slaat af

Forumindex Forums Techniek Cih slaat af

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    postbusmanta
    Deelnemer

Is tijdens de revisie van de carburateur zowel het membraam van de acceleratiepomp als van de tweede trap vervangen?

Mijn carburateur zoog valse lucht langs de CO-schroef. Ik kwam daar achter toen ik met een luchtspuitje bovenin de carburateur spoot. Er kwamen toen belletjes brandstof tevoorschijn langs dat schroefje.

Ik heb toen een O-ring van een CV-ketel geplaatst om het schroefje.

hum

ja alles is nieuw
        ik heb hem gister helemaal uit elkaar gehad om te kijken of er iets fout zat of dat ik iets fout heb gedaan maar kan niets vinden.
        en als ik met remreiniger om/tegen de carburateur spuit verandert er niets.
        zelfs het ringetje is nieuw

postbusmanta
        Deelnemer

Je hebt het slangetje dat naar je vacuumvervroeger loopt, losgetrokken aan de carburateur-kant en daaraan gezogen terwijl de verdelerkap eraf was……………nu zag je het binnenwerk van de ontsteking verdraaien………

Het je ook gevoeld of er wel vacuum werd getrokken tijdens het lopen van de motor?
          Je trekt daarvoor het slangetje los bij de ontsteking en drukt heel licht je onderlip tegen het slangetje.
          Nu een keer een beetje gasgeven, dan moet je het slangetje voelen zuigen.

Je hebt ook een aansluiting met een klein slangetje welke naar je luchtfilter loopt. Deze regelt de klep van het aanzuigen van warme lucht langs je uitlaatspruitstuk.

Heb je deze twee aansluitingen wellicht verkeerd-om zitten?

hum

ik heb er ondertussen een andere carburateur op gezet en het terug vallen in toeren lijkt weg te zijn.
            ook heb ik de org cabr helemaal uit elkaar gehaald ontdekte twee nieuwe memberaamen met scheurtjes erin,hoe dat kan geen idee
            en er zat een kleine doorgang verstopt .
            stom dak dat niet eerder heb gezien :sleeping :sleeping
            kwa slangen dacht dat ik alles goed had zitten ik ga morgen kijken hoe het is met de vacuüm
            de bovenste [cabr zijde] vacuüm slang loopt naar de verdeler,das toch goed?

mantallica
            Deelnemer

lijkt er op dat nu gelukkig het probleem is gevonden :wors

je kunt er moedeloos van worden als je het probleem niet kunt
              vinden…

heb je al wat :kewlpics van je Berlinetta dat die klaar is :thumb

postbusmanta
              Deelnemer

De bovenste slang moet inderdaad naar je ontsteking lopen.

hum

hier staat wel wat foto’s
                  viewtopic.php?f=27&t=150314

gek wor je d’r van maar heb de org cabr er weer op zitten co2 moet wel weer bijgesteld worden en mijn gasklep nog maar tis al 10 x beter
                  nog even nieuwe membraampies bestellen en ook weer klaar

dan heb ik het slangetje goed zitten :wors :wors

heb alleen nog een probleem met de deur rubbers als ik die monteer gaat me deur niet meer dicht :swear
                  en nee hij kan niet meer naar voren toe

dus nog op jacht naar een alternatief .

maar bedankt voor jullie meedenken

gr uut hasselt :wors :ass :wors :ass :wors :ass

Ghanz
                  Deelnemer

dus jou probleem omtrend carb, zit m in de membraampjes ?

heb hier ook ene staan… een b 1900s die ook uitvalt bij remmen.
                    maar het toerental wisseld ook bij stationair motor en dan pompend remmen… :sleeping

hum

nou ik heb van de andere manta de cabr over gezet en toen was het goed ,wel heb ik de gasklep iets verder dicht moten zetten ivm hoog stationair toeren,omdat die van mij automaat is moet ie dus rond de 800 toeren stationair lopen ,maar als ik dat nu doe gaat ie uit staat nu op 11oo toeren .
                      als ik mijn eigen carburateur klaar heb laat ik wel ff weten of hij dan 100 % is
                      wel moet je als je de membraampjes vervangt de boel wel weer opnieuw afstellen.
                      heb je kleppen gesteld?

Ghanz
                      Deelnemer

ja t ding heeft al al de testkast en al gehangen :D

niet alles nieuw, maar t speeld al wat langer, maar wordt ook steeds erger.
                        zal zo wel even eigen topic openen. bedankt in ieder geval

hum

heb het probleem ontdekt …..vocht in de carburateur……… en dat al na 200 km rijden :puke
                          vocht afscheider ertussen en opgelost … king:
                          zo zie je maar weer de hele auto gereviseerd en toch nog een probleem k.zooi

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.