Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › slecht lopen C20 XE in C kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juli 2011 om 16:24 #17240548
C kadett met C20XE
Deze motor zit er nu 2 jaar in, met lambasonde, storingslampje en stekker om aan de computer te hangen.
Tot een poosje terug liep hij erg mooi en regelmatig.
Na een keer snel optrekken( net niet tot de toerenbegrenzer) loopt hij stationair ongelmatig ( 500-2000 toeren) en stinkt hij naar benzine.
als ik boven de 2000 toeren rij, is hij nog steeds even snel en loopt netjes.eerst heb ik de problemen van anderen gelezen en de adviezen die daar bij stonden geprobeert.
De volgende dingen hebben we al gedaan, zonder dat het hielp:
Stappenmotor schoongemaakt. En slangen gecontroleerd.
Gasklephuis schoongemaakt.en slangen gecontroleerd.
injector reiniger in de benzine gedaan.
Ontsteking met lamp gecontroleerd( ontsteektijdstip slingert heen en weer tussen normale voorontsteking en ontsteking net voor dode punt. Volgens mij doet hij dat om afslaan te voorkomen.
Compressie gemeten( tussen 13 en 14 bar, bij koude en half warme motor)
Lambasonde doorgemeten met draaiende motor( gaf een te arm mengsel aan)
lambasonde vervangen.
4 gas meting bij de garage( gaf een te arm mengsel en onverbrande gassen aan)
Bougi’s nagekeken( koffiebruine kleur)
Bougikabels een voor een vervangen ( ik had maar 1 passende reserve).
Andere(niet schoongemaakte) stappenmotor.
Andere luchtmassa meter.
Andere ecu( motronic 25)
Lamba sonde stekker los.
Stekker van stappenmotor los.
Slang tussen sfi vervanger en stappenmotor los gehaald en beide afgedopt. Motor laten lopen door een beetje gas te geven.
Zonder luchtfilter laten lopen.
Stekkertje(van de kabelboom) van de ontsteking los.Tijdens proefrit gereden in 3e versnelling,+/- 1200 toeren, remmen en wat gas geven, dan loopt hij wel regelmatig.
Wat kan ik nog proberen?
Al vast bedankt Ids3 juli 2011 om 16:33 #17909336distributie gecontroleerd of hij nog goed staat…
3 juli 2011 om 17:34 #17909337de ontsteking zit met riem aan de voorkant. hierdoor kon ik de uitlaat nok controleren zonder de kap er af te halen. deze zit goed.
3 juli 2011 om 17:57 #17909338en de inlaatnok staat die ook nog goed??
3 juli 2011 om 18:30 #17909339van de week de kap er maar eens af halen.
vandaag al een manometer voorzien van een 8mm slang met T stuk, kan ik hem tussen de brandstofleiding zteen om de druk te meten.3 juli 2011 om 18:40 #17909340je kan hem beter op de nipel zeten die daar voor bedoeld is
en ik zou even de water tep sonsor coltroleren gaan ook vaak stuk
4 juli 2011 om 20:02 #17909341vanavond met remmenreiniger lopen spuiten onder de motorkap.
in de buurt van de 4e cilinder inlaat reageerde de motor op remmenreiniger.
bij controle bleek het inlaatspruitstuk zniet goed vast te zitten.
morgen maar eens er af halen en een nieuwe pakking er op.5 juli 2011 om 21:22 #17909342en hij loopt weer prima!
bleek ook een stuk pakking te missen van het inlaatspruitstuk, bij de 4e cilinder.5 juli 2011 om 22:41 #17909343@schrump wrote:
en hij loopt weer prima!
bleek ook een stuk pakking te missen van het inlaatspruitstuk, bij de 4e cilinder.Ah ok heb ik ook weer wat bij geleerd. Gélukkig dat de motor weer goed loopt
6 juli 2011 om 06:13 #17909344:thumb mooi dat het probleem gevonden is
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.