7 maanden later
13 januari 2014 om 20:04 #18122923zit niet vaak op het forum (denk tenminste mee)
15 januari 2014 om 14:57 #18122924@opelkadetje wrote:
wat doet een nok van 1.7 beter of anders dan die van een c20ne of seh?
Ben ik ook benieuwd naar..iemand? : :D
15 januari 2014 om 15:05 #18122925zal zowiezo van de 1.7 opel diesel zijn.
maarja, of ie beter is, nog nooit van gehoord in ieder geval
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.