Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › slecht doortrekken c14nz
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2010 om 20:35 #17222843
hallo allemaal,
heb vandaag een A corsa gekocht en nu trek da ding
slecht door vanaf 5000 toeren gaat ie vlekkenloos.
nu heb ik me verdelerkap eraf gehaald en die 4 puntjes
waren beetje ingebrand, kan dit het probleem zijn of kunnen
er andere dingen zijn? bougiekabels zien er goed uit, luchtfilter is ook schoon.gr dennie
25 juni 2010 om 06:16 #17691841je kunt altijd je kap vervangen, weet je zeker dat dat goed is. Kosten natuurlijk geen drol. Maar door trekken vanaf 5000 toeren.. is dat niet een beetje veel voor dit blokje? Ik weet niet wat je gewend bent voordat je met dit blok ging rijden, maar ze moeten het nu eenmaal niet van hun snelheid hebben.
26 juni 2010 om 15:58 #17691842@ Fase:
– Verdelerkap gewoon vervangen.
– Bougiekabels die er mooi uitzien kunnen ook kapot zijn.
– bougies vervangen kan ook geen kwaad
– Reinigen Gasklep en Stappenmotor
– Controleren op Valse lucht.Willem
26 juni 2010 om 17:39 #17691843ik heb ook een c14nz, maar bij de 4000 toeren merk je al dat je niet echt veel trekkracht meer hebt :P beter doorschakelen bij 3500 ofzo :afro
29 juni 2010 om 15:36 #17691844hallo ben weer trg van vakantie,
ik heb nieuwe verdelerkap en rotor gezet nieuwe bougies erin
heb alleen nog geen nieuwe bougiekabels gestoken moet dat nog doen
maar wat ik gedaan heb merk ik geen verschil mee, ik ga morgen ff nieuwe
bougiekabels halen en dan nog is kijken.
de gasklep is schoon lijk mij dat daar ook niet aan ligt,
zodra ik gas geef schiet ie niet gelijk in toeren maar pruttelt eerst klein beetje
en dan gaat ie door.@ 2e-c14nz ik heb hiervoor B corsa gehad eerst een gsi c16xe en daarna B sport c20ne
dus ben eigenlijk teveel gewend maar merk toch wel dat dit niet helemaal lekker zit.gr dennie
30 juni 2010 om 06:12 #17691845Het zijn nu ook eenmaal geen race wagentjes :) Hoe loopt hij trouwens stationair?
30 juni 2010 om 08:12 #17691846Ik heb hetzelfde blok in een Corsa B uit 94, snel zijn ze zeker niet optrekken tja.. als je hem echt zover doortrekt.. 0 – 100 in 11 of 12 sec ofzo ? Maar hij maakt dan meer herrie dan dat hij echt optrekt :P van zun 1 naar 2 schakelen bij de 80 gaat net bij 85 begrenst hij bij mij. Overgens zo rij ik zelden.. tis maar een indicatie van wat je kan verwachten maar dus echt niks meer.
Marja k heb verder geen problemen ermee loopt goed kost geen drol verbruik is wel zeer slecht als je net iets harder rijd, als je zuinig rijd 110 – 120 km/p haal ik max 530 km op een tank van 40 liter. Dat is nog redelijk netjes. Enkel met snelweg moet hij beter kunnen.
30 juni 2010 om 08:23 #17691847Met onze vorige a met een c14nz blok konden we makkelijk 1op 15-16 halen. Maar we gebruikte deze meer voor woon werk verkeer dus gingen meestal bij 400-420 km tanken. Wat dat betreft heb ik toch liever een x14xe
Ontopic: Je hebt overigens toch wel een standaard luchtfilter?
30 juni 2010 om 09:47 #17691848origineel gepost door X-PloiD
Ik heb hetzelfde blok in een Corsa B uit 94, snel zijn ze zeker niet optrekken tja.. als je hem echt zover doortrekt.. 0 – 100 in 11 of 12 sec ofzo ? Maar hij maakt dan meer herrie dan dat hij echt optrekt :P van zun 1 naar 2 schakelen bij de 80 gaat net bij 85 begrenst hij bij mij. Overgens zo rij ik zelden.. tis maar een indicatie van wat je kan verwachten maar dus echt niks meer.Marja k heb verder geen problemen ermee loopt goed kost geen drol verbruik is wel zeer slecht als je net iets harder rijd, als je zuinig rijd 110 – 120 km/p haal ik max 530 km op een tank van 40 liter. Dat is nog redelijk netjes. Enkel met snelweg moet hij beter kunnen.
Zo ze moeten voor jou wel oppassen als je naar drachten o.i.d. gaat met iets van een c20xe, jij rijdt zo 3-4 seconden van de fabrieksopgegeven tijd af!!:thumbupking:
30 juni 2010 om 09:55 #17691849Ik weet niet precies of het 11 – 12 sec is. Maar de fabrieks 15 sec is niet met het max aantal toeren berekent =) Dus hij kan zoiezo beter dan 15 sec
origineel gepost door CorsaB5drsX14XE
origineel gepost door X-PloiD
Ik heb hetzelfde blok in een Corsa B uit 94, snel zijn ze zeker niet optrekken tja.. als je hem echt zover doortrekt.. 0 – 100 in 11 of 12 sec ofzo ? Maar hij maakt dan meer herrie dan dat hij echt optrekt :P van zun 1 naar 2 schakelen bij de 80 gaat net bij 85 begrenst hij bij mij. Overgens zo rij ik zelden.. tis maar een indicatie van wat je kan verwachten maar dus echt niks meer.Marja k heb verder geen problemen ermee loopt goed kost geen drol verbruik is wel zeer slecht als je net iets harder rijd, als je zuinig rijd 110 – 120 km/p haal ik max 530 km op een tank van 40 liter. Dat is nog redelijk netjes. Enkel met snelweg moet hij beter kunnen.
Zo ze moeten voor jou wel oppassen als je naar drachten o.i.d. gaat met iets van een c20xe, jij rijdt zo 3-4 seconden van de fabrieksopgegeven tijd af!!:thumbupking:
30 juni 2010 om 10:02 #17691850haha dat is eerder met tiff needle, slicks, 5 liter brandstof enz :vertag en daarbij het is een oud beestje he;)
30 juni 2010 om 15:57 #17691851ik verwacht ook niet dat ie net zo loopt als me oude gsi of c20ne maar hij trekt niet lekker door, snel of niet snel stationair loopt ie wel netjes maar niet helemaal zuiver en met doortrekken voel je dat ie wel wil maar dat er iets niet helemaal lekker is.
heeft er niemand hier toevallig een goede c20ne over???:P:P
30 juni 2010 om 16:48 #17691852nee, wel een c14nz:)
1 juli 2010 om 06:09 #17691853Er staan wel een aantal ne’s en zelfs xe te koop op in het te koop gedeelte. Ik zou zeggen, ga eens kijken :)
1 juli 2010 om 18:23 #17691854echt ja. kan het wss toch niet laten alleen nu een goede smoes verzinnen voor de vrouw:P:P
heb corsa A c14nz een f15bak??
4 juli 2010 om 10:58 #17691855probleem gevonden denk:
heb lekke koppakking kan dat ook het onregelmatig lopen verklaren?
5 juli 2010 om 06:12 #17691856Dat zou het zeker kunnen verklaren. Verliest hij koelvloeistof, en je kunt het lek niet vinden? Rookt de auto? Wordt hij heel snel warm? Onregelmatig optrekken/ schokken?En uiteraard kun je het aan de kop zien :D Dan ben je aan de beurt :D
8 juli 2010 om 15:31 #17691857hij verloor idd koelvloeistof en het was wat ik dacht hij lekte naar de 1e cillinder toe, na 4 uurtjes knutselen was het allemaal weer
gefikst nieuwe pakking ertussen nieuw d-riempje en ken weer rijden totale kosten 50 euro:D.en het slecht doortrekken lag dus daaraan nu trekt ie zonder stotteren lekker door, maar zodra ik een c20ne gevonden heb
gaat dit blok gelijk weg, en ga ik een nieuw koppelmonster maken, had al zoveel spijt van me B c20ne dat ie wegwas dus nu dan maar in een A :D:D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.