Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Slavi’s Zafira A OPC & Astra G cabrio 2.2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2011 om 15:12 #17234671
Hallo allemaal,
Nieuw op het forum dus gelijk maar even voorstellen.
Ik ben Björn en sinds afgelopen weekend eigenaar van een Zafira OPC. Helaas duurt het nog wel een paar weken voordat we hem kunnen ophalen.Samen met de miss was ik al enige tijd op zoek naar een praktische maar leuke auto. Zij heeft voor haar werk al eerder Zafira gereden. Dat was een diesel maar deze reed ook al goed. Alleen het uiterlijk mocht voor mij wat leuker. Een OPC zou qua rijden alleen maar beter kunnen worden en qua uiterlijk is zoiets ook precies wat we zochten. Dik maar toch subtiel.
Zodoende bij deze Zafira uit 2005 terecht gekomen en na een proefrit waren we verkocht.
De auto rijdt heerlijk en ziet er als nieuw uit. Dat kan ook haast niet anders met nog geen 35.000km op de teller.Hopelijk kunnen we op het forum wat meer te weten komen over de ins en out van de Zafira OPC en ervaringen van andere OPC eigenaren lezen.
Genoeg gel*l. Hier de foto’s;
Groeten Björn
24 maart 2011 om 17:02 #17843713welkom en ziet er netjes uit
greetz
Marcel
24 maart 2011 om 19:17 #17843714Welkom, Zafira ziet er op de foto’s als nieuw uit!!! Mooie OPC
24 maart 2011 om 21:28 #17843715Ziet er errug :wubmooi uit ,maar een 2005 met nog geen 35000 km op de teller,:wtfdat is nog geen 7000 km per jaar,als dat maar klopt :hmmz.
Heb je dat ergens op papier,ik zie geen kenteken dus een duitser neem ik aan ?24 maart 2011 om 21:51 #17843716welkom hier :)
25 maart 2011 om 01:51 #17843717hele mooie wagen!
ik zie ook orgineel xenon :thumbup25 maart 2011 om 08:54 #17843718Bedankt voor het welkom!
Ahrend; Daar twijfelde ik eerst ook over (km-stand en kenteken) maar het is een origineel Nederlandse Zafira. Hij is nieuw geleverd door de garage waar ik hem heb gekocht. De garage heeft ons alle rekeningen en zelfs de aanschafprijs in zijn computersysteem laten zien.
Het was alleen een grijs kenteken die nu wordt omgezet naar geel.
De eigenaar heeft bij aanschaf alle delen die voor het grijze kenteken eruit moesten bewaard. Achterbank, gordels etc. zijn nu zo goed als nieuw weer ingebouwd. We wachten nu op het gele kenteken, vandaar dat er op de foto’s geen kenteken op zit.En uiteraard zit er een NAP rapport bij. Anders heb je niks aan een lage km-stand ;).
Groeten Björn
25 maart 2011 om 21:31 #17843719Wat een geweldig mooi OPC heb je daar.
En als je het 100% zeker wilt weten of de KM kloppen even laten checken met de Op-com zie je het binnen 5 minuten wat de KM stand is.
25 maart 2011 om 21:45 #17843720welkom en een mooie opc :thumbup
26 maart 2011 om 14:43 #17843721[rquote=1900021&tid=145152&author=tiesto-nl]welkom en een mooie opc :thumbup[/rquote]
Dankje :)
[rquote=1900006&tid=145152&author=Dolby]Wat een geweldig mooi OPC heb je daar.
En als je het 100% zeker wilt weten of de KM kloppen even laten checken met de Op-com zie je het binnen 5 minuten wat de KM stand is. [/rquote]
Interessant. Kan je meer vertellen over Op-com?
Je kan de km-teller terugdraaien maar met Op-com toch de juiste km-stand achterhalen?Groeten Björn
26 maart 2011 om 15:38 #17843722Welk bedrijf koopt er nu een Supersnelle OPC om als bedrijfsauto te gebruiken om daar vervolgens zo weinig km mee te maken:hmmz????
Nou ja ,maar hopen dat het klopt he, dan kan ik alleen maar zeggen WAT EEN NETTE :thumbup:wub, veel plezier ermee26 maart 2011 om 20:42 #17843723Een liefhebber denk ik. Hij had 3 Opel’s waaronder deze en een Speedster turbo. De Speedster stond nu ook in de garage om getuned te worden. Dik ding zeg! :o
Ach, je weet het toch nooit zeker met een 2de hands auto maar ik denk/hoop dat wij er voldoende aan gedaan hebben om te voorkomen dat we een miskoop doen. Origineel Nederlandse auto, NAP, Bosch carservice en Bovag garage, garantie etc. Alles aan de auto bevestigt ook de lage km-stand; de matten, pedalen, knoppen in de auto, het stuur en de bekleding vertonen nagenoeg geen slijtage plekken.
Maar goed, of alles klopt zullen we gaan ervaren. In ieder geval bedankt voor je warme welkom :thumbupGroeten Björn
29 maart 2011 om 19:51 #17843724Beste kleur ook nogeens , “lucky you” Björn.
Welkom hier op het Opelforum en enjoy de OPC en Z20LET forumdelen.25 september 2011 om 21:03 #17843725Zo, nog geen half jaar later is de vrouw ook om. Hoog tijd voor een update dus. De afgelopen tijd heeft de misses in de Zafira gereden naar het werk. Ik pak de scooter vanwege files. Dat bevalt allemaal uitstekend. Zeker als ik in het weekend of ‘s avonds eens de Zafira pak :D .
Ze praat echter al 10 jaar over een cabrio en gister heeft ze er dan eindelijk 1 gekocht.
Het is een Astra G cabrio 2.2 automaat geworden uit 2002. Direct van de eerste eigenaar, super verzorgd en weinig mee gereden.
Vandaag hebben we hem gelijk maar even goed onder handen genomen en van binnen en van buiten goed schoon gemaakt en gepoetst. De foto’s zeggen genoeg denk ik;Als de geldboom weer wat is aangegroeid wil ik er nog graag originele xenon units inzetten en Lexmaul achterlichten. We twijfelen nog over andere velgen. Op deze velgen zit geen schrammetje en de banden zijn splinternieuw (alleen een waardeloos merk). De auto rijdt ook ontzettend lekker en comfortabel maar voor het mooie vind ik 16 inch eigenlijk wat te klein. Ik zou er graag 18 inch OZ Superturismo LM onder zetten. In Duitsland is de G cabrio optioneel met 18 inch geleverd heb ik gelezen dus het zou moeten kunnen. Ik vrees alleen voor het comfort dat je over houdt. Of eigenlijk niet over houdt :hmmz.
Mocht iemand tips hebben dan horen we het graag!Grtz Björn
22 juni 2012 om 09:11 #17843726Zo, weer eens een nieuw foto-tje hier;
Ook hebben we er alvast voor gezorgd dat, zodra de kleine groot genoeg is, zij in stijl mee kan :lol:
Groeten,
Björn22 juni 2012 om 09:18 #17843727recaro kinderzitje is echt heftig.
en van die lexmaul achterlichten voor een cabrio/coupe mag je dan alsvast voor gaan sparen, want die zijn zeldzaam. en daarom durven mensen er zo 400 euro voor je vragen ;)
22 juni 2012 om 09:20 #17843728Inderdaad, Lexmauls voor de Coupé/Cabrio zijn erg exclusief!
Rood interieur ziet er wel stoer uit in zo’n donkere cabrio!22 juni 2012 om 09:21 #17843729ik zou eerder voor gesmokede achterlichten gaan op zo’n zwarte cabrio, dat moet haast wel vet staan
22 juni 2012 om 09:26 #17843730Ja dat Recaro zitje vond ik ook geweldig. Past goed bij de Recaro’s van de Zafira :)
De Lexmauls heb ik inderdaad al een paar keer voorbij zien komen. Veel te duur natuurlijk :S Maar ik vind het verreweg de mooiste achterlichten voor de Astra. Misschien dat ik ooit nog eens zo gek ben om ze te kopen als ik de kans krijg… maar voorlopig niet.
Heb er ook al aan gedacht om zelf originele achterlichten te spuiten. Ben alleen bang dat het toch “net niet” blijft.22 juni 2012 om 09:42 #17843731gewoon eerst opzoek gaan naar een net setje voor derbij van de sloop voor ALS het fout gaat
of misschien dat RISL nog een setje heeft liggen ;)
23 juni 2012 om 21:16 #17843732Ik heb zelf een set 18” van een Zafira-B op mijn Cabrio gehad dit is ET 39 stond erg goed en werd er niet minder comfortabel van, wel iets gevoeliger voor spoorvorming maar niet extreem.
Ik heb wel van tevoren bij Irmscher gekeken wat voor sets er aangeboden worden als je de handleiding volgt blijkt dat je het nodige aan de carosserie moet doen (o.a. het wegslijpen van schermrand en een setje om de bumper naar buiten te brengen)
Ik heb dit niet gedaan maar dit is wel aan te raden ik heb 1 velg beschadigd op de binnenkant van het achterscherm!!
Verder mijn complimenten voor de mooie auto’s ik had ook een 2.2 cabrio automaat rijd idd super maar in vergelijking met mijn Zafira-A OPC miste ik wel een beetje power dus heb ik maar een Astra-G Cabrio Turbo gekocht! Gaat toch wel iets vlotter vooruit!
Groeten Gerben
23 juni 2012 om 21:40 #17843733Wauwie allebei prachtige wagens :thumb
26 juni 2012 om 08:12 #17843734@gerben rsv wrote:
Ik heb zelf een set 18” van een Zafira-B op mijn Cabrio gehad dit is ET 39 stond erg goed en werd er niet minder comfortabel van, wel iets gevoeliger voor spoorvorming maar niet extreem.
Ik heb wel van tevoren bij Irmscher gekeken wat voor sets er aangeboden worden als je de handleiding volgt blijkt dat je het nodige aan de carosserie moet doen (o.a. het wegslijpen van schermrand en een setje om de bumper naar buiten te brengen)
Ik heb dit niet gedaan maar dit is wel aan te raden ik heb 1 velg beschadigd op de binnenkant van het achterscherm!!
Verder mijn complimenten voor de mooie auto’s ik had ook een 2.2 cabrio automaat rijd idd super maar in vergelijking met mijn Zafira-A OPC miste ik wel een beetje power dus heb ik maar een Astra-G Cabrio Turbo gekocht! Gaat toch wel iets vlotter vooruit!
Groeten Gerben
Bedankt Gerben! Ik heb eens bij Irmscher gekeken en zie in de handleidingen inderdaad dat er dingen aangepast moeten worden. Dat vind ik eigenlijk vreemd omdat de Astra G ook standaard met 18 inch is geleverd volgens mij. In NL weet ik het niet zeker maar in Duitsland hadden ze volgens mij originele 18 inch Opel velgen met 11 vierkante spaken.
De Zafira is inderdaad een stuk sneller maar kan qua comfort niet tegen de Astra op. Maar zo’n cabrio is er ook niet om mee te racen vind ik. Daarin moet je gewoon relaxt rijden ;).
@astraTD wrote:
Wauwie allebei prachtige wagens :thumb
Tnx, we zijn er ook erg blij mee :D
Groeten,
Björn -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.