Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › SIK'S DRIFT AUTO'S
- Dit onderwerp bevat 802 reacties, 135 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 maart 2019om 00:57 door sik.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2011 om 16:57 #17586438
Ziet er weer goed uit :thumbup
zal mijn maatje ff wat foto’s doormailen,vind ie vast wel leuk die ouwe belg in haar nieuwe racetrim te zien.11 april 2011 om 18:05 #17586439AnoniemLid sinds:
1 January 1970sik in action, 10 april venlo
[youtube]7gODE0hiaPc[/youtube]
(sorry voor de crappy kwaliteit camera, mijn broertjes hebben betere filmpjes)
en wat fotos van JBF
jep, we zitten hier bij JBF….. :lol:
11 april 2011 om 20:14 #17586440[rquote=1910937&tid=118694&author=rabbitopc]we want actie :kewlpics en filmpjes :jerry
echt een dikke bak geworden sik :thumbup[/rquote]
@corsaagsi[youtube]VbRiGaBILrc[/youtube]
Lekker mogen filmen, statief voor het eerst mogen gebruiken, werkt perfect!Sjupke`
11 april 2011 om 22:10 #17586441kijk dat is mooi om te zien, komen jullie 23 april op zandvoort ook filmen :P
film was zo te zien nog aan het begin van de dag, kreeg m van het eerste rechte stuk af niet zo snel van z’n 3 naar z’n 2.
heb lagerbronzen bussen in het pook mechanisme gemaakt en dat haakt nogal met schakelen. aan het eind van de dag ging het al beter gelukkig.hier nog wat actie pica’s
12 april 2011 om 17:16 #17586442AnoniemLid sinds:
1 January 1970was idd aan t begin van de dag, van 12 tot 15 ongeveer.
daarna was t tijd om te gaan zuipen en bbq’en:P
zandvoort gaat em niet worden, venlo was thuiswedstrijdje zo ongeveer he
13 april 2011 om 14:16 #17586443Supergaaf zeg! mooi filmpje door Sjupke, zitten een paar gave auto’s bij! Het lijkt altijd zo makkelijk de auto een beetje dwars gooien, maar dat zal het zeker niet zijn :D
Edit: Wat is nu eigenlijk de insteek van die driftraces, je rijdt een paar keer tegen een ander en degene die als eerste over de finish gaat krijgt de punten ofzo? En dat driften op die natte baan achter elkaar aan, wat is daar het wedstrijdelement van?:P
13 april 2011 om 14:30 #17586444volgens mij krijg je punten naar de techniek van het driften.
als je bijv. strak achter/naast iemand door de bocht drift krijg je daar punten voor. volgens mij heb ik dat een keer ergens gelezen:P16 april 2011 om 19:30 #17586446Drift Technieken:
· E-brake / Handrem: mag gebruikt worden om de bocht in te gaan en om de drift in te zetten of om een drift licht bij te sturen bij het ingaan van de volgende bocht. Door de handrem te gebruiken kan je een hoge aanzet snelheid bereiken en heel vroeg dwars staan.
· LFB / Links bij remmen: mag gebruikt worden om de wagen te vertragen om tot bij een clipping point te komen. Mag niet gedurende de hele drift gebruikt worden, door de leidende auto. De volgende auto mag wel links bijremmen.
· Clutch kicken / op koppeling stampen: mag gebruikt worden om de toeren te behouden en de drift te behouden.
Kwalificaties: ENTRY SPEED DRIFTHOEK / TRANSISIE IDEALE LIJN met APEX en SNIJPUNTEN SHOWGEHALTE & IMPACT· De snelheid bij het inzetten van de drift moet zo hoog mogelijk zijn. Hoe hoger de snelheid, hoe hoger de score. De snelheid wordt gemeten tijdens de kwalificatie met een speedgun.
· De drifthoek moet er ten alle tijden zijn. Als je van richting verandert, dan moet de wagen zijn linkse drift omzetten naar een rechtse drift in één vlotte beweging. De wagen mag niet rechtkomen tijdens een lastwissel.
· De ideale lijn is heel belangrijk. De jury zal aangeven waar de belangrijkste clipping points zich bevinden. Hoe verder een wagen langs het clipping point drift, hoe lager de score. Een clipping point kan ook aan de buitenkant van een bocht liggen.
· De totale show en impact hebben slechts een kleine invloed op het resultaat. De jury en het publiek wil een zo lang mogelijke drift zien met zoveel mogelijk rook.
Er zullen juryleden zijn, die in totaal maximum 100 punten geven per run.Twin drift battles
1. Er zijn 2 auto’s; de auto die voorop rijdt (hierna te noemen de leader) en de auto die achtervolgt (hierna te noemen de chaser)
2. Elkaar hard raken is verboden. Als twee wagens elkaar hard raken, dan wordt de veroorzaker als verliezer beoordeeld, indien de aanraking vermijdbaar was. Een bewuste aanraking kan bestraft worden met een diskwalificatie, aftrek van kampioenschappunten of zelfs een intrekking van de licentie. Een lichte aanraking (schampen, licht leunen etc) is NIET strafbaar MITS niet bewust veroorzaakt !
3. Inhalen is enkel toegelaten als de leidende wagen een fout maakt en daardoor van de ideale lijn afwijkt. De chaser mag de leader bij de inhaalactie niet hinderen of in de weg rijden.
4. De leidende wagen moet de kwalificatie run zo goed mogelijk simuleren qua snelheid, drifthoek en clipping points.
5. De chaser moet ook zo goed mogelijk de kwalificatie run simuleren. Terwijl hij dit doet, moet hij proberen om zo dicht mogelijk naast de leader te driften. Ten allen tijde moet de chaser op zijn minst dezelfde hoek hebben als de leader, behalve als deze spint.
6. Drie juryleden zullen de deelnemers beoordelen tijdens de battles, na de twee runs spreekt de jury haar voorkeur uit, welke deelnemer heeft gewonnen. Dit doet de jury door een rode of een gele vlag op te houden, die corresponderen met de auto die een rode of een gele vaandel op de auto hebben.
7. Als de leader helemaal van de lijn af gaat en netjes wordt ingehaald, zal hij 0 punten scoren.
8. Als de chaser de leader raakt, terwijl hij probeert in te halen of terwijl hij zo dicht mogelijk probeert te volgen, dan scoort hij 0 punten.
9. Als de leader te fel vertraagd voordat de driftzone begint, wordt dat niet gewaardeerd door de jury leden.
10. Indien de leader spint en daardoor spint de chaser ook, dan is het voordeel voor de chaser, aangezien de leader als eerste spinde.
11. De wagens moeten met dezelfde snelheid de eerste bocht benaderen. De wagen die niet wacht op de ander, krijgt bij voorbaad al minpunten. Bij een te groot gat kan de battle opnieuw gestart worden door de jury.
12. De chaser moet invoegen achter de leader net na de laatste pylon.
13. De chaser moet de leader genoeg plaats geven om van richting te veranderen. Als de chaser de leader hindert of de leader zijn drift blokkeert krijgt de leader het voordeel. Als hij de leader laat spinnen of zijn drift laat afbreken, krijgt de leader het voordeel.
14. Als de score gelijk is na 2 runs (de rode en gele vlag beide omhoog, zal er een re-run zijn. De re-run zal steeds gebeuren met 2 nieuwe runs. Na 4 runs zal de jury een beslissing maken. Vanaf de halve finales kunnen er 6 runs of meer gereden worden.
15. De beslissing van de jury is sluitend en bindend. Er kan uitleg gevraagd worden na het evenement, maar met respect. Het openlijk blameren van de jury zal diskwalificatie tot gevolg hebben.
16. Het negeren van aanwijzingen van officials zal diskwalificatie betekenen en een schorsing van 1 wedstrijd.
Zo duidelijk?
en dat achter elkaar aan rijden noemen ze oefenen :P
16 april 2011 om 19:36 #17586447Dat eerste plaatje is bij de Texaco vlak voor afslag Venray :P
22 april 2011 om 19:16 #17586449zo, het spul staat weer klaar voor morgen, 1rste wedstrijd dit jaar op zandvoort.
22 april 2011 om 20:34 #17586450hippe velgen :thumbup :D
24 april 2011 om 16:07 #17586451nou het nieuwe is er weer vanaf,
met de kwalificatie een waterbak getikt en tijdens de training spinde er een wcdes voor me die ik niet meer kon ontwijken.
aanstaaande zondag een demo doen bij gennep on wheels;
dus heb van de week weer wat te doen :D
vrijdag zag ie er zo uit
24 april 2011 om 18:28 #17586452Risco van het vak :D
24 april 2011 om 19:58 #17586453‘t hoort erbij, maar dat krijg je wel weer klaar. :thumbup
25 april 2011 om 18:47 #17586454netjes die velgen :kewlpics:kewlpics
en ja de je auto staat op mijn site
de komende weken de pagina nog verder opbouwen :thumbup
29 april 2011 om 18:24 #17586455He mooi man,ziet er goed uit!
van de week voor het eerst met polyester aan de gang geweest, is goed te doen
hij rookte wel lekker
morgen een paar banden om slaan en zondag naar http://www.genneponwheels.org/index.php?option=com_content&view=article&id=35%3Anl-drift-series&catid=4&Itemid=4
29 april 2011 om 18:31 #17586456Man wat staan die wielen er voor dwars onder ! Mega vet !
30 april 2011 om 08:22 #17586457ff oftoppic volgens mij heb ik jou gespot sik… een rode ascona ter hoogte van Barneveldwas rond een uur of 4 ‘s middags op donderdag.
volgens mij heb je mij niet gezien, ik reed in een bruine kadett D…
30 april 2011 om 17:18 #17586458ja stuurhoek heb ik wel genoeg denk ik :lol:
ik heb wel een bruine d kadett op de a30 gezien, en ik rij een rooie b ascona dus dat zal wel kloppen :wink:
meer actiefoto’s hier http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=41&t=118696&p=1921611#p1921611
30 april 2011 om 20:03 #17586459Mooi gerepareerd zo :P
Hoe heb je die stuurhoek zo groot gekregen? dat kan toch niet met verlengen van je spoorstang
1 mei 2011 om 18:31 #17586460ik heb de onderste draagarmen 2 cm verlengt, bij de bovenste de fusee 1,5 cm naar buiten gezet, de aanslagen aan gepast en de stuur stangetjes 2 cm verlengt.
als je foto’s wil zien moet je het topic maar een keer doorlezen :Pvandaag een leuk dagje gehad in gennep, hoop publiek, 16 banden op gerookt, wel een klein baantje maar gezellig.
donderdag naar niederhein met rally for kids en dan een poosje rusten, heb het de laatste weken druk genoeg gehad :)
foto’s volgen :afro
1 mei 2011 om 18:58 #17586461He sik,
Heb je vandaag zien rijden in gennep, manta rijdt mooi :) en inderdaad grote stuuruitslag :)
die S13 met v8 was ook sick :twisted:5 mei 2011 om 06:34 #17586463ja dat was een leuk dagje, kom volgende keer ff buurten als je er toch bent :wink:
Patrick van drifting media heeft weer hele mooie foto’s gemaakt (zoals gewoonlijk :D )
en de rest staat weer hier; http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=41&t=118696&p=1924005#p1924005
5 mei 2011 om 16:11 #17586464ok zal ik doen :)
Hoorde dat jullie binnenkort weer in Venlo moeten rijden, dan kom ik misschien wel even met Barry (coot van het forum) kijken :)
5 mei 2011 om 21:04 #17586465vandaag een dagje niederrhein gedaan met rally for kids, weer voor herhaling vatbaar
en al dat rubber moet ook weer opgeruimd worden he
en als afsluiting van een geslaagde dag :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.