Sintra Restauratie

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Sintra Restauratie

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Lex_Simons

Dag,

Mijn naam is Lex Simons en al vele jaren een tevreden eigenaar van een Sintra 2.2. Heb de auto destijds (1999) nieuw gekocht en nooit problemen mee gehad. De Opel begint nu slijtage te vertonen.

Rondgekeken voor een andere auto maar het beste dat aansloot bij mijn wensen was een Berlingo. Vind ik te slap, misschien iets voor later.

Wil eigenlijk ook geen afscheid nemen van “mijn Sintra”, maar dan moet er wel e.e.a. aan gebeuren. Geen ruimte en tijd, bovendien nodigt het sleutel-ongemak van deze auto’s niet echt uit.

Ben dus op zoek naar iemand/garage die ervaring heeft met deze auto’s.

Heeft iemand een tip.

Opel Sintra, 2.2 GLS, blauw, 190.000km. Motorisch als een zonnetje.

mugenpower

Nou ik zou het gewoon eigenlijk niet doen.. Hebben laatst op het werk een goedrijdende Sintra 2.2 naar de handel gedaan voor 200euro waar geen apk meer op zat. Elke euro die je er nog in investeert is gewoon weggegooid geld in mijn ogen. Tenzij je persoonlijke emotionele waarde hecht aan je Sintra??? Aluwel ik me gezien het type auto dat niet echt kan voorstellen. Ik zou hem gewoon verkopen en wat anders kopen of gewoon een ‘goede’ Sintra terugkopen. :thumbup

Anoniem

Als je vermeld wat eraan moet gebeuren zullen er vast wel mensen zijn die je kunnen helpen.

@Mugenpower
          ; Emotionele waarde kan hoor, ook bij een Sintra.
          Ik had ook veel emotionele waarde bij mn 1e Astra F, en da’s ook niks speciaals ;)

mugenpower

Nee, zal je ook wel gelijk in hebben. Als autoverkoper wil je nog wel is ongevoelig worden voor het ‘gewone’ spul.. no offence.

Hopelijk wordt je Sintra weer in ere hersteld Lex. :thumbup

dutch
            Deelnemer

Oftwel: afschrijven doe je niet meer op de Sintra, hij is 2-300 euro waard en zolang ie loopt blijft ie dat waard.

En als je met een investestering van 500 euro weer een jaar kunt rijden is dat het geld misschien niet waard ten opzichte van de auto, maar vergeleken met de afschrijving op b.v. een Zafira van de helft van die leeftijd is het toch een financieel gunstige optie.

Cheers, Dutch,

ps, paar weken geleden een 15 jaar oude Chrysler Grand Voyager met 3 ton op de klok verkocht voor 750 euro. Rijdt nu in Irak rond :D

ColinH
              Deelnemer

Tja wat is de slijtage, is de koppeling op of wat anders, en wat is je band met de auto?

Mijn Omega B1 2.5 V6 is niks waard, maar voor mijn vrouwtje en ik wel, pas is de koppeling dus ook vervangen en nu zit er weer wat aan te komen, wat ook gemaakt gaat worden.

Zelf heb ik een keer met een Sintra V6 gereden en wat een heerlijke cruise bak is dat, ongetwijfeld jouw 2.2 ook.
                Dus laat ‘m desnoods repareren en rijd er nog een jaar of 2 mee rond tot de volgende reparatie.

Gr Colin

mrmonkey
                Deelnemer

Doe het niet… Al het geld is zonde, Sintra’s zijn echt geen stuiver meer waard… Heb er een paar op mn werk gehad en sleutelen aan deze autos is een drama :puke

vectra208v
                  Deelnemer

Hoi Lex_Simons.

wat moet er zoal aan gedaan worden.

Die gene die zeggen dat je hemmoet weg doen omdat ze niks waard weten niet hoe Fantastisch de sintra rijd en deze FANTASTISCHE WAGENS WORDEN DOOR DIEGENE DIE ER NIET DAGELIJKS IN RIJDEN ERG ONDER GEWAARDEERD.

Ik heb sinds maart dit jaar een sintra v6 met 201 pk automaat en die rijd echt SUPER!!!!
                    De schade die er aan zit (veroorzaakt door de vorige eigenaar) wordt netjes weer gemaakt.

Mijn sintra wordt net zo behandeld als mijn vorige opels (kadett 3x,astra f gsi,vectra b1 en kadett cabrio)
                    Een echte opel liefhebber die veel plezier beleeft aan zijn auto(welk type het ook is) laat hem niet zomaar naar zij laatste rustplaats gaan.

Mocht je meer willen weten over de sintra kijk dan eens op http://www.sintra-treffen.de” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    Dat is een duits forum met alleen maar sintra gekken die er alles aan doen om hun sintra op de weg te houden.

dus als je even vermeld wat er aan jou sintra moet gebeuren wordt het even wat makkelijker van.

groeten Paul

vectra208v
                    Deelnemer

owja….mijne heeft nu ruim 288000km gelopen en rijd nog als een trein.

gr.Paul

Famempeters

wij hebben er 2 een van 1998 met een 2.2 liter en een 1999 met een 2.2 liter hier rijden probleem loos
                        en repareren heb je al eens aan een omega v6 gewerkt nou dat dus ook veel werk .

dus maak nu eerst is bekent wat er zoal loos is met je Sintra er is best nog veel te koop hier bij obdam in zwaanshoek staan 2 groene op de sloop met veel spul er op en aan .

dus vertel maar is wat er mis is .

en ben je voor een paar 100€ klaar en kan je weer 2 jaar wie doet je dan wat .

Bert

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.