slapend kenteken zonder overschrijving

Forumindex Forums Overige APK & RDW slapend kenteken zonder overschrijving

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Stipp

beste allen,

ik sta op het punt om een ascona uit 77 te kopen die in het slapend bestand bij de rdw is opgenomen,

maar nu heeft de huidige (2e) eigenaar geen overschrijving bij de auto gekregen daar de eerste eigenaar is overleden en zijn vrouw ook,

word dit een probleem bij de rdw keuring of schuif je hier zo doorheen omdat hij in het slapend bestand staat??

alvast bedankt,

Gegroet.

Anoniem

Slapend bestand? Geschorst bedoel je?

Stipp

nee slapend bestand bedoel ik,

ding is sinds 1978 niet meer gebruikt en sinds 1990 niet meer gekeurd, bij de rdw staat het kenteken in een slapend bestand (die vent van de rdw noemde het anders geloof ik durf niet te zeggen hoe.)

giuliettaevo
          Deelnemer

Kon hij je dan ook niet gelijk vertellen wat je moet doen?:hmmz

Stipp

heb ik het met de beste man niet over gehad omdat ik toen niet wist dat er geen overschrijving bij zit,
              ik heb het dus maar even hier gepost omdat ik dacht dat er wel iemand was die een zinnig andwoord kan geven.
              zodat ik me weer 10 minuten wachtmuziekje bespaar morgen.

ginkelvanmichiel
              Deelnemer

Als de auto slaapt heb je geen deel III of overschrijvingsbewijs nodig.
                Wat je moet doen is het volgende:
                Je maakt een afspraak met de RDW voor het laten schouwen van je auto. Dan wordt deze nagekeken (voornamelijk op originaliteit, corresponderen motornummer-chassisnummer, details die specifiek voor dat bouwjaar zijn, enzovoort) en hier en daar worden loodjes aan gehangen.

Soms krijg je daarna meteen nieuwe papieren (lees: de auto wordt geheractiveerd)

Maar meestal gaat het alsvolgt:
                Je knapt de auto op, en ga je opnieuw naar de RDW, waarbij de auto geheel wordt nagelopen, op de loodjes waarmee eerder de originaliteit verklaard is wordt gelet en het kenteken wordt geheractiveerd.

Maar met name die originaliteit is van groot belang, als er een verkeerde motor/bak in zit of de kleur klopt niet dan zullen ze hem niet activeren. Ook moet je een aankoopbewijs hebben van de vorige eigenaar.

Ik heb de ervaring dat ik met een gerestaureerd exemplaar naar de keuring ging zonder het vooronderzoek te hebben gedaan en toen mijn auto tot plantenbak te zien worden gedegradeerd.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.