Silentblocks

Forumindex Forums Modellen Omega Silentblocks

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Jmagov

Beste forumleden

Gisteren de voorste Silentblocks van de Omega vervangen.
      Het uitbouwen van de draagarmen ging vrij vlot, maar het inpersen van de nieuwe Silentblocks! Je hebt een pers nodig . (Punt) zonder pers is er echt geen beginnen aan.
      Gelukkig is er een Volvo trucks garage in de buurt. Die hebben even geperst en hopla!
      30 sec. Werk en 15€ verdiend voor hun zwarte kas.

Ik ga eens kijken hoe ik creatief kan zijn met een krik en wat staal om een “pers” te bouwen.
      Alle tips zijn welkom

Greetz Johan

bart-gsi
      Deelnemer

je kunt ook als je je draagarm los hebt een lange bout in een bankschroef zetten en dan een bout met diverse grote revetten en met een ringsleutel of steeksleutel de moer aandraaien.. dan heb je ook het pers effect… en nog gecontroleerd ook

warhamstr
        Deelnemer

Welke blokken zijn dat? Die grote rubberen bussen?

Jmagov

Idd die grote rubberen bussen.
            Het probleem met een lange bout is dat de binnenkant uit rubber bestaat en scheurt. Ook al omdat ze versleten zijn, de buitenkant is een stalen huls. En die heb ik kunnen verwijderen door ze door te zagen en dan de hamer er bij te halen. ( ik slaag graag)

bart-gsi
            Deelnemer

@Jmagov wrote:

ik slaag graag

wie niet.. elke vent vind het heerlijk om een beetje agressie kwijt te raken :P

warhamstr
              Deelnemer

Ik ga die binnenkort vervangen voor PU bussen… Levert wat strakker stuurwerk op en zijn slijtvaster… Als ik de verhalen mag geloven :D Maar dat verwijderen van die rubbers is gewoon sloopwerk idd.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.