Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Slaat af na schakel fout, start pas weer na enkele minuten.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2013 om 14:59 #17255283
Zafira slaat af na schakel fout. Start pas weer naar enkele minuten.
Gasklep is schoongemaakt.12 februari 2013 om 16:27 #18105480Ik weet niet wat de doelstelling is van je vraag/opmerking, maar met wat meer info komen we misschien wat verder
12 februari 2013 om 16:37 #18105481Inderdaad met wat meer info wordt het duidelijker;
Onze Zafira slaat de laatste weken weleens af.
Laatst reed ik op de snelweg in de file, ik reed blijkbaar in de verkeerde versnelling want de auto trok niet goed meer, op het moment dat ik dit wil corrigeren slaat hij af. De auto reed gelukkig nog wel wat dus ik kwam terecht op de vluchtstrook waar de auto niet direct meer wilde starten. Dit lukte pas weer na 3 minuten.
Hij is al wel eens vaker afgeslagen, bijvoorbeeld langzaam rijdend op een rotonde in de 2. Wat telkens terug komt is dat de auto niet meer direct te starten is wat ik zeer vervelend vindt.Door dit probleem hebben we al een “schoonmaakspulletje” toegevoegd aan de benzine en toen dit dus niet hielp heeft de monteur de gasklep schoongemaakt die ook daadwerkelijk erg vies was. Helaas is het probleem er nog…
Iemand tips?
12 februari 2013 om 16:45 #18105482Als de auto afslaat kijken of bij het starten de toerenteller beweegt. Kan zijn dat de krukas sensor defect is.
Als de auto op contact staat blijft dan het inspectie lampje branden? Als dat zo is zit er een storing in.12 februari 2013 om 18:25 #18105483Er branden geen inspectielampjes. Ik zal eens kijken bij het starten. Bedoel je bij elke start of alleen de eerste start na het afslaan?
Alvast bedankt.12 februari 2013 om 18:27 #18105484Laat m maar uitlezen voordat je van alles en nog wat gaat proberen.
Zonde van je tijd/werk en geld zo…12 februari 2013 om 20:12 #18105485onze monteur heeft m uitgelezen, zal morgen eens vragen naar die sensor.
Verklaart dat eventueel dan ook dat afslaan?
Noem het in de titel wel een schakelfout maar al die keren dat het voorkwam was het zo wisselend.
Ook eens gebeurd tijdens het opschakelen van de 1 naar de 2…blijf het vreemd vinden.Bedankt voor de al gegeven adviezen.
12 februari 2013 om 21:07 #18105486Egr klep misschien vervuild.
Hier soort gelijk probleem gehad, na het reinigen van de egr was het opgelost. Nu drie jaar verder begint hij weer ligt de kuren te vertonen, dus binnekort de boel maar weer eens uitelkaar halen en reinigen.12 februari 2013 om 21:25 #18105487Het komt wel voor dat bij een warme motor de krukas sensor tijdelijk niet meer werkt.
Hij start dan pas weer als deze is afgekoelt.
Als de auto dus afslaat en hij slaat niet meer aan, moet je kijken of dan de toerenteller beweegt bij het starten.En je inspectie lamp gaat dus aan als je auto alleen op contact staat en dan weer uit zonder te starten?
Als dat zo is zit er geen storing in.13 februari 2013 om 07:59 #18105488Onze monteur zegt dat het de sensor niet is daar hij hem heeft uitgelezen.
Ook denkt hij niet aan de egr klep daar de auto daar te goed voor loopt.
Onze monteur wil nu een gaatje maken in de gasklep of zoiets.
Daarnaast zet hij er nieuwe software op.13 februari 2013 om 21:10 #18105489@Zafira 2002 wrote:
Onze monteur zegt dat het de sensor niet is daar hij hem heeft uitgelezen.
Maybe it’s the crackshaft sensor? Computer says no.. :sleeping
13 februari 2013 om 21:15 #18105490Je hebt het over een schakelfout…
Ik vermoed eerder een hakkelig lopende motor.
Die uitvalt. En dan toevallig een keer met overschakelen van versnelling.Enige wat je kunt doen is testen met de uitleeskast er aan.
Je moet weten wat je krukassensor doet en je overige sensoren.
Foutcode’s controleren alleen redt je het niet mee.Die monteur zal dat ook wel weten.
Er kan zoveel aan de hand zijn dat een motor echt uitvalt.Soms is het iets simpels als een lekkende slang, maar soms wordt het ingewikkeld en kom je er later achter dat het een simpel sensortje was.
13 februari 2013 om 21:22 #18105491Bedankt voor de tip, zal het aangeven aan de monteur.
Maandag staat de afspraak……
Vandaag gelukkig niet stilgestaan.9 maart 2013 om 16:19 #18105492computer is kapot!
De auto is al niet meer in ons bezit want die investering wilde we niet doen.
De monteur kwam erachter toen hij nieuwe software op de gasklep wilde zetten en met de auto naar de garage reed.
De auto sloeg af en was helemaal niet meer uit te lezen…
Bedankt voor de tips.10 maart 2013 om 22:13 #18105493Op de gasklep valt weinig software te zetten, deze hoeft ook niet ingeleerd te worden (Het is geen VW), Computertje is nogaltijd goeiekoper als een andere auto.
Op Proffesionele sloperijen hadden ze je goed van dienst kunnen zijn met een vrijgegeven GOED exemplaar..
Willem
10 maart 2013 om 22:58 #18105494:wtf
11 maart 2013 om 06:26 #18105495@Zafira 2002 wrote:
computer is kapot!
De auto is al niet meer in ons bezit want die investering wilde we niet doen.
De monteur kwam erachter toen hij nieuwe software op de gasklep wilde zetten en met de auto naar de garage reed.
De auto sloeg af en was helemaal niet meer uit te lezen…
Bedankt voor de tips.Vreemd genoeg ben ik bang dat je je niet helemaal goed hebt laten voorlichten.
In veel gevallen is het een van de toerental sensoren waneer dit probleem optreed en in de meeste gevallen zelfs de krukassensor.Bij uitlezen hoeft er dan niet altijd wat zichtbaar te zijn. Dat men computer niet kan uitlezen ofprogrameren kan komen door heel veel oorzaken en dan hoeft niet eens de ecu defect te zijn.
Bij een Z18XE komt het niet zo vaak voor dat de computer kapot is bij een X18XE1 komt het regelmatiger voor.
Sonde denk ik dat je niet voor een paar tientje je krukassensor hebt laten vervangen.
ECU nieuw kost veel geld, maar er zijn bedrijven die ze kunnen repareren voor 100 tot 300 euro ongeveer.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.