Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › SirJones stelt zich voor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2015 om 09:05 #17274414
Hallo allemaal,
Mijn naam is Jerry 24jaren oud en woonachtig in Ochten.
Eigenlijk nooit echt naar opel gekeken maar vooral in de richting van VAG.
Hiervoor heb ik vanaf mijn 18e een opsomming:- Golf 3 1.8 75pk, precies een jaar gereden van APK tot APK toen liep t blok niet goed meer en kwam ik de Audi tegen.
- Audi 80 2.0, ongeveer een half jaar gereden totdat er iemand zich bedacht niet achteruit te kijken maar opzij tijdens het achteruit rijden. Mijn toenmalige partner en ik waren aan het eten in de friettent waarvan de bewuste parkeerplaats was waar dit gebeurd. Door de actie van deze mevrouw auto financieel total loss.
- Peugeot 205 met een 1.1 sterk blok. Erg leuk auto’tje voor een schamele 280 euro gekocht en anderhalf jaar in gereden toen was deze echt op (Lees keuring zou ruim 2 tot 3 maal de aanschafkosten worden). Deze toen maar weer verkocht voor 150 euro.
- Golf 3 1.8 90pk, erg fijne auto reed goed maar bleek toch echt een probleembak te zijn na een jaar dus weer eruit.
- Golf 3 1.6 75pk, bij aanschaf was deze redelijk verlaagd met leuke 16inch velgen. Geen toeters of bellen alleen donkere lampen e.d. helaas ging bij deze een maand of 2 voor de keuring het stuurhuis lekken bij de uitgaande keerring en was de uitlaat ook door bij het flexibele stuk.
Dan hebben we nu ineens een Opel Astra G Station uit 2003 met een Z22SE motor.
Waarom?
Een bevriende monteur heeft m al zo’n 10 jaar in onderhoud gehad en de oude eigenaar wou deze weg doen. In combinatie met de goede prijs, (naar mijn ogen) zo goed als full option en het oog op 2 kids die ook nog wel eens meerijden leek me dit een goede aankoop. In ieder geval met het oog op veiligheid mocht er iets gebeuren met de kids erin.In eerste instantie wat terughoudend want het was toch een beetje onbekend terrein, de auto was nog niet gekeurd en de stoelen zaten naar mijn idee vrij hard (Maar ik naam aan dat het onderdeel is van de Sport uitvoeringen?).
Hier nog even over lopen twijfelen en toch een proefrit gemaakt nadat de man waar die stond me verzekerde er voor aankoop er sowieso een nieuwe keuring op te zetten en bewijs dat de motor 2 jaar geleden compleet gereviseerd is (er staat ondertussen 244dkm op de teller) uiteindelijk overstag gegaan.Nou ben je als 24 jarige natuurlijk niet snel voor een Station uitvoering (de ideeën van oude mannen, zakenmannen etc zullen vast wel onbewust gespeeld hebben) maar met het oog op de kids toch maar voor de ruimte gekozen.
Nu zijn we ondertussen 350km verder en ik moet zeggen: Wat een fijne bak! :thumbup Vooral dat er niet het gevoel is dat je in een station rijd, en de luxe die ik niet gewend ben (Climat Control, Cruise Control etc etc).
Maargoed, genoeg praat jullie willen waarschijnlijk foto’s dus bij deze.
(Disclaimer: Hij was niet gewassen, dit was de 1e keer dat ik hem zelf zag voor de testrit. Gewassen ziet die er een stuk beter uit maar ik moet wel even nieuwe foto’s maken).
Wanneer ik het niet vergeet en een x tijd heb zal ik eens met de Spiegelreflex foto’s maken na een wasbeurt ;)
1 december 2015 om 10:06 #18303392Welkom op het forum. Veel plezier met je mooi Opel. :thumb
1 december 2015 om 10:53 #18303393@ Dolby,
Bedankt! Laten we hopen dat ik er wel een x langer mee doe als 1 jaar… 6e auto in 6 jaar tijd is ook niet alles.1 december 2015 om 11:13 #18303394De 2.2 is een fijne motor.
En ja, een station.Mijn eerste (Kadett-E 1.6i caravan) en tweede (Astra-F 2.0i CD caravan) auto waren bijde een station.
Toen lang een sedan gehad (Vectra-B Lim 3.0-V6 CDX) en daarnaast een Combo.
Ben nu weer terug bij een station (Vectra-B 3.0-V6 cdx Caravan).verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.