Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Singlepoint —> multipoint. of blokswap
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 april 2012 om 03:23 #18011108
@PeterNoFear wrote:
@corsa14slow wrote:
ik was met mijn c14nz naar c14se rond de 850 eurie kwijt maar dat is dan ook echt met alles: blok, bak, koppeling, kabelboom, ecu, pomp, distr. riem set, jaarlijkse onderhoud beurt (groot) en remmen (geen gsi maar gewoon voor een 1.4 8v) olie (motor+bak) KVS, 2 volle tanks, etc.
en een kratje bier erbij, ook niet onbelangrijk ;)Ja, dan begin ik opzich te twijfelen….
ff simpele berekening:
Kosten ombouw €850
Verkoop auto_____€700__+
Totaal: €1550
Inkoop GSI_______€1250__
Verschil: € 250Dus kun je beter een GSi kopen, heb je geen werk meer van en je hebt een snelle auto. :P
corsa14slow heeft het hier wel heeeel ruim berekend :D
als je een beetje zoekt lukt het voor max 500 ook wel
een gsi is 9 van de 10 keer afgetrapt, gare wiellagers remmen etc.
ik zou geen andere corsa kopen als deze helemaal goed is
bij een andere moet je het maar afwachten wat je tegen komt26 april 2012 om 05:51 #18011109Ombouw moet makkelijk kunnen voor een stuk minder dan 850 hoor.
Je moet gewoon een beetje geluk hebben dat je bijvoorbeeld een knetter rotte corsa voor weinig op de kop kunt tikken. Alles overbouwen zoals blok en bak, remmen en benzine pomp/tank. De rest van de corsa kun je misschien nog wel een paar onderdelen van verkopen, dan wordt het allemaal best betaalbaar.Een Corsa GSI is vaak wel flink los getrapt en die motoren zijn wel bekend om hun olieverbruik.
Ik heb mijn c20ne in mijn Corsa A ook voor een euro of 300-400 gelegd, inclusief alle nieuwe pakkingen en distributie enzo.
26 april 2012 om 06:37 #18011110Klopt, ik heb het inderdaad zeer ruim berekend. Kan altijd goedkoper door bijv de riem van je oude blok blijven gebruiken (als deze nog in goede staat is)
Berekening is ook 2 volle tanks mee genomen, benzine is nu eenmaal duur king:
En dat krat bier heb ik uiteraard ook zelf benuttigd ;)26 april 2012 om 06:45 #18011111Benzine kost idd al de helft van de ombouw zo’n beetje :jerry
26 april 2012 om 07:41 #18011112ik zou een x16xe uit een tigra trekken met lage km stand
dan heb je de meeste kans dat ie nog goed is26 april 2012 om 08:34 #18011113Ik zal even zoeken, bedankt ;)
26 april 2012 om 15:52 #18011114Je kan ook een X16XEL zien te vinden, die zou ook moeten passen zonder aanpassingen.
26 april 2012 om 21:26 #18011115@Corsa_GSi wrote:
Je kan ook een X16XEL zien te vinden, die zou ook moeten passen zonder aanpassingen.
Wat is het verschil als ik weten mag? :angel
27 april 2012 om 03:15 #18011116De XEL is iets wat getemd ongeveer 100pk
de L staat voor low output
het inlaatspruitstuk is nauwer en verschil in de kop
een x16xe is beter, vooral als je er ooit een Mantzel op wilt zetten27 april 2012 om 13:36 #18011117De kop is gewoon hetzelfde, verschil zit hem puur in het motormanagement.
Het inlaatspruitstuk is dacht ik wel iets anders.
Maar goed die XEL zit wel in veel meer auto’s, dus heb je ook meer keus.
Het onderblok is gewoon identiek.
27 april 2012 om 16:55 #18011118volgens mij heeft de x16xel de zelfde kop als de x14xe
met nauwere doorlaat als een x16xe c16xe
heb geloof ik wel eens foto’s van willem voorbij zien komen :hmmz27 april 2012 om 17:00 #18011119Inderdaad, de X14XE en X16XEL delen de koppen samen, en de C16XE en X16XE delen de koppen samen
De X14XE en X16XEL hebben kleinere doorlaten in de kop.
Willem
27 april 2012 om 20:56 #18011120Okee, de x16xel is dus ook een goede optie, ik zal even overleggen
Alweer bedankt :jerry
28 april 2012 om 08:14 #18011121Ik vind zelf van niet
want als je er een mantzel, lexmaul of crooke powerbox op wilt zetten
moet je ook het onderste inlaatdeel wisselen met een van een x16xe
dat is geen pretje als het blokje er in hangt
kun je net zo goed gelijk een x16xe nementenzij je genoeg neemt met het standaard vermogen van een x16xel 101pk :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.