Singlepoint —> multipoint. of blokswap

Forumindex Forums Modellen Corsa Singlepoint —> multipoint. of blokswap

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #18011108
    trashmetal
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2007

      @PeterNoFear wrote:

      @corsa14slow wrote:

      ik was met mijn c14nz naar c14se rond de 850 eurie kwijt maar dat is dan ook echt met alles: blok, bak, koppeling, kabelboom, ecu, pomp, distr. riem set, jaarlijkse onderhoud beurt (groot) en remmen (geen gsi maar gewoon voor een 1.4 8v) olie (motor+bak) KVS, 2 volle tanks, etc.
      en een kratje bier erbij, ook niet onbelangrijk ;)

      Ja, dan begin ik opzich te twijfelen….
      ff simpele berekening:
      Kosten ombouw €850
      Verkoop auto_____€700__+
      Totaal: €1550
      Inkoop GSI_______€1250__
      Verschil: € 250

      Dus kun je beter een GSi kopen, heb je geen werk meer van en je hebt een snelle auto. :P

      corsa14slow heeft het hier wel heeeel ruim berekend :D
      als je een beetje zoekt lukt het voor max 500 ook wel
      een gsi is 9 van de 10 keer afgetrapt, gare wiellagers remmen etc.
      ik zou geen andere corsa kopen als deze helemaal goed is
      bij een andere moet je het maar afwachten wat je tegen komt

      #18011109
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        Ombouw moet makkelijk kunnen voor een stuk minder dan 850 hoor.
        Je moet gewoon een beetje geluk hebben dat je bijvoorbeeld een knetter rotte corsa voor weinig op de kop kunt tikken. Alles overbouwen zoals blok en bak, remmen en benzine pomp/tank. De rest van de corsa kun je misschien nog wel een paar onderdelen van verkopen, dan wordt het allemaal best betaalbaar.

        Een Corsa GSI is vaak wel flink los getrapt en die motoren zijn wel bekend om hun olieverbruik.

        Ik heb mijn c20ne in mijn Corsa A ook voor een euro of 300-400 gelegd, inclusief alle nieuwe pakkingen en distributie enzo.

        #18011110
        corsa14slow
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 December 2011

          Klopt, ik heb het inderdaad zeer ruim berekend. Kan altijd goedkoper door bijv de riem van je oude blok blijven gebruiken (als deze nog in goede staat is)
          Berekening is ook 2 volle tanks mee genomen, benzine is nu eenmaal duur king:
          En dat krat bier heb ik uiteraard ook zelf benuttigd ;)

          #18011111
          Jurgen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 September 2007

            Benzine kost idd al de helft van de ombouw zo’n beetje :jerry

            #18011112
            trashmetal
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2007

              ik zou een x16xe uit een tigra trekken met lage km stand
              dan heb je de meeste kans dat ie nog goed is

              #18011113
              PeterNoFear
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 January 2012

                Ik zal even zoeken, bedankt ;)

                #18011114
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Je kan ook een X16XEL zien te vinden, die zou ook moeten passen zonder aanpassingen.

                  #18011115
                  PeterNoFear
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 January 2012

                    @Corsa_GSi wrote:

                    Je kan ook een X16XEL zien te vinden, die zou ook moeten passen zonder aanpassingen.

                    Wat is het verschil als ik weten mag? :angel

                    #18011116
                    trashmetal
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 February 2007

                      De XEL is iets wat getemd ongeveer 100pk
                      de L staat voor low output
                      het inlaatspruitstuk is nauwer en verschil in de kop
                      een x16xe is beter, vooral als je er ooit een Mantzel op wilt zetten

                      #18011117
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        De kop is gewoon hetzelfde, verschil zit hem puur in het motormanagement.

                        Het inlaatspruitstuk is dacht ik wel iets anders.

                        Maar goed die XEL zit wel in veel meer auto’s, dus heb je ook meer keus.

                        Het onderblok is gewoon identiek.

                        #18011118
                        trashmetal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2007

                          volgens mij heeft de x16xel de zelfde kop als de x14xe
                          met nauwere doorlaat als een x16xe c16xe
                          heb geloof ik wel eens foto’s van willem voorbij zien komen :hmmz

                          #18011119
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Inderdaad, de X14XE en X16XEL delen de koppen samen, en de C16XE en X16XE delen de koppen samen

                            De X14XE en X16XEL hebben kleinere doorlaten in de kop.

                            Willem

                            #18011120
                            PeterNoFear
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 January 2012

                              Okee, de x16xel is dus ook een goede optie, ik zal even overleggen

                              Alweer bedankt :jerry

                              #18011121
                              trashmetal
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 February 2007

                                Ik vind zelf van niet
                                want als je er een mantzel, lexmaul of crooke powerbox op wilt zetten
                                moet je ook het onderste inlaatdeel wisselen met een van een x16xe
                                dat is geen pretje als het blokje er in hangt
                                kun je net zo goed gelijk een x16xe nemen

                                tenzij je genoeg neemt met het standaard vermogen van een x16xel 101pk :D

                              14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.