slecht geluid handsfree

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila slecht geluid handsfree

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    zafirajos

ik heb nu sinds juli mijn zafira en sindsdien zit ik te kloten met het geluid van het telefoneren. ik werk met een sony MEX BT3700U en in het begin met de interne microfoon. Inmiddels heb ik een externe microfoon aangeschaft, maar dat helpt niet, in ieder geval niet afdoende. Ik krijg nog heel veel klachten en rijdend bellen, hoewel ik weet dat het niet aangeraden wordt, is eigenlijk niet mogelijk.

Een inbouwstation adviseerde me de radio te vervangen. Met een Alpine zou ik dat probleem niet hebben, veel betere kwaliteit.

De leverancier van de externe microfoon gevraagd: Alpine gaat niet werken, het is de klankkast van een auto als de zafira die ‘galmt’. Koop en installeer een Peiker zwanenhalsmicrofoon en je probleem is opgelost

Tja, wat moet ik nou? Ik vrees dat als ik bij nog 2 bedrijven informeer ik nog 2 andere adviezen krijg. Daarom, wat is jullie ervaring? Wie werkt er met een Parrot, wie met een bluetooth radio en van welk merk? Maakt het uit wat voor microfoon je gebruikt? Dat soort vragen heb ik.

groet,

Jos

Anoniem

In mijn Zafira B is die zwanenhalsmicrofoon geinstalleerd, gekoppeld via een mutebox aan de radio en heb geen klachten.

steve070

Ik werk met een parroth ck 3100 in mijn zafira, werkt uitstekend. Ik versta iedereen goed en mijn oproepen verstaan mij uitstekend. Een echte aanrader en makkelijk te installeren.

twistam

Wij hebben in de Zafira ook een parrot ck3100. Werkt prima!
            En van de adviezen die je gekregen hebt lijkt de zwanenhals me de beste optie.

Laagvlieger
            Deelnemer

Toevallig een Nokia telefoon?

Verders. zorg bij problemen altijd voor de laatste UPDATES van de firmware in zowel de radio als de telefoon zelf!!!

zafirajos

nog 1 advies binnen van de 4: andere radio gaat me niet helpen. Beste optie is de ck3100.

Nou, dat komt aardig overeen. Ik heb overigens een Iphone met de laatste firmware. Geen idee of en hoe ik iets kan wijzigen van firmware in de sony autoradio.

Zwanenhals ga ik niet doen. Dan liever een paar tientjes erbij en een aparte carkit; weet ik blijkbaar zeker dat het werkt. Alleen dan ga ik wel voor de mki9000. Dubbele microfoon, mogelijkheid op stuur te bevestigen en niet veel duurder dan de ck3000 als die nog te krijgen is. Schermpje heb ik niet nodig en is alleen maar een extra ding in de auto. Het scherm van de iphone is groot genoeg en heb ik in de linkerhoek.

Dank voor jullie response!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.