Sim, achter stuur Vectra c1

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Sim, achter stuur Vectra c1

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    dappie
    Deelnemer

Hallo leden,

Kan de sim die achter je stuur nou daad werkelijk stuk gaan, of licht het aan slechte contacten, ik vraag dit
      Om dat m’n cruisecontrol het af en toe wel en weer niet doet, de hendel heb ik er al uit gehad en door gemeten
      En ook kleine rupsjes tin op de contacten gesoldeerd, en waar de hendel in gaat zijn ook daar de contacten schoon gemaakt en wat
      Bij gebogen zodat het wat meer drukt op de hendel contacten, maar het blijft haperen.
      Ik zat er al aan te denken om de contacten op de sim vast te solderen, maar weet niet of dat verstandig is, wie
      Weet er raad en heb het zelfde euvel.

Vr,gr, jac.

marson
      Deelnemer

Kan je meer vertellen wanneer hij het niet doet, ik neem aan dat je weet dat je eerst een keer op de rem moet hebben gedrukt voordat je de cc kan gebruiken.
        En ook beneden een aantal toeren zal hij niet functioneren, dat zijn geen defecten maar voorwaarden voordat hij überhaupt in werking mag treden (veiligheidshalve)

Misschien wist je dit al lang allemaal al, maar ik dacht vertel het voor de zekerheid toch maar even :scratch:

Groet sonny

ketel1
        Deelnemer

Bij mij deed ie het ook af en toe. Heb toen eerst gesoldeerd toen de stuurmodule schoon gemaakt. Hielp allemaal niet . Toen de hendel vervangen en probleem opgelost.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

dappie
          Deelnemer

Marson, ja ik wist dit al.

Ketel1, ik heb de hendel en de sim al een keer uitgebouwd en alles schoon gemaakt, maar ik vertrouw de contacten niet zo
            Daarom zat ik te denken om die contacten vast te solderen, als ik bijvoorbeeld 100km rij en hem in wil schakelen dan
            Gebeurt er niets, druk ik meerdere keren dan doet ie het weer wel of valt hij weer uit, en als hij het dan doet
            En je geeft richting aan (links of rechts maakt niet uit) dan val hij ook uit, ook heb ik een andere hendel geprobeerd
            Maar het euvel blijft het zelfde, vandaar dat ik dacht om de boel te solderen.
            Ook komt het voor dat de hendel net ff te ruim in z’n passing zit dus heb ik wat van die doorzichtige plakband om
            De hendel gedaan, zodat hij wat vaster op z’n plek zit, maar ook dat mag niet baten :unsure:

Maar wat heb je gesoldeerd dan ?, ik heb wel op de hendel wat gesoldeerd, er zitten 4 sporen op het eind van de hendel
            En daar heb ik 4 korte — stukjes gesoldeerd.

Vr,gr, jac.

marson
            Deelnemer

Ik bedenk me eigen in ene dat het wellicht een schakelaar in je pedalen kan zijn ?, misschien een haperende rempedaal schakelaar dat komt wel eens vaker voor dan schakelt hij je cc weer uit en dat kan ook het probleem zijn met inschakelen

dappie
              Deelnemer

dat zou kunnen,maar heb hem uit gelezen en dan komt de sim er uit, dus wat is wijsheid.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.