Forumindex › Forums › Overige › Handleidingen & instructies › How to’s – Modellen › How to’s – Omega › Simtec 56 of 56.5 verschil??
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 augustus 2021om 11:04 door jasper_dc.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2021 om 09:19 #18416546
- <li style=”text-align: center;”>Hoe kom ik er acher welke ecu ik heb ? Wie heeft deze info voor me? Mvg jasper
10 april 2021 om 23:15 #18416595De 56 heeft geen startonderbreker, dus controleren of je een imobiliser hebt / startonderbreker.
10 april 2021 om 23:15 #18416596De 56 heeft geen startonderbreker, dus controleren of je een imobiliser hebt / startonderbreker.
10 april 2021 om 23:30 #18416599Ok duidelijk dank heb immo
gr
11 april 2021 om 21:59 #18416920Als ik de schema’s naast elkaar leg dan hebben ze beide een immo .gr jasper
11 april 2021 om 23:33 #18416930Over Welk motortype heb je het en welk bouwjaar? Denk dat jij het verschil tussen de 56.1 en 56.5 zoekt.
12 april 2021 om 07:48 #18416951X20xev omega blok bj weet ik niet zeker maar dacht rond de ’96 heb wel transponder(chip) in de sleutel. Gr jasper
12 april 2021 om 22:20 #18417035Vanaf Mei 1996 is de 56.6 geleverd, maar als je mij het chassisnummer stuurt kan ik voor je opzoeken wat er in hoort.
13 april 2021 om 06:56 #18417052<p style=”text-align: left;”>Heb ik niet helaas miss kan je hier wat mee ?</p>
18 april 2021 om 08:36 #18417398Dit is een Simtec 56.1
18 april 2021 om 23:34 #18417462:dank-u:
1 mei 2021 om 20:13 #18418772Hoi Haasje heb even een vraag aan je weet jij of de immo uit de ecu geschreven kan worden en zo ja kan jij dat of weet je iemand?
Gr jasper
3 mei 2021 om 10:25 #18418908Immo kan niet zomaar uitgeschakeld worden bij dit type ecu. Beter een van c18xe zonder immo monteren.
Letop kan enkel als je nu ook oude type kabelboom hebt. (Vierkante stekker aan de luchtmassa meter en nokkenassensor)
En de immo mag niet meer aangesloten zijn. In het systeem.
3 mei 2021 om 12:49 #18418910<p style=”text-align: center;”>Dit zijn m’n stekkers kan het zijn dat m’n nokkenas sensor verkeerd is ?</p>
3 mei 2021 om 12:58 #18418911De nokkenas sensor is een x vervangen volgens mij ivm de stekker gesoldeerd is mvg
3 mei 2021 om 16:19 #18418916Nieuwe type stekker gesoldeerd met nieuwe sensor. Meestal levert dit de meest vreemde problemen op.
Waarom wil je de ecu eigenlijk vervangen.
3 mei 2021 om 16:41 #18418917Blok komt in een c kadett en wil de immo d’r af om dat ie de injectoren niet aanstuurt. Mvg
3 mei 2021 om 16:47 #18418920En de egr
3 mei 2021 om 20:43 #18419026Egr eraf heeft op deze motoren geen enkele toegevoegde waarde. Deze gaan eigenlijk niet stuk.
Schakelt het brandstofrelais wel?
Heb je wel goede massa? Injectoren zijn namelijk massa geschakeld. Dus er staat geschakelde spanning op en via de ecu krijgen ze massa.
4 mei 2021 om 00:10 #18419029Ja brandstofpomp draait met contact maken en vonken doet ie ook maar geen brandstof uit de injectoren . Ik zal een extra massa aanleggen en dan ff testen . Bedankt weer voor de info.
mvg jasper
18 augustus 2021 om 11:04 #18431694@haasje even een vraagje je had het over immo mag niet meer aangesloten zijn . Wat bedoel je daarmee? Module niet meer op de kabelboom of bedrading weghalen? Mvg jasper
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.