Forumindex › Forums › Techniek › Cih › slaat af
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 juli 2011 om 21:17 #17904998
Is tijdens de revisie van de carburateur zowel het membraam van de acceleratiepomp als van de tweede trap vervangen?
Mijn carburateur zoog valse lucht langs de CO-schroef. Ik kwam daar achter toen ik met een luchtspuitje bovenin de carburateur spoot. Er kwamen toen belletjes brandstof tevoorschijn langs dat schroefje.
Ik heb toen een O-ring van een CV-ketel geplaatst om het schroefje.
1 augustus 2011 om 10:12 #17904999ja alles is nieuw
ik heb hem gister helemaal uit elkaar gehad om te kijken of er iets fout zat of dat ik iets fout heb gedaan maar kan niets vinden.
en als ik met remreiniger om/tegen de carburateur spuit verandert er niets.
zelfs het ringetje is nieuw1 augustus 2011 om 19:19 #17905000Je hebt het slangetje dat naar je vacuumvervroeger loopt, losgetrokken aan de carburateur-kant en daaraan gezogen terwijl de verdelerkap eraf was……………nu zag je het binnenwerk van de ontsteking verdraaien………
Het je ook gevoeld of er wel vacuum werd getrokken tijdens het lopen van de motor?
Je trekt daarvoor het slangetje los bij de ontsteking en drukt heel licht je onderlip tegen het slangetje.
Nu een keer een beetje gasgeven, dan moet je het slangetje voelen zuigen.Je hebt ook een aansluiting met een klein slangetje welke naar je luchtfilter loopt. Deze regelt de klep van het aanzuigen van warme lucht langs je uitlaatspruitstuk.
Heb je deze twee aansluitingen wellicht verkeerd-om zitten?
1 augustus 2011 om 22:33 #17905001ik heb er ondertussen een andere carburateur op gezet en het terug vallen in toeren lijkt weg te zijn.
ook heb ik de org cabr helemaal uit elkaar gehaald ontdekte twee nieuwe memberaamen met scheurtjes erin,hoe dat kan geen idee
en er zat een kleine doorgang verstopt .
stom dak dat niet eerder heb gezien :sleeping :sleeping
kwa slangen dacht dat ik alles goed had zitten ik ga morgen kijken hoe het is met de vacuüm
de bovenste [cabr zijde] vacuüm slang loopt naar de verdeler,das toch goed?2 augustus 2011 om 09:48 #17905002lijkt er op dat nu gelukkig het probleem is gevonden :wors
je kunt er moedeloos van worden als je het probleem niet kunt
vinden…heb je al wat :kewlpics van je Berlinetta dat die klaar is :thumb
2 augustus 2011 om 18:39 #17905003De bovenste slang moet inderdaad naar je ontsteking lopen.
2 augustus 2011 om 23:03 #17905004hier staat wel wat foto’s
viewtopic.php?f=27&t=150314gek wor je d’r van maar heb de org cabr er weer op zitten co2 moet wel weer bijgesteld worden en mijn gasklep nog maar tis al 10 x beter
nog even nieuwe membraampies bestellen en ook weer klaardan heb ik het slangetje goed zitten :wors :wors
heb alleen nog een probleem met de deur rubbers als ik die monteer gaat me deur niet meer dicht :swear
en nee hij kan niet meer naar voren toedus nog op jacht naar een alternatief .
maar bedankt voor jullie meedenken
gr uut hasselt :wors :ass :wors :ass :wors :ass
9 augustus 2011 om 11:27 #17905005dus jou probleem omtrend carb, zit m in de membraampjes ?
heb hier ook ene staan… een b 1900s die ook uitvalt bij remmen.
maar het toerental wisseld ook bij stationair motor en dan pompend remmen… :sleeping9 augustus 2011 om 22:43 #17905006nou ik heb van de andere manta de cabr over gezet en toen was het goed ,wel heb ik de gasklep iets verder dicht moten zetten ivm hoog stationair toeren,omdat die van mij automaat is moet ie dus rond de 800 toeren stationair lopen ,maar als ik dat nu doe gaat ie uit staat nu op 11oo toeren .
als ik mijn eigen carburateur klaar heb laat ik wel ff weten of hij dan 100 % is
wel moet je als je de membraampjes vervangt de boel wel weer opnieuw afstellen.
heb je kleppen gesteld?10 augustus 2011 om 07:25 #17905007ja t ding heeft al al de testkast en al gehangen :D
niet alles nieuw, maar t speeld al wat langer, maar wordt ook steeds erger.
zal zo wel even eigen topic openen. bedankt in ieder geval29 augustus 2011 om 22:46 #17905008heb het probleem ontdekt …..vocht in de carburateur……… en dat al na 200 km rijden :puke
vocht afscheider ertussen en opgelost … king:
zo zie je maar weer de hele auto gereviseerd en toch nog een probleem k.zooi -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.