Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Sim, achter stuur Vectra c1
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 juni 2017om 22:48 door dappie.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2017 om 16:09 #18344285
Hallo leden,
Kan de sim die achter je stuur nou daad werkelijk stuk gaan, of licht het aan slechte contacten, ik vraag dit
Om dat m’n cruisecontrol het af en toe wel en weer niet doet, de hendel heb ik er al uit gehad en door gemeten
En ook kleine rupsjes tin op de contacten gesoldeerd, en waar de hendel in gaat zijn ook daar de contacten schoon gemaakt en wat
Bij gebogen zodat het wat meer drukt op de hendel contacten, maar het blijft haperen.
Ik zat er al aan te denken om de contacten op de sim vast te solderen, maar weet niet of dat verstandig is, wie
Weet er raad en heb het zelfde euvel.Vr,gr, jac.
6 juni 2017 om 22:59 #18344309Kan je meer vertellen wanneer hij het niet doet, ik neem aan dat je weet dat je eerst een keer op de rem moet hebben gedrukt voordat je de cc kan gebruiken.
En ook beneden een aantal toeren zal hij niet functioneren, dat zijn geen defecten maar voorwaarden voordat hij überhaupt in werking mag treden (veiligheidshalve)Misschien wist je dit al lang allemaal al, maar ik dacht vertel het voor de zekerheid toch maar even
Groet sonny
6 juni 2017 om 23:54 #18344312Bij mij deed ie het ook af en toe. Heb toen eerst gesoldeerd toen de stuurmodule schoon gemaakt. Hielp allemaal niet . Toen de hendel vervangen en probleem opgelost.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
7 juni 2017 om 20:31 #18344352Marson, ja ik wist dit al.
Ketel1, ik heb de hendel en de sim al een keer uitgebouwd en alles schoon gemaakt, maar ik vertrouw de contacten niet zo
Daarom zat ik te denken om die contacten vast te solderen, als ik bijvoorbeeld 100km rij en hem in wil schakelen dan
Gebeurt er niets, druk ik meerdere keren dan doet ie het weer wel of valt hij weer uit, en als hij het dan doet
En je geeft richting aan (links of rechts maakt niet uit) dan val hij ook uit, ook heb ik een andere hendel geprobeerd
Maar het euvel blijft het zelfde, vandaar dat ik dacht om de boel te solderen.
Ook komt het voor dat de hendel net ff te ruim in z’n passing zit dus heb ik wat van die doorzichtige plakband om
De hendel gedaan, zodat hij wat vaster op z’n plek zit, maar ook dat mag niet batenMaar wat heb je gesoldeerd dan ?, ik heb wel op de hendel wat gesoldeerd, er zitten 4 sporen op het eind van de hendel
En daar heb ik 4 korte — stukjes gesoldeerd.
—
—
—Vr,gr, jac.
7 juni 2017 om 20:59 #18344354Ik bedenk me eigen in ene dat het wellicht een schakelaar in je pedalen kan zijn ?, misschien een haperende rempedaal schakelaar dat komt wel eens vaker voor dan schakelt hij je cc weer uit en dat kan ook het probleem zijn met inschakelen
7 juni 2017 om 22:48 #18344369dat zou kunnen,maar heb hem uit gelezen en dan komt de sim er uit, dus wat is wijsheid.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.