Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Slecht draaiende motor Kadett C 1.2N 1979
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2015 om 08:46 #17273981
De laatste weken begint het motortje steeds slechter te lopen.
Heeft jaren zonder problemen gedraaid.
Eerst leek hij af en toe eens over te slaan.
Sinds de laatste weken stottert hij als de motor warm is steeds meer.
Tijdens de laatste rit zelfs zoveel en aanhoudend dat ik ben omgekeerd naar huis.
Ik heb alles nagekeken.
Vacuumslang naar rembekrachtiger lekt niet.
Bougiekabels lijken goed.
Ontstekingskapje schoongemaakt van klein beetje aanslag.
Contactje met rotorkapje van het roterende armpje brak af toen ik het aanraakte. Dit vervangen door een andere.
Maar nog steeds geen resultaat.
Wat kan de oorzaak zijn van dit slecht draaien ?24 oktober 2015 om 16:00 #18300025benzinepomp?
karburatie?
vuil in benzinetank/leidingen benzinefilter? :hmmz24 oktober 2015 om 17:08 #18300026@commo 67 wrote:
benzinepomp?
karburatie?
vuil in benzinetank/leidingen benzinefilter? :hmmzDenk eerlijk gezegd niet omdat hij dan al meteen slecht moet draaien.
Begint pas pas met stotteren en overslaan al hij warmer word en op bedrijfstemperatuur is.
Maar was van plan binnenkort de carburateur eraf te halen en schoon te maken.26 oktober 2015 om 11:00 #18300027ik heb het met een corsa 1.2s vergelijkbaar gehad,
daar bleek uiteindelijk de koppakking een klein scheurtje te hebben.
Ismet een snuffelaar wel uit te sluiten voor de boel los gaat :thumb26 oktober 2015 om 11:17 #18300028Contact puntjes en Condensator willen wel beroerd lopen veroorzaken.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 november 2015 om 06:06 #18300029Als verder alles goed staat afgesteld, kijk dan eens naar het asje van de rotor van de ontsteking. Voel eens aan het asje of er ook speling op zit, zo ja, dan is het bronzen busje waar het asje in draaid uitgesleten wat een onregelmatige ontstekingstijdstip veroorzaakt. Dan nieuwe ontsteking of busje er op en hij zou weer mooi rond moeten draaien.
1 november 2015 om 16:31 #18300030Gisteren de condensator vervangen door een ander (tweedehands) exemplaar. Dit lijkt te helpen. Ook na enkele proefritjes met warme motor blijft hij nu wel goed draaien.
Dus probleem lijkt mij voorlopig (?) opgelost.
Dank dus voor alle tips.1 november 2015 om 21:38 #18300031Wat kadscona zegt heb ik ook gehad met mijn kadett 1.2. Diverse keren rotor, verdeelkap enz vervangen. Na 1500km elke keer weer problemen. Bleek dus lager te zijn.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.