Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Silverspeed zijn thermostaat is kapot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2009 om 19:01 #17214653
sorry zat in iemand anders zijn topic en dacht dat als ik bij onderwerp wat invul, hij automatisch een nieuw topic zou openen dus bij deze nog maar eens :P
@willem: hoe vervang je dat ding dan precies? gewoon een slang lostrekken waar dat ding in zit, daarna ontluchten + bijvullen? maar hoe doe je dat systeem ontluchten bij de vec? bij de renault zat er een ontluchtingsschroef achtig ding op een van de bovenste slangen, die moest je losdraaien en wachten tot het koelwater eruit liep, is dat bij deze hetzelfde?30 november 2009 om 19:13 #17558155bij de 1800 zit ie in een huisje voorop de motor. aan de linkerkant.
Als er geen ontluchtingsschroefje zit (meestal op dat huis) dan kan je ook de motor laten warm draaien met de kvs dop er af.30 november 2009 om 19:20 #17558156origineel gepost door Fearless
bij de 1800 zit ie in een huisje voorop de motor. aan de linkerkant.
Als er geen ontluchtingsschroefje zit (meestal op dat huis) dan kan je ook de motor laten warm draaien met de kvs dop er af.ah dus gewoon dop van het reservoir eraf halen en dan motor aanzetten? en wanneer weet ik dat die echt ontlucht is? :P
30 november 2009 om 21:14 #17558157volgens mijn moet je dan even wachten tot dat je thermostaat op is gegaan dan zakt je water (kvs) en dan nog een beetje bij vulen en de dop er op want in je dop zit een overdrukventiel en dan kan het eigelijk niet mis gaan
1 december 2009 om 10:07 #17558158origineel gepost door vectra a 1.8 cdx
volgens mijn moet je dan even wachten tot dat je thermostaat op is gegaan dan zakt je water (kvs) en dan nog een beetje bij vulen en de dop er op want in je dop zit een overdrukventiel en dan kan het eigelijk niet mis gaanweet je dit 100% zeker? wil namelijk niet voor grote schade zorgen, heb daar namelijk het geld niet voor.
1 december 2009 om 17:55 #17558159Vec’s zijn zelfontluchtend…
1 december 2009 om 19:21 #17558160De boel is ontlucht als je kachel fatsoenlijk warm wordt.
Ik had op mn c18nz een inbusje zitten boven de thermostaat.
Daar kan je hem mee ontluchten.
Maar deze was verrot dusheb ik hem laten draaien met de kvs dop er af.1 december 2009 om 21:18 #17558161origineel gepost door Fearless
De boel is ontlucht als je kachel fatsoenlijk warm wordt.
Ik had op mn c18nz een inbusje zitten boven de thermostaat.
Daar kan je hem mee ontluchten.
Maar deze was verrot dusheb ik hem laten draaien met de kvs dop er af.ah dan ga ik het van de week zelf ook eens proberen (eens moet de eerste keer zijn he ;) ) heb de thermostaat al in huis, niet de meest standaard versie volgensmij :P
6 december 2009 om 13:56 #17558162nou wat een geluk weer:S slang er netjes afgehaald zodat ik er goed bijkon, onderste en lastigste boutje losgedraaid, zijkant losgedraaid niks aan de hand en kom ik bij de bovenste en die zei PATS, met tot gevolg een halve bout in mijn handen:S nu kan ik hem dus naar de garage gaan slepen :S wat een kut thermostaat :S
6 december 2009 om 17:57 #17558163origineel gepost door Fearless
De boel is ontlucht als je kachel fatsoenlijk warm wordt.
Ik had op mn c18nz een inbusje zitten boven de thermostaat.
Daar kan je hem mee ontluchten.
Maar deze was verrot dusheb ik hem laten draaien met de kvs dop er af.Dat ontluchtings boutje zit er niet bij alleemaal en vaak niet bij originele thermosstaten.
Het is officieel ook geen ontluchtings gaatje, bij andere typen motoren komt daar een pijpje aan voor een koelslang.
Het systeem is geheel zelf ontluchtend.
in princiepe kan je zelfs met de dop erop warm draaien, lucht kan er gewoon uit.
maar het makkelijkst is met de dop los, en vullen na openen thermosstaat.
volgende dag koelvloeistof peil controleren.
Willem
6 december 2009 om 19:15 #17558164had vanmiddag een goede kennis gebeld met de mededeling dat er een boutje geknapt was dus die kwam er gelijk aan, auto daarheen gesleept en nieuw schroefdraad ingemaakt, nu zit die weer op zijn plek en nu loopt de temperatuur op naar het eerste streepje (45 graden) is dat normaal bij een vectra A of zit er nog iets niet goed?
6 december 2009 om 21:38 #1755816545 graden is te laag hoor!
Moet toch echt wel rond de 90 hangen
zeg maar tussen de 85 a 90 graden6 december 2009 om 23:06 #17558166morgen nog maar eens kijken wat die doet dan….
11 december 2009 om 10:44 #17558167iets later als morgen maar heb het even in de groep gegooid op het werk en daar werd ik gelijk uitgelachen zeg maar, dit omdat die wel normaal op temperatuur kwam en dat als die wijzer op het eerste streepje staat hij al warmer is… dus problem solved :P
11 december 2009 om 19:23 #17558168Mooi dat de vec het weer doet!
11 december 2009 om 20:23 #17558169zeker :D nu nog de brandstofprijzen flink laten droppen :P
12 december 2009 om 16:39 #17558170origineel gepost door Silverspeed
zeker :D nu nog de brandstofprijzen flink laten droppen :PNou sinds dinsdag is het weer 1 cent gezakt,zag ik net met naar huis rijden.:P
12 december 2009 om 17:25 #17558171origineel gepost door arjontje
origineel gepost door Silverspeed
zeker :D nu nog de brandstofprijzen flink laten droppen :PNou sinds dinsdag is het weer 1 cent gezakt,zag ik net met naar huis rijden.:P
vandaag getankt voor 1,315 dus hij zakt al aardig :D dat kan lager!! :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.