Forumindex › Forums › Modellen › Manta › slecht afsluitende raamrubbers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2011 om 22:14 #17236157
ik heb een klein probleempje (vooral met auto wassen)
en dat is dat bij mijn deur ramen vooral rechts dat er een grote kier zit aan de achterkant dus bij het zwarte afdek kapje
weet iemand hoe dit kan en eventueel tegen kan doen?heb der nog geen foto van gemaakt maar als iemand dat wil zin voor helderheid moet je maar even melden dan maak ik er 1
owja even voor de duidelijkheid het gaat om een opel manta b2 gsi uit 86
alvast bedankt
30 april 2011 om 10:35 #17862683alsk het goed heb is volgens mij het kleine geleiderblok aan de onderkant van de ruit ervan af waardoor de ruit niet meer in de geleiders schuift even onderin je deur kijken of je geen rechthoekig blokje/klemmetje ziet liggen heb hetzelfde probleem daarmee
1 mei 2011 om 13:33 #17862684Volgens mij is dit een van de standaard probleempjes met de B Manta
Zie mijn post over dit1 mei 2011 om 13:40 #17862685He lees dit net een lijkt er zeer veel op wat ik heb gehad / heb. Bij mij bleek inderdaad het geleiderblok eraf gesprongen te zijn
deze kan je alleen vast plakken met speciale ruitenkit niets anders werkt. Ik heb er effe een foto bijgedaan van wat ik bedoel.1 mei 2011 om 13:57 #17862686ja dit blokje bedoel ik inderdaad ja ligt meestal dan onderin de deur ofzo
9 mei 2011 om 19:26 #17862687ten eerste al bedankt voor de reacties :thumbup
ik ben deze blokjes heel toevallig dit weekend gevonden tijdens het opruimen van de garage maar dan komt een andere vraag waar moeten deze plaatjes aan vast zitten? heeft iemand er toevalig een foto van? :thumbup12 mei 2011 om 10:56 #17862682Heb er helaas geen plaatje van maar denk dat het ook best goed uit te leggen valt.
Deze bolle kant die je ziet moet aan de achterkant zitten, de kant die je niet ziet. :hmmz
Vervolgens met het plattere gedeelte helemaal tegen de geleider achterop de ruit worden geduwd
dus aan de andere kant als de scharnieren. Daarna zover mogelijk omhoog en dan effe het raam
omhoog draaien en het dingetje tegenhouden en kijken of het loopt. Zo ja:pak 2 componenten lijm meng het , smeer het op de binnenkant zet het ding erop en draai het raam
omhoog met het blokje op de juiste positie. Ga een dag later is kijken en hij zit vast.p.s. Heb net vanmorgen het deurpaneel weer teruggeplaats. :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.