Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › SIK'S DRIFT AUTO'S
- Dit onderwerp bevat 802 reacties, 135 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 maart 2019om 00:57 door sik.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2012 om 23:20 #17586649
heey sik ging weer lekker zo te lezen :P gefeliciteerd metje overwinningen man :D ik zou gewoon lekker de h100 ass nemen zo als jasper je al deed aanraden op het drift forum :P de volgende keer komen jurre en ik ook weer is koekeloeren bij jullie :D
9 januari 2012 om 19:19 #17586650mooi gedaan hoor sik.
was wel ff leuk om eens een kijkje te nemen. bij het driften :thumbup
jammer dat de opels kapot gingen.
als de 1.2 kadett volgende keer weer gaat kom ik weer
foto’s staan er op9 januari 2012 om 21:26 #17586651gevonden :D
de kadett komt niet meer, steekas gebroken, bigend lagerschaal eruit en op de terugweg vast gelopen.
hij gaat een dikke c coupe lexmaul bouwen voor het driften maar wanneer :jerry9 januari 2012 om 21:34 #17586652wat is er nou precies met de ascona gebeurt aangezien we daar nix meer van horen?
ik vind het nog steeds jammer van die rekord wat had ik die graag willen overnemen :cry9 januari 2012 om 21:46 #17586653
sik gaat vreemd.
jammer van de kadett wilde wel eens weten hoe dit ging? zijn er geen beelden van.
9 januari 2012 om 22:09 #17586654hahaha dat rijd echt nergens naar zo’n schijtline, eerst heeft ie geen vermogen en zodra de turbo in komt stijg je op.
en daarbij zit je elke keer aan de handgreep van de deur om te schakelen of te handremmen :hmmz :D10 januari 2012 om 23:48 #17586655Patrick van DriftingMedia had alvast een paar mooie platen uitgezocht
en Christian van VeldhuisenMedia gaat weer een filpie in mekaar bakken, hier de teaser
[youtube:8hka6elb]http://www.youtube.com/watch?v=IeHHGeWFfow[/youtube:8hka6elb]
11 januari 2012 om 09:44 #17586656:thumb dikke preview
11 januari 2012 om 17:50 #17586657Nogmaals bedankt dat ik even mee mocht, dat was echt genieten :thumb
11 januari 2012 om 18:02 #17586658Zonde hoe die Blitz wordt..
15 januari 2012 om 12:53 #17586659en dat doet ie toch echt zelf want ik doe er niks aan :jerry
nog weer wat plaatjes gevonden
en Christian heeft z’n filmpje klaar, hij is 16 en nog volop aan het oefenen, maar dat gaat goed komen :thumb
[youtube:1w3ibgtm]http://www.youtube.com/watch?v=FTqjSDM8QK8[/youtube:1w3ibgtm]
15 januari 2012 om 17:28 #17586660en de rest staat hier http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=41&t=118696&p=2061524#p2061524
15 januari 2012 om 19:58 #17586661Mooi filmpje. Maar dat je nog wat ziet in het het donker zech?
Wie is trouwens die badaap die bij je bij het achterwiel zit hahaha. :jerry
15 januari 2012 om 20:59 #17586662geil :wors :wors die vent kan rijden
16 januari 2012 om 23:10 #17586663Ik heb m’n diff er ook weer onderuit en hij ziet er eigenlijk hetzelfde uit als de vorige :fy1
Het volgende diff maar weer gelast, morgen weer uit klokken.Heb vandaag ook een hyundai h 100 as op gehaald, gelijk uit elkaar getrokken omdat ik toch wel benieuwt was hoe zo’n
ding eruit zou zien. Dat valt me zwaar tegen, steekassen zijn net zo dik als van een volvo as en diff is ook vergelijkbaar.
Om hier nog weer een paar honderd in te gaan stoppen om m eronder te krijgen zie ik niet zitten. Denk niet dat deze
steekassen nou zoveel sterker zijn als van een volvo as. Dus maar weer op zoek naar iets anders. :hmmzen de buit van de laatste paar weken
17 januari 2012 om 06:27 #17586664heey sik wat zei jasper der over dan over de dikte en de sterkte van de as of hebje me der nog niet over gesproken? zit er veel verschil in met de h200 achteras dan?
26 januari 2012 om 23:18 #1758666526 januari 2012 om 23:28 #17586666Afgelopen weekend een dagje vrij wezen rijden op zandvoort, dat ging alderbastend hard, vol gas in de 4e versnelling het hele circuit rond :D . Het scheivlak vol in 4 naar beneden met een rechtuitsnelheid (gps) van 128 km per uur.
1 keer een heel klein foutje op de hele dag en gelijk weer dikke schade (dat was dan wel weer een beetje jammer)
Aan het einde van de dag toch ook nog weer gelukt om een achterasje te slopen :hmmz
De as is ondertussen weer klaar en de schade ga ik zaterdag mee verder want zondag 5 februari is de 2de ronde van de wintercup op zandvoort (KOMT ALLEN, GRATIS ENTREE!!!!!!!!)[youtube:n1pcuzur]http://www.youtube.com/watch?v=5LeMwWpyh_A[/youtube:n1pcuzur]
27 januari 2012 om 16:58 #17586667jammer van de schade .
ik heb evt. nog een b2 voorfront liggen als je die wilt hebben (sponsering :) ) die is nog in goede staat .
27 januari 2012 om 19:17 #17586668Hey
Breekt de steekas altijd naast de dif af?
Kan je niets maken dat het dif gewoon vervangt en de steekassen
rechtstreeks in opgenomen worden?
Ik zit zo te denken zelf assen maken met een flens aan om tegen het vervangende
dif kan geschroefd worden.
Zitten er conische lagers in die assen, zijn cilindrische lagers niet sterker?
Of dubbele lagers plaatsen door op de achteras twee lagers naast elkaar te plaatsen.
Wat doen de dragracer voor assen?Ik probeer een tekening te maken van mijn ideën.
Ivan28 januari 2012 om 19:58 #17586669Das juist. Zowaren de achterassen van de Holden Commodores indertijd gemaakt voor op circuit.
Gewoon een dikke as (zoals een go-cart) door de hele as met een flens eropgemonteerd waar de kroon van de overbrenging op vastzat.
Er was dus geen differentieel aanwezig.
Ik heb indertijd de carglass-commodore van Hermans eens helpen voortduwen.
Niet te geloven hoe de wielen in een bocht knakten. Dit door het optorken en terug losspringen van de vaste achteras.
De dubbele lagers aan de zijkanten waren indertijd bij mijn rallycross manta vervangen door lagers van een voortrekker.
Deze zijn van hun eigen al dubbel zo breed als een enkel lager.
Er werden dan wel lagerhouders (kapjes op de steekassen) met een verhoging gemonteerd.29 januari 2012 om 19:47 #17586670
Zat zo maar wat te tekenen.
Links versterkt tov van rechts.Ivan
30 januari 2012 om 23:20 #17586671@rabbitopc wrote:
jammer van de schade .
ik heb evt. nog een b2 voorfront liggen als je die wilt hebben (sponsering :) ) die is nog in goede staat .
Ik zal het in gedachten houden, ik heb zelf nog 2 fronten liggen maar het kan snel gaan ;)
30 januari 2012 om 23:42 #17586672Allemaal mooie ideeën over de achteras, maar het makkelijkste en goedkoopste is toch echt een sterkere standaard as.
Ik ben al bezig geweest om sterkere steekassen te laten maken voor de volvo as, dat gaat zo in de papieren lopen dat een complete dikke as een fractie daarvan kost.En daarbij moet die volvoas het eigenlijk ook gewoon kunnen houden, zo gek doe ik er ook weer niet mee :jerry
Hier nog wat :kewlpics
1 februari 2012 om 17:50 #17586673Sik heb je de winterbanden voor van het weekend er al onder liggen :jerry
Is de schade alweer gemaakt. Is zo te zien wel een beste klap geweest -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.