Signum rijd erg duur….

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Signum rijd erg duur….

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Ron4you

Hey allemaal

Sinds 2 weken ben ik de trotse eigenaar van een Opel Signum 2.2 Cosmo. De auto is van juni 2004 en rijdt perfect…..op 2 dingetjes na.
      Ik vind hem nogal duur rijden, ik denk met 1 tank zo,n 400km te gaan halen met gecombinnerd snelweg en stadsgebruik. Grote onderhoudsbeurt laten geven en de computer laten uitlezen. Bij de beurt tevens gevraagd of ze de motor geheel willen nalopen op rare geluiden etc. Geen rare geluiden en alles 100% goedgekeurd.
      Alleen gaf de computer na het uitlezen nogal wat fouten, bv, aitbags geen communicatie, motormanagment geen communicatie, achter/remlicht stuk…
      Alles gewist en na 2 dagen rijden opnieuw laten uitlezen, lambda defect en cruisecontrol defect. Cruise heb ik de 2 dagen gebruikt en werkt 100%, Lambda zou volgens de garage niet stuk kunnen zijn, dat hadden ze in de uitstoot emissie van de uitlaat bij de apk moeten gemerkt hebben.
      Zou dit dit te maken kunnen hebben met het te duur rijden? Is dit een defecte computer of…?????
      Alvast bedankt voor reacties!!

Greets, Ron

BTW, Ik krijg het tekentje van de onderhouds intervallen nog steeds op m,n display. Het gaat na een paar seconden wel uit maar deze zou toch niet moeten branden? Krijg ook tijdens het indrukken van de dagteller geen kilometers door wanneer de volgende beurt zou moeten zijn… Normaal??

FKsport
      Deelnemer

standaard 1 op 10 moet je wel vanuit gaan ja, dan rijd je gemiddeld..
        Daarnaast gewoon niet aan denken kwa verbruik, rijden en tanken! Wat je met de boordcomputer hebt kan ik ook niet verklaren… En als je Signum rijdt weet je ook dat je exclusief rijdt ;)

xanquezer

onderstel?
          uitlatenlijnen?

Ron4you

Yep, exlusief rijd je zeker. lekkerst rijdende auto die ik tot nu toe heb gehad! En vooral HEEELLL compleet. Maar zou wel die irri dingetjes als bv de computer meldingen kwijt willlen ;)
            Nieuwe Bridgestones voor en geen rare sluitage op de 2 andere banden, achter 2 nieuwe remschijven met blokken…

svdk20
            Deelnemer

laat ze de waardes is controleren van de sensoren of als je iemand hebt of kent met een opcom ken je het zelf.
              zit zelf te denken aan de temp sensor voor de motormangement al zou het zelf je ecu kunnen zijn.

Haasje17
              Moderator

Dat van je boodrcomp is gewoon omdat ze de interval dan niet goed gezet hebben vermoed ik. Verder die storignen lambda kan de oorzaak zijn van het verbruik.

Ron4you

hoi

Ok, ken helaas niemand mt een op-com. Heb vanmiddag eens gekeken naar wat die kosten en ze zijn nogal prijzig. Haal je zo,n bedrag er wel uit als je zelf al je onderhoud doet inplaats van de garage? Laat de signum donderdag toh maar even doormeten door een opel dealer.

Moht het de ECU zijn dan heb ik een probleem denk ik? Zoveel goede 2,de hands zullen die niet makkelijk te vinden zijn? Misshien iemand een richtprijs?

Bedankt alvast weer!!

Ron

aussie
                  Deelnemer

@Ron4you wrote:

hoi

Ok, ken helaas niemand mt een op-com. Heb vanmiddag eens gekeken naar wat die kosten en ze zijn nogal prijzig. Haal je zo,n bedrag er wel uit als je zelf al je onderhoud doet inplaats van de garage? Laat de signum donderdag toh maar even doormeten door een opel dealer.

Moht het de ECU zijn dan heb ik een probleem denk ik? Zoveel goede 2,de hands zullen die niet makkelijk te vinden zijn? Misshien iemand een richtprijs?

Bedankt alvast weer!!

Ron

Wellicht evt aangeven waar je woont.
                    Er zijn zat mensen met een opcom die je vast wel willen helpen.
                    Mocht je in de buurt van Rotterdam wonen mag je de mijne ook gebruiken.

SigNumberOne
                    Deelnemer

@Ron4you wrote:

hoi

Bedankt alvast weer!!

Ron

prijzig??? rond de 40 euries heb je er al 1.
                      uitlezen bij de dealer kost je 25 euro.
                      mijn verbruik ligt met deze kou ook bij 1 op 9, haal krap 500 km.

Ron4you

Ok….die ik zag was 1250 euries :shock: Zal wel een professioneel model gezien hebben dan.
                        Heb de computer inmiddels laten uitlezen en de meldingen waren allemaal “geen communicatie mogelijk” dus geen echte foutmelding maar meer can-bus melding. 2 apparaten die tegelijk met 1 onderdeel willen communiceren… Niks aan het handje.
                        Verbruik getest en met dit weer was dat niet echt overmatig veel, al was de Toyota Avensis 2.0 toch wel wat zuiniger. Maarja, da’s de prijs voor alle opties die nu eenmaal wat meer wegen en verbruik verhogen..
                        Toch nog steeds een top auto! Rijd als een droom en is een blijvertje. Van de week ff in de Waxguard en hij kan er weer tegenaan.

Bedankt voor de reply’s!
                        Ron

FKsport
                        Deelnemer

Sluit me aan bij jou bevelingen, rijden doet een signum super! lekker cruisen en alles erop en eraan, solide wagen :thumbup

En met maar 2000 verkochte exemplaren in Nederland zeer uniek ;)

Ron4you

Hoi

Heb er intussen aardig wat km mee gereden, voornamelijk gecombineerd stad/snelweg. Ik vind hem toch aan de dure kant rijden, op een volle tank moet ik echt blij zijn met 500km…da’s met 60ltr brandstof dus. Ik vind hem traag op het gaspedaal reageren, wel goed vermogen. Maakt als hij koud rijd een geluid alsof het een scootertje is, beetje hoog aggresief geluidje, alsof de uitlaat lek is of alsof er een hoop lucht ergens doorheen blaast. Moeilijk te omschrijven. Bij stationair draaien en dan ineens gas geven slaat ie even over, daarna blijft de motor goed oppakken. Opcom geeft geen fouten aan…
                            Iemand een idee waar ik specifiek naar moet kijken? Eventueel met behulp van de opcom? Ik lees wel waarden uit maar weet niet of die juist zijn…
                            Alvast bedankt!

Greetz, Ron

SigNumberOne
                            Deelnemer

Heb ik ook, is geen zuinige motor.
                              Gewoon optimaal gebruik maken van de tank :thumb

Ron4you

Ok…jij haalt iig nog 1:10. Ik mag echt blij zijn met 1:8!
                                Dus jij hebt ook dat “vreemde” geluid als hij koud is? Ik heb een kennis die rijd de signum 3.2 automaat en hij haalt meer kilometers uit z’n tank als ik, minstens 600km. Als het gewoon een dure auto is in gebruik dan ok….het rijd wel zalig en is wel erg luxe.
                                Welk boek zou ik moeten aanschaffen om ook de juiste waarden te achterhalen, zo kan ik met de opcom heel wat dingen uitsluiten.
                                Thanks, Ron

ColinH
                                Deelnemer

Bij Omega’s liggen de luchtmassameters er nog weleens uit als ze opeens gaan verbruiken.

Misschien ligt het probleem daar?

Gr Colin

wim-v6
                                  Deelnemer

@Ron4you wrote:

Ok…jij haalt iig nog 1:10. Ik mag echt blij zijn met 1:8!
                                    Dus jij hebt ook dat “vreemde” geluid als hij koud is? Ik heb een kennis die rijd de signum 3.2 automaat en hij haalt meer kilometers uit z’n tank als ik, minstens 600km. Als het gewoon een dure auto is in gebruik dan ok….het rijd wel zalig en is wel erg luxe.
                                    Welk boek zou ik moeten aanschaffen om ook de juiste waarden te achterhalen, zo kan ik met de opcom heel wat dingen uitsluiten.
                                    Thanks, Ron

De 2.2 is over het algmeen ook niet zuiniger als de 3.2 V6..
                                    En het ligt er ook aan hoe je m gebruikt..
                                    Rijd je veel in de stad of korte ritten, dan zal je inderdaad erg veel moeite moeten doen om de 1 op 10 te kunnen halen…
                                    Rijd je veel op de snelweg moet ie wel 1 op 10 a 1 op 11 kunnen halen..

Ik rijdt zelf met een Vectra-B welke is omgebouwd van 2.5 V6 naar 3.0 V6 LaagCompressie motor, en daarop een langere bak gezet.
                                    Ik rijdt nu met de 3.0 V6 en langere bak zuiniger als met de 2.5 V6..

het verbruik ligt bij normaal gebruik rond de 1 op 10 a 1 op 11 (550 a 600km op een 50 a 55 liter benzine).
                                    In dit geval rijdt ik niet heel rustig of truttig, doe ik erg rustig aan, en voeg ik daar een beetje het nieuwe rijden toe, dan is namelijk zelfs in de stad / Binnenwegen goed 1 op12 a 1 op 13 te halen..

Willem

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.