Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › SIK'S DRIFT AUTO'S
- Dit onderwerp bevat 802 reacties, 135 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 maart 2019om 00:57 door sik.
-
AuteurBerichten
-
21 november 2011 om 22:21 #17586283
Kampioenschap punten :
1-100
2- 90
3- 80
4- 75
5- 70
6- 68
7 -66
8- 64
09- 55
10- 54
11- 53
12- 52
13- 51
14- 50
15- 49
16- 48
17- 40
18- 39
19- 38
20- 37
21- 36
22- 35
23- 34
24- 33
25- 32
26- 31
27- 30
28- 29
29- 28
30- 27
31- 20
32- 19
33- 18
34- 17
35- 16
36- 15
37- 14
38- 13
39- 12
40- 11
41t/m50- 10
17 en 18 dec gaan we hier aan de gang24 november 2011 om 12:27 #17586627gaat goed dus met die m3 en licht vliegwiel :thumbup
volgend jaar top 3 :thumb
gr.arno
24 november 2011 om 12:59 #17586628jaha en dat vliegwiel zit er nog niet eens in, kan je nagaan :jerry
14 december 2011 om 23:43 #17586618Zo hier ook weer eens een update, na de laatste schade stond de neus nog niet helemaal recht dus vorige week er maar eens een avondje op de richtbank aan gewaagd met dank aan autoschadeherstel lemmers te dreumel :D
vorige week ook nog een paar mooie velgen gescoord
en aanstaande weekend gaan we een paar rookwolken neer leggen in Gorinchem :jerry
15 december 2011 om 13:12 #17586501Nice die wielen. Die moet je niet helemaal oranje spuiten hoor. Die rand is wel gaaf.
15 december 2011 om 14:43 #17586629of misschien alleen het hart oranje :wub
15 december 2011 om 21:44 #17586630daar moesten ze vast hard aan trekken zo’n doorgelast neusje haha.
super mooie wielen zeg!! maar idd, ik zou ook alleen het hart spuiten en de rest op poetsen.groetjes
16 december 2011 om 07:14 #17586631Porno wieltjes zeg :wub
23 december 2011 om 23:02 #17586632Zo afgelopen weekend weer schik gehad in gorinchem, het ging weer heerlijk tot zaterdagavond rond een uur of 7.
Trok op in z’n 1 schakel door naar z’n 2 en bam, grote klap en ik stond stil en vast.
Wiellager vast gelopen achter en door de klap m’n steekas afgescheurt, aangezien ik nog een steekas op voorraad bij me had, de kont omhoog en eronder in de stromende regen. Omdat er nog een stukje steekas in m’n diff vastzat de andere steekas eruit gehaald, olie uit het diff laten lopen, kapje eraf, lagerkappen eraf en toen moest het diff er nog uit.
Muurvast zat dat ding, nog tot half 11 bezig geweest en toen maar op gegeven. Hadden we zondag mooi de tijd om de rest van de beurs te gaan bekijken. Volgende week op de brug in de droge schuur nog maar eens proberen of tie er uit wil.Zo,genoeg gelult :kewlpics
24 december 2011 om 07:38 #17586633Gave foto’s :wors
Dat stuk steekas eruit halen kan een ”moeilijk” verhaal worden. Hoe groot stuk zit er nog in? Ding stuikt zeker net tegen de asbuis aan?
24 december 2011 om 10:23 #17586634Wat heb jij met steekassen? De Rekord staion vrat die dingen al bij het leven, en de Manta molt ze ook allemaal :???:
Tijd voor een 9 inch Ford achteras uit de USA Sik………..27 december 2011 om 08:50 #17586635Ja die kutachterassen altijd :swear :D
M’n lieve zusje had nog wat filmpjes van de nldrift finale online gezet :thumb
27 december 2011 om 10:25 #17586636Ziet er goed uit. Das weer eens een triootje op een geheel andere manier. :wors :wors :wors
27 december 2011 om 12:16 #17586637is een ford explorer as niks voor jou
steekas loopt vanaf splines smal naar dik
dus kun je de as smal maken als je wilt (word vaak gedaan met trike)2 januari 2012 om 09:09 #17586638ford explorer as gaat dat niet leuk vinden…
een maatje van me rijd met een explorer en die heeft nu al de 2e achteras omdat die vol op het gas niet fijn vinden…2 januari 2012 om 09:56 #17586639Fordverdomme as gaat het niet worden, dan iig een chevy as.
Volvo as is stukker dan ik had verwacht, heb zaterdag met veel moeite het diff eruit kunnen krijgen.
De steekas heeft zo’n klap gemaakt dat het diff ook is overleden. Dat wordt dus weer buffelen met het oog op aanstaand weekend :hmmzAanstaand weekend dus;
Wintercup van de nl driftseries
Bij deze een uitnodiging voor de wintercup voor rijders (achterwiel aangedreven uiteraard) en bezoekers (GRATIS ENTRE)
8 januari ronde 1 paddock zandvoort
5 februari ronde 2 paddock zandvoort
3 maart ronde 3 (finale wintercup) paddock zandvoort (met 4 maart de 1e ronde 2012)Aangezien ze bij de driftseries wat meer aanwas willen hebben ze mij gevraagd hier een oproep te doen.
Iedereen met een achterwiel aangedreven auto die al een beetje kan driften (dus niet voor mensen die nog nooit dwars zijn gegaan) kan zich hiervoor opgeven.De auto moet dus achterwiel aangedreven zijn, kuipstoelen, gordels en kooi zijn NIET verplicht.
Voor de rijders zijn een overall en helm (Hoeven niet gekeurd te zijn) verplicht.MAIL VAN DE NLDRIFTSERIES;
In de wintermaanden januari, februari en maart gaan we drie vrij-driften dagen / challenges organiseren.
Deze Winter Series is open voor iedereen met een achterwiel aangedreven auto en een beetje ervaring in het racen / driften. Rolbar, kuipstoelen en racegordels zijn niet verplicht (wel aan te raden), helm en een gezellig warm Drift humeur is wel verplicht!
In het Winterkampioenschap zullen we in de ochtend gaan driften op nat asfalt (met uitzondering met vorst). In de loop van de middag laten we het asfalt opdrogen, zodat we de kwalificatie en de TOP 16 twin-drift challenge op droog kunnen driften. Wellicht kunnen we ook nog een driftdag verwachten op sneeuw, maar dat is aan de weergoden!?
Zondag 8 januari starten we de Winter Series met een lange driftdag, we driften namelijk van 9:00-19:00 uur op paddock 2 (Heineken paddock). Dit is ook de eerste Drift Challenge in Nederland waar de TOP 16 gaat driften in het donker. Op deze dag gaan we heel veel driften, in de ochtend en middag is er vrij-driften op een natte paddock. Van 16:30-17:30 uur kwalificatie en van 17:45-19:00 uur TOP 16 twin-drift challenge.
Deelname aan de Twin-Drift Challenge is niet verplicht, wel leuk om aan deel te nemen!
Na de Drift challenge hebben we een Nieuwjaarsborrel om het nieuwe seizoen op gepaste wijze in te lijven.
Kosten driftdag €120,=
Zondag 5 februari is de tweede Winter Series. Het vrij-driften is van 09:00-14:30 uur. De kwalificatie voor het twin-driften start om 14:30 uur en loopt tot 15:30 uur. Van 15:45-17:00 uur is de TOP 16 Twin-Drift Challenge.
Kosten driftdag €120,=
Zaterdag 3 maart is het vrij-driften van 09:00-14:30 uur. De kwalificatie voor het twin-driften start om 14:30 uur en loopt tot 15:30. Van 15:45-17:00 uur is de TOP 16 Twin-Drift Challenge.
Op deze dag is het ook mogelijk om voor € 90,= je PRO of OPEN Driftlicentie te behalen voor het NL Drift Series seizoen 2012. Haal je op zaterdag 3 maart je driftlicentie, dan mag je op zondag 4 maart gratis deelnemen aan de eerste ronde van het NL Drift Series kampioenschap 2012 (mits auto aan de NL Drift Series veiligheidsreglementen /-eisen voldoet).
Kosten driftweekend 150,=
Keuring Driftauto’s:
Op de laatste dag van het Winterkampioenschap (zaterdag 3 maart) zullen we ook de driftauto’s gaan keuren voor het NL Drift Series seizoen 2012.
Koek & Zopie:
Er is ook koek & zopie aanwezig bij de NL Drift Series tent. Een koek & zopie kaart kost
€ 12,50 (2x hot drink, 2x fris, broodje en soep).
Het Drift Parcours is opgebouwd op paddock 2 (Heineken paddock) en het is een uitdagend spectaculair parcours, met derde versnellingsbochten!
Wil je deelnemen aan de Winter Series Drift-trainingsdagen, meld je dan nu aan via info@nldriftseries.nl met de volgende informatie:
Naam:
Merk auto:
Interesse in een koek & zopie lunchkaart/hoeveel?
Deelnamen welke ronde?
Dan zien we je graag verschijnen bij de NL Drift Winter Series 2012!
Met dwarse groet,
NL Drift Series
Olaf Commijs
Dirk-Jan Verhoef
Voor meer info;
http://www.driftforum.nl/forum//index.php?showtopic=81732 januari 2012 om 12:24 #17586640Ik ben er bij, nét een mailtje naar Olaf en D.J. gestuurd.
Niet met de Manta, maar met een Sierra of een Omega-B, van de week ff kijken wat er beter schuift.2 januari 2012 om 23:18 #17586641Mooi man! tot zondag dan :thumb
Vandaag de zooi maar weer eens uit elkaar getrokken, en er was weer meer stuk dan ik dacht :swear
Aan de ene kant wiellager vast gelopen en daarna steekas afgebroken en het diff kapot, andere kant steekas getorst
Heb dus maar weer een reserve as uit het schap getrokken
Diff gelast en kijken of we m van de week nog kunnen uit klokken en weer opbouwen voor zondag.
3 januari 2012 om 07:30 #17586642Jij hebt nog wat te doen Sik, kolere dat ding molt echt alle assen :swear
Nou, vanavond van de Sierra het diff vastbakken en een rondje polder gaan glijen en roken, als die dat overleeft zie ik het zondag wel zitten.
5 januari 2012 om 23:25 #17586643Zo, van het dagje gorinchem is een mooi filmpje gemaakt door Christian van Veldhuisen van veldhuisenmedia
[youtube:3huzxt04]http://www.youtube.com/watch?v=i4aryyotr2k[/youtube:3huzxt04]
Verder heb ik van de draagarmen van de achteras de laatste 2 rubbers die er nog inzaten vervangen voor pu bussen.
Heeft iemand hier verstand van 4-link systemen? Ik kan de bovenste draagarmen vanaf recht tot de onderste draagarmen,
tot 8 cm naar beneden en naar boven verzetten.
Ik heb eens ergens gelezen dat je daar grip mee kan maken en verliezen, aangezien ik door middel van iets minder grip de
steekassen iets langer heel wil proberen te houden moet ik de langsdragers dus naar boven of naar beneden verzetten.
Ik weet alleen niet meer welke kant op.We hebben wel een paar Engelse sites gevonden (met dank aaan henk 400) maar mijn engelands is toch niet zo goed
http://www.thedirtforum.com/4link.htm
http://www.afcoracing.com/tech_pages/4link.shtml
Ik had het idee dat de achteras achterover wil kantelen als je gas geeft en dus de bovenste draagarmen aan de kant van de koets naar beneden moeten
iemand een idee hierover?
5 januari 2012 om 23:57 #17586644en nog weer wat foto’s gevonden
8 januari 2012 om 22:06 #17586645EN WAT DENK JE, binnen 10 rondjes op nat weer een steekas over midden, met veel pijn en moeite het laatste stukje uit het diff gekregen. andere as erin en geprobeerd maar difflager was ook kapot waardoor de manta als je koppeling intrapte en m uit liet rollen net leek of je aan het remmen was.
Heb m de rest van de dag laten staan voor de kwalificatie en de wedstrijd en met effect2de gekwalificeerd en 1!!!!!!!!!!ste geworden ha ha :D
8 januari 2012 om 22:10 #17586646Hyundai H200 as is mij wel eens aangeraden.. Alleen wat dat voor een overbrenging is??? :hmmz
En anders een Toyota Landcruiser as, die gaat zeker niet kapot. Is alleen duuuur. :( En net zo zwaar als de rest van de auto. ;)
8 januari 2012 om 22:25 #17586647mij is een hyundai h100 as geadviseerd, niet stuk te krijgen zeggen ze, dus dat moet ik maar gaan proberen want dit ben ik ZAT :fy1
8 januari 2012 om 23:16 #17586648Het zou idd ook H100 geweest kunnen zijn… ;)
En anders de Manta nog wat meer BMW maken en een E34 as monteren… :hmmz Het voordeel daarvan is dat er veel verschillende overbrengingen te krijgen zijn en het over het algemeen ook nog wel vrij stevig spul is. En op elke straathoek te vinden. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.