Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Slang stuk, waarvoor dient deze?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2013 om 17:40 #17255273
Beste Kadetters,
Voor jullie zal dit een eenvoudige vraag zijn maar ik ben zo a-technisch als het maar zijn kan.
Bij mijn 93 E kadet(Die ik al bijna 9 jaar met veel plezier gereden heb) is de volgende slang, poreus geworden en afgescheurd. (Zie rode cirkel)
Foto is niet van mijn eigen auto natuurlijk :)
Ben er redelijk laat achter gekomen want aan het rijden merkte ik het eigenlijk niet, of ik heb er niet goed genoeg op gelet.
Had bijna geen olie meer in het reservoir zitten.
Kan iemand mij vertellen waarvoor deze slang is en wat voor gevolgen het kan hebben dat deze al een tijdje gescheurd is.
Wat gaat het kosten om deze te laten maken(zal wel niet zo heel spannend zijn)
Hoop op jullie antwoord.
Groet
Bjorn
10 februari 2013 om 17:46 #18105210Dat is je carter ontluchting slang is niet zo heel erg om met een losse slang los te rijden alleen gaan alle carter dampen nu de ”natuur” in wat ik zou doen even een andere slang scoren en er weer op maken.
10 februari 2013 om 17:56 #18105211Hallo Opeltje17,
Bedankt voor je snelle reactie.
Kan die ervoor zorgen dat al mijn olie eruit gevlogen is? Slang had van binnen ook behoorlijke olie aanslag, is het raadzaam om deze om de zoveel jaar te vervangen?
10 februari 2013 om 18:13 #18105212Ja dat zou kunnen maar dan is er wel wat meer aan de hand en er moet op de plek waar de slang gescheurd is ook veel olie resten zitten.
En als de slang nog goed is zou ik deze niet vervangen.
Maar wat bedoel je met bijna geen olie in het reservoir? onder op de pijlstok?
10 februari 2013 om 18:35 #18105213Ja bij het pijlen met de pijlstok was hij onder het minimum.
Op de plek waar de slang gescheurd was zat ook aardig wat olie, ook aan de bovenkant van de motorkap waar de slang zit/zat. Slang is niks meer waard. Had het slechte stuk eraf geknipt en toen ik hem er weer op wilde zetten scheurde die weer dus ik denk dat het rubber is uitgedroogd/versleten.
10 februari 2013 om 18:39 #18105214Oke,
Ik zou gewoon een nieuwe slang scoren, en effe het olie pijl in de gaten houden het kan natuurlijk ook dat hij het verbruikt en dat het niks te maken heeft met de carter ontluchting.
10 februari 2013 om 18:46 #18105215Ga ik morgen meteen doen.
Wil nog tot rond mei kunnen genieten van mijn kadetje en dan ga ik er toch helaas afscheid van nemen.
In ieder geval bedankt voor de informatie!
10 februari 2013 om 19:33 #18105216Afscheid nemen van je Kadett? Hoezo?
10 februari 2013 om 20:25 #18105217Die slang moet eigenlijk wel op de inlaat aangesloten zitten, zeker in de winter, anders heb je binnen twee tellen dikke sludge vorming omdat dampen niet worden afgezogen. Dan komt er dus vocht in de olie en dat kan ook nog gaan vast vriezen op vervelende plaatsen. Is niet de eerste motor die op die manier de soep in loopt, sterker nog, mijn buurman zit bij de ANWB en die heeft er in vorst periodes zo soms wel meerdere op één dag!
Als de sodemieter een nieuwe slang er op en je olie pijl in de gaten houden zou ik zeggen!
10 februari 2013 om 23:09 #18105218@saluma wrote:
Afscheid nemen van je Kadett? Hoezo?
Hij heeft 205000km op de teller nu, begint te roesten bij 1wielkast+ op wat kleine andere plekjes en het dak begint ook langzaam af te takelen.
Verwacht daarom een behoorlijke stijging in de onderhoudskosten.Als ik zelf handig was of het zou een oldtimer worden dan had ik hem misschien wel gehouden, maar ik heb er de kennis en kunde niet voor om dat te doen.
Vind het aan ene kant wel jammer want het is mijn 1e auto en heb met 9 jaar vol plezier in mijn Kadet Cabrio Bertone gereden.
Ben nu nog in dubio of het een mazda mx5/toyota mr2 of een astra (liefst bertone) wordt.
11 februari 2013 om 10:32 #18105219Zou er eerst eens mee langs Romijn in Renswoude rijden, die kan delen voor je lassen en afwerken zoals een échte liefhebber dat doet en voor normale prijzen. Je kan allicht eens vragen wat het kost…
En zou ivm onderdelen prijzen en beschikbaarheid zelf geen mazda of toyota kiezen… Ook al zijn het misschien prima auto’s….
11 februari 2013 om 10:37 #18105220ik zou die slang lekker vervangen met een zwarte silicone slang, gaat een stuk langer mee dan zo’n rubber ding.
en voor de prijs hoef je het niet te laten11 februari 2013 om 20:35 #18105221Cabrio mooi houden want je krijgt er echt spijt van
Ding is best wel te redden denk ik (en dat zonder er een foto van te hebben gezien)
Check mijn verbouwings topic
Die had ook een beetje (veeeeeeel) roest maar gaat aankomende zomer hopelijk de weg weer op )
Japanners zijn opzich best hoor maar als je er eens iets mee hebt schrik je van de prijzen
Geloof me want we hebben hier ook 2 honda s en gelukkig nooit iets mis mee maar hebben wel eens leuke kosten gehad
11 februari 2013 om 21:06 #18105222@Vinci wrote:
Zou er eerst eens mee langs Romijn in Renswoude rijden, die kan delen voor je lassen en afwerken zoals een échte liefhebber dat doet en voor normale prijzen. Je kan allicht eens vragen wat het kost…
En zou ivm onderdelen prijzen en beschikbaarheid zelf geen mazda of toyota kiezen… Ook al zijn het misschien prima auto’s….
En met name die MX 5en roesten ook allemaal :thumbdown (zijn wel heel leuke autootjes om te rijden maar ook lang zo praktisch niet als een Kadett.
14 februari 2013 om 20:53 #18105223@xbjornx wrote:
Beste Kadetters,
Voor jullie zal dit een eenvoudige vraag zijn maar ik ben zo a-technisch als het maar zijn kan.
Bij mijn 93 E kadet(Die ik al bijna 9 jaar met veel plezier gereden heb) is de volgende slang, poreus geworden en afgescheurd. (Zie rode cirkel)
Foto is niet van mijn eigen auto natuurlijk :)
Ben er redelijk laat achter gekomen want aan het rijden merkte ik het eigenlijk niet, of ik heb er niet goed genoeg op gelet.
Had bijna geen olie meer in het reservoir zitten.
Kan iemand mij vertellen waarvoor deze slang is en wat voor gevolgen het kan hebben dat deze al een tijdje gescheurd is.
Wat gaat het kosten om deze te laten maken(zal wel niet zo heel spannend zijn)
Hoop op jullie antwoord.
Groet
Bjorn
Je kan bij de automaterialen zaak wel zo’n slang kopen.
Ik was van de week 10 Euro kwijt voor 1 meter slang van dezelfde diameter als het cartervemtilatieslang.Dus dit zijn de kosten niet :)
Rik ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.