slang bovenop de motor voor olie?

Forumindex Forums Modellen Omega slang bovenop de motor voor olie?

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222071
    Moiko
      Lid sinds:
      4 June 2010

      het gaat om een ’99 omega 2.5 v6

      op de foto heb ik het gehighlight

      Gisteren stond ik zwaar rokend stil op de a6 bij lelystad , af laten koelen naar parkeerplaats getuft en anwb gebeld.

      hij lekt van boven de motor naar beneden via het op de foto meest rechter slangetje.

      het buisje waar de slang omheen zit in op het eind afgeknapt, dus er is geen buis meer over om het slangetje op te schuiven.

      ten eerste: Waar is dat slangetje voor? hij heeft blijkbaar daaruit olie gegooid wat op de uitlaat is gaan verdampen.. de anwb had het schoongespoten met remmenreiniger en daarna weggeblazen met de compressor.

      toen heb ik wel gewoon tot leeuwarden toe 120 en 130 kunnen rijden zonder dat hij opnieuw ging roken.

      ik weet dus niet waar dat slangetje voor is, en welk onderdeel ik dan moet bestellen om het te kunnen fixen.

      ik hoop dat iemand gauw ff een berichtje kan achterlaten ,dan kan ik het voor het weekend nog fixen.

      #17682848
      Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 September 2007

        dat is van je carter ontluchting. Deze zal wel verstopt zijn waardoor er een overdruk in het carter ontstaat.

        Gr Jack

        #17682849
        Jurgen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2007

          Zo te zien is dat idd van de carterventilatie en kan er iets olie meekomen. Ik weet niet precies hoe het zit bij de omega, of dat 1 gehele unit is of iets dergelijks.

          #17682850
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Carterventilatie huis ernstig vervuild.

            Zit als je voor de motor staat links achterop net achter de cilinderkop.

            deze demonteren, dunne pijpje iets opboren en carterventilatie huis reinigen.

            Willem

            #17682851
            Mickel_MV6
              Lid sinds:
              6 March 2007

              Bij de motor van Jack zie je hem achterop links zitten.

              Dat ding met 2 slangen erop.

              Waarom die dunne pijp iets opboren Willem?

              #17682852
              Jack-omegax3.0xe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 September 2007

                gr niet het zelfde als bij de vec. Opening is zo groot al de slang.
                Eens goed schoonmaken.

                Gr jack

                #17682853
                Jack-omegax3.0xe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 September 2007

                  Heb hem even wat uitgewerkt.

                  Het kastje lichtblauw omcirkelt is je carter ventilatie.

                  De slang geel is de ontluchting van de carter.

                  De slang blauw werkt op een klepje deze zit verstopt.
                  Je zult de unit weg moeten halen en schoon moeten maken.
                  EN doe je zelf een plezier en haal hem ook weg anders valt alle drab en rommel in je carter en kun je je hele olie eruit halen en carter lossen waarna je je olie opvoerbuis filter kunt gaan schoonmaken.

                  Gr Jack

                  #17682854
                  Moiko
                    Lid sinds:
                    4 June 2010

                    hee jongens ik heb hem hier in leeuwarden bi jde opel dealer gebracht vrijdag, een monteur had even gekeken, verteld wat ik moest hebben. de carter ontluchtingsplaat.

                    gevraagd hoe snel het kon, ze zouden hem dezelfde nacht nog binnenkrijgen (woooow)

                    zaterdag erheen gegaan, hebben ze hem in een uurtje tijd omgewisseld en hoefde niets te betalen!
                    goede zaken als je het mij vraagt.

                    Het onderdeel kostte trouwens 50 euro en 40 cent :) motor liep wel voor m’n gevoel wat zuiverder ofzo maar nu heb ik waarschijnlijk ineens een kapotte accu of m’n dynamo, maar kan nu niet starten dus ook niet testen hoeveel de dynamo geeft:(

                    balen!

                    #17682855
                    kaneelschep
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 November 2004

                      Nah jaaa. iig goed dat het eerste probleem opgelost is. Via de dealer dan wel,. maar goed.
                      Gewoon even met kabels en de buurvrouw starten ( heb je die ook weer eens van dichtbij bewonderd) :D en de metert op de accu.
                      Alles uit en om en nabij de 14V, dan weet je al meteen of ie goed bijlaad.
                      Accus kosten gelukkig ook de wereld niet.

                      #17682856
                      Moiko
                        Lid sinds:
                        4 June 2010

                        nou ik vindt ze anders best prijzig… wat voor accu moet erin eigenlijk?

                        #17682857
                        Jack-omegax3.0xe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 September 2007

                          73 ampere. maar is je carter ontluchting schoon gemaakt? Anders duurt de pret niet lang en kost het je nog meer geld. Snap niet dat ze dat bij de dealer niet weten.

                          Gr jack

                          #17682858
                          Sjors-V6
                            Lid sinds:
                            7 March 2008

                            origineel gepost door Moiko
                            nou ik vindt ze anders best prijzig… wat voor accu moet erin eigenlijk?

                            Origineel ? 66Ah dan heb ik het wel over een benzine motor !

                            #17682859
                            Jack-omegax3.0xe
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 September 2007

                              Bij mij zit er een 73 amp in volgens de diverse bronnen standaard.

                              Gr Jack

                              #17682860
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Accu verschilt per Uitvoering en Per motor..

                                In mijn Vectra V6 Benzine!! zat standaard een 72amp accu, zit nu een 74 amp in

                                willem

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.