Forumindex › Forums › Modellen › Astra › slecht grip op het wegdek
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2009 om 15:17 #17215262
Nu met dit weer is het niet een pretje om op de baan te gaan. Maar als het niet anders kan dan moet het natuurlijk. ik rijd met een Astra H GTC 1.7cdti ecoflex maar ik heb zo de indruk dat hij niet echt véél grip op de weg heeft met dit weer. Waar andere wagens mooi vertrekken aan het rode licht, blijft de mijne mooi patineren en raak ik moeizaam en soms zelfs niet vooruit. Logisch dat het nu natuurlijk moeizamer gaat dan anders, maar het gaat in ieder geval slechter dan bij andere. Er liggen gewone fabrieksbanden op.
20 december 2009 om 15:25 #17570810neem aan dat het dan zomerbanden zijn…
en tsja met deze omstandigheden is het gewoon glad….gewoon voorzichtiger rijden….
20 december 2009 om 15:38 #17570811vanuit ze 2 wegrijden ?
Ja winterbanden scheelt wel denk.
Heb ook zomer banden en niet zoveel profiel nog ook dus ook niet echt een pretje. Eerdaags denk winterbanden plaatsen, alleen de garage was er druk dezer dagen dus kan van de week pas.20 december 2009 om 15:41 #17570812Winterbanden scheelt HEEL veel!!!
En met dit weer de weg op….alleen als het echt moet!!!
gr
Danny
20 december 2009 om 15:49 #17570813ja winterbanden scheelt idd zeker.
En ja als niet nodig is niet weg op. Zo is dat.20 december 2009 om 15:56 #17570814Heb zelf ook winterbanden gehad voor mijn vorige 2 auto’s en dat scheelt echt onwijs veel met sneeuw je kan dan veel beter weg komen en glijd ook veel minder…
Van die mensen die zeggen: ach winterbanden… dat voor die 5 dagen in het jaar dat het sneeuwt… nou die moeten maar eens een rondje op zomerbanden en een rondje op winterbanden doen met dit weer… en anders lekker binnen blijven…
Maar met dit weer kan je ook met winterbanden beter binnen blijven als je niet weg hoeft… maar feit is wel als je dan gaat alles ook veel beter wil.
20 december 2009 om 18:35 #17570815winterbanden scheelt wel. rij met michelin, maar dat zijn toch redelijk goeie banden, ben nog niet weggeschoven, en kan normaal wegrijden.
tja, fabrieks banden, conti zekker? veel merken duwen er bagger banden onder af fabriek. vind k tenminste
20 december 2009 om 18:41 #17570816origineel gepost door Omega2.2-16v
Winterbanden scheelt HEEL veel!!!En met dit weer de weg op….alleen als het echt moet!!!
gr
Danny
net nog even naar het winkelcentrum Walburg gereden,tis koopzondag en toch nog even wat last minute kerst spullen halen.
maar dan wel met de corsa met winterbanden,was wel te doen hoor.gewoon met beleid tegensturen :jerry
20 december 2009 om 18:50 #17570817veel mensen zijn te gierig om winterbanden te kopen omdat ze idd denken dat is veel te duur voor die paar dagen per jaar.
nou het is wel meer dan een paar dagen per jaar kouder dan 7 graden……
als je een keertje in een bocht rechtdoor glijd en een paal of nog erger een mens raakt dan is het achteraf huilen geblazen:fy1ik heb op beide manta’s winterbanden omdat ze me te zonde zijn tot op een hoop schroot ineen te persen….gezwegen over mijn en andermans veiligheid dat is het belangrijkste want het scheelt enorm al is daar ook nog veel mindere kwaliteit in!:agent
doe het nou maar en kijk de banden tests maar eens na welke in jouw klasse als goede band uit de test rollen!
20 december 2009 om 19:04 #17570818origineel gepost door 14XE
origineel gepost door Omega2.2-16v
Winterbanden scheelt HEEL veel!!!En met dit weer de weg op….alleen als het echt moet!!!
gr
Danny
net nog even naar het winkelcentrum Walburg gereden,tis koopzondag en toch nog even wat last minute kerst spullen halen.
maar dan wel met de corsa met winterbanden,was wel te doen hoor.gewoon met beleid tegensturen :jerry
Daar wilde m’n vrouw ook nog heen,toch maar uit d’r hoofd gepraat,stel je voor dat ik de brug niet op kom:jerry
Heb gelukkig nog een mooi setje LM velgen met nog goeie Goodyear UG erop weten te bemachtigen en daar heb ik toch aardig wat grip mee maar als het niet perse nodig is blijf ik toch mooi thuis.
gr
Danny
20 december 2009 om 19:06 #17570819tuurlijk,ga morgen gewoon weer met de fiets naar mn werk :thumbup
20 december 2009 om 19:18 #17570820origineel gepost door 14XE
tuurlijk,ga morgen gewoon weer met de fiets naar mn werk :thumbupDaar kan je ook leuk mee driften.. of een beste klapper maken :jerry
20 december 2009 om 19:30 #17570821Ik snap niet dat mensen die winterbanden duur vinden, dit is nu het 2e seizoen onder de zapf.
dus slijten m’n zomerbanden nu niet. dus kan ik “langer” met mijn zomerbanden doen…21 december 2009 om 14:27 #17570822ik heb de winterreifen op de combo, een wereld van verschil, echt waar!!
Willem
21 december 2009 om 16:44 #17570823Met de huidige weersomstandigheden zijn de ketting de beste oplossing. :D
21 december 2009 om 17:04 #17570824origineel gepost door Jerremy
vanuit ze 2 wegrijden ?:thumbup
Weg in zn 2, geen probleemen.
21 december 2009 om 17:12 #17570825we hebben hier thuis een corsatje b (850KG) staan met winterbanden en mijn auto (astra h 1300KG) heeft gewoon zomerbanden. Nu moet ik zeggen dat de astra veel meer grip heeft (zonder dat de hulpsystemen helpen). Het scheelt ook aanzienlijk hoeveel je auto weegt. Je kan volgens mij gewoon het beste op pad met een zware auto.
21 december 2009 om 17:25 #17570826Of spykes, zoals in Scandinavie. Is volgens mij verplicht daar.
Vorig jaar was ik om deze tijd in Helsinki met me bestelbus. Gelukkig ging dat goed en had me winterbandjes erop (helaas nu nog niet, worden morgen bij de garage gemonteerd, was er te laat me dus.)In Scandinavie rijden ze een vrij lange periode met spykes. Geeft zo’n types geluid ook. Iedereen rijd er daar me.
Maar ja, voor een buitenlander betekend dat dus monteren aan de grens dan mocht je erop willen rijden, want in NL, DLD, en andere plekken in Westelijk/Zuid Europa is het verboden op spijkes te rijden. Het wegdek slijt er 10x harder van.
In de zomer zie je dat daar ook aan het weg trouwens (Noorwegen, Zweden, Finland) allemaal witte putjes, allemaal beschadigingetjes.. Wellicht dat het asfalt daar van een andere samenstelling is dan hier.
22 december 2009 om 12:15 #17570827origineel gepost door Spacejam
we hebben hier thuis een corsatje b (850KG) staan met winterbanden en mijn auto (astra h 1300KG) heeft gewoon zomerbanden. Nu moet ik zeggen dat de astra veel meer grip heeft (zonder dat de hulpsystemen helpen). Het scheelt ook aanzienlijk hoeveel je auto weegt. Je kan volgens mij gewoon het beste op pad met een zware auto.danheb je het ook wel over 2geheel verschillende onderstellen, die tellen ook mee natuurlijk.
De breedte van de band telt ook mee, natuurlijk.
Ik kom met mijn 1343kg zware vectra met 215-45-17 zomer banden voor geen meter van zijn plaats.
terwijl de Combo met volgens ADAC de beste winterband erom (Vredestijn Snowtrac 2), ben ik al eerste weg bij het stoplicht.
in kwaliteit van winterbanden zit een hoop verschil, veel goede kope winterbanden hebben meer eigenschappen van een zomerband dan van een winterband.
Willem
22 december 2009 om 12:16 #17570828origineel gepost door Jerremy
Of spykes, zoals in Scandinavie. Is volgens mij verplicht daar.
Vorig jaar was ik om deze tijd in Helsinki met me bestelbus. Gelukkig ging dat goed en had me winterbandjes erop (helaas nu nog niet, worden morgen bij de garage gemonteerd, was er te laat me dus.)In Scandinavie rijden ze een vrij lange periode met spykes. Geeft zo’n types geluid ook. Iedereen rijd er daar me.
Maar ja, voor een buitenlander betekend dat dus monteren aan de grens dan mocht je erop willen rijden, want in NL, DLD, en andere plekken in Westelijk/Zuid Europa is het verboden op spijkes te rijden. Het wegdek slijt er 10x harder van.
In de zomer zie je dat daar ook aan het weg trouwens (Noorwegen, Zweden, Finland) allemaal witte putjes, allemaal beschadigingetjes.. Wellicht dat het asfalt daar van een andere samenstelling is dan hier.
Voor de korte perioden sneeuw hier, zullen spykes een beetje overdone zijn.
Op de Combo liggen winterbanden, en achtering nog sneeuwkettingen ook, zaten allemaal bij het combootje bij aanschaf.
Jeroen: ik had ze ook wel op je bus willen zetten hoor, de winterwielen..
willem
22 december 2009 om 12:40 #17570829origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Jerremy
Of spykes, zoals in Scandinavie. Is volgens mij verplicht daar.
Voor de korte perioden sneeuw hier, zullen spykes een beetje overdone zijn.
Op de Combo liggen winterbanden, en achtering nog sneeuwkettingen ook, zaten allemaal bij het combootje bij aanschaf.
Jeroen: ik had ze ook wel op je bus willen zetten hoor, de winterwielen..
willem
bedankt voor het aanbieden, op de bestelbus zitten ze inmiddels al gemonteerd nu.
hadden ze snel voorelkaar bij de garage gisteravond neer gezet, vanochtend om 9.30 klaar.
Gelijk de Zafira van me ouders neer gezet, krijgt ook een set winterbanden.Volgend jaar wel nieuw banden op de bestelbus (zomerbanden) 2 zijn na genoeg kaal en een daarvan had een vlakke kant :wtf
niks van gemerkt, maar moet ze nog is bekijken, liggen achterin..Wel beter zeg winterbanden. Een verademing eindelijk kon ik op het werk het terrein op, gister liep ik vast met de zomerslippers en was het graven geblazen en langs kant van de weg parkeren.
Nu wals ik er zo door/over :)
22 december 2009 om 12:44 #17570830ik kom door de raarste sneeuw bulten heen met de Vredestijn Winters eronder jeroen, sta er echt versteld van wat het verschil doet!!!
en ja, de zomer banden, die zijn aardig op inderdaad, daar hadden we het al eens over, maar die vlakke plek??? de bus heeft, ABS, ESP, TC, hoe dat dan weer kan:hmmz
stiekem aan het handremmen geweest :jerry
Willem
22 december 2009 om 12:51 #17570831Nee handremmen doe ik niet. Mij te link. Liever geen schade.
van die vlakke kant, denk een keer de handrem. Dat 300 mtr. gebeuren weet je wel.
Misschien iets te lang/strak aangetrokken met rijden ??Hoop niet een haperend wiellager.
22 december 2009 om 12:54 #17570832wiellager kapot, die hoor je dan wel hoor, en komt bij een APK wel naar boven als alles klopt.
Willem
22 december 2009 om 12:59 #17570833APK is koud een maandje / 1,5 maand teruggeweest.
Die was vlekkeloos, op een aanbeveling naa dan voor de banden met minimaal profiel.Nee, het was m’n handrem schoonmaak actie van tijd terug denk.
Te fanatiek aangetrokken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.