Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › signum kopen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2013 om 15:37 #17257009
hallo,
ik ben aan het kijken na een andere auto heb nu een astra g 2.0 dti sport ed 2 met 420 dkm
nu vind ik de signum een mooie auto hebben jullie nog tips?
welke motor type is de betere,zijn er dingen waar je op moet letten bij aanschaf?
tot welke km stand zouden jullie er een kopen?
heb er wat gezien maar allemaal rond de 180 dkm gereden
graag hoor ik het van jullie!13 april 2013 om 17:31 #18126103hoi gertaastra
waar ben je naar op zoek een diesel of benzine uitvoering,en vooral van welk jaar?
13 april 2013 om 17:46 #18126104heb gekeken na een diesel, vind km belangerijker dan leeftijd
maar wel ergens vanaf 2005 of zo
13 april 2013 om 18:10 #18126105@gertastra wrote:
heb gekeken na een diesel, vind km belangerijker dan leeftijd
maar wel ergens vanaf 2005 of zo
dat maakt het voor je reacties een stuk makkelijker :thumb
ik heb zelf sinds kort een signum 2.2 direct maar wat een fijne auto,,rijd heerlijk en ziet er stoer en sportief uit.maar ze rijden niet zuinig dat is het mindere van een benzine,
succes met je zoektocht ;) ;)
13 april 2013 om 18:38 #18126106http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/signum/9723828″ onclick=”window.open(this.href);return false;
is dit iets voor je????
13 april 2013 om 18:47 #18126107@brijan wrote:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/signum/9723828
is dit iets voor je????
opzich wel was alleen ook benieuwd na de ervaringen van verschillende motor type’s
vind de kleur niet super
13 april 2013 om 18:49 #18126108De V6 cdti is echt een aanrader en let op! Kmstand zegt echt niks!!
Bovenstaande adv kmstand geloof ik echt niks van! Alles (gebruikersporen) duidt er op dat de huidige eigenaar een kmvreter is. Kijk naar alles wat er ingebouwd is. 2004 en dan maar 118000 op de teller?Enfin. Ik de mijne gekocht met 190000 op de teller ee. Jaar geleden.
En ik moet je zeggen. Echt een topwagen de Signum V6 Cdti.Groet
13 april 2013 om 18:53 #18126109Ps. Gebruik de zoekfunctie. Over alle verschillende motortypen is tot
in den treure over geschreven op het forum. Succes!13 april 2013 om 19:00 #18126110@Nor wrote:
De V6 cdti is echt een aanrader en let op! Kmstand zegt echt niks!!
Bovenstaande adv kmstand geloof ik echt niks van! Alles (gebruikersporen) duidt er op dat de huidige eigenaar een kmvreter is. Kijk naar alles wat er ingebouwd is. 2004 en dan maar 118000 op de teller?Enfin. Ik de mijne gekocht met 190000 op de teller ee. Jaar geleden.
En ik moet je zeggen. Echt een topwagen de Signum V6 Cdti.Groet
vond de km stand ook al een vraagteken,maar daar is de NAP voor, :thumb
en die kleur is de kleur die veel signums dragen,heb m volgens mijn zelf ook maar ben kleurenblind dus ja,is moeilijk te zeggen :???: :???:13 april 2013 om 19:11 #18126111hij ziet er van binnen wel goed gebruikt uit :hmmz
13 april 2013 om 19:15 #18126112Die 3.0 V6 cdti rijdt geweldig, maar of dit een aanrader is weet ik niet. Dit is een Isuzu blok met een vrij bedenkelijke reputatie. In de Renault Espace en Saab 9-5 zit dit blok ook en daar lees je veel horror verhalen over. Frappant is dat je dat veel minder negatiefs hoort over een Opel met hetzelfde blok. Maar wees voorzichtig, want anders loop je er financieel helemaal op leeg.
13 april 2013 om 19:43 #18126113@EddyVectra3.2V6 wrote:
Die 3.0 V6 cdti rijdt geweldig, maar of dit een aanrader is weet ik niet. Dit is een Isuzu blok met een vrij bedenkelijke reputatie. In de Renault Espace en Saab 9-5 zit dit blok ook en daar lees je veel horror verhalen over. Frappant is dat je dat veel minder negatiefs hoort over een Opel met hetzelfde blok. Maar wees voorzichtig, want anders loop je er financieel helemaal op leeg.
is de 19 cdti ook isuzu blok of zijn deze beter!!
13 april 2013 om 19:51 #18126114Is zover ik weet een Fiat-blok. Heeft z’n zwakke plekken, maar volgens mij over all een goede motor met een lange levensduur.
13 april 2013 om 20:23 #18126115Ik ga zeker niet meer voor een V6 cdti.
Alleen hebben brandstofpomp problemen.
Heb de mijne nu 2 jaar, gekocht met 186.000 van mei 2004 en ondertussen al 4500 euro aan reparaties gehad.
Koppeling/vliegwiel moet je gemiddeld rond 2 ton wel vervangen, want dan is vliegwiel vaak op (idem bij de 1.9 ivm dual mass vliegwielen).
Drukregelaars op de brandstofpomp is vaak wat bij de 3L ook kapot gaat, je kan mazzel hebben net als ik en geen gruis hebben en dan ben je voor ca 300 euro excl. 6 uur arbeidskosten klaar of met pech en wel gruis kan je complete pomp + alles waar je diesel doorheen gaat vervangen.
Het zijn superwagens als ze rijden, maar als een van bovenstaande zaken gebeurd ben je gewoon grof geld kwijt.
13 april 2013 om 20:29 #18126116@kimmiej666 wrote:
Ik ga zeker niet meer voor een V6 cdti.
Alleen hebben brandstofpomp problemen.
Heb de mijne nu 2 jaar, gekocht met 186.000 van mei 2004 en ondertussen al 4500 euro aan reparaties gehad.
Koppeling/vliegwiel moet je gemiddeld rond 2 ton wel vervangen, want dan is vliegwiel vaak op (idem bij de 1.9 ivm dual mass vliegwielen).
Drukregelaars op de brandstofpomp is vaak wat bij de 3L ook kapot gaat, je kan mazzel hebben net als ik en geen gruis hebben en dan ben je voor ca 300 euro excl. 6 uur arbeidskosten klaar of met pech en wel gruis kan je complete pomp + alles waar je diesel doorheen gaat vervangen.
Het zijn superwagens als ze rijden, maar als een van bovenstaande zaken gebeurd ben je gewoon grof geld kwijt.
dus is kijken na een 19 cdti is mischien de beste keuze!
ik heb met mijn astra bijna niks gehad in de 380 dkm die ik er mee gereden heb radiateur en net 10dkm terug water pomp+gewoon onderhoud natuurlijk13 april 2013 om 20:42 #18126117De 1.9 is verder meer betrouwbaar dan de 3.0.
En ook de 1.9 is zeker geen slak op de weg.
13 april 2013 om 20:45 #18126118Een 1.9 CDTi is mss wel de beste keus.
En tja.. elke motor heeft wel zijn mankementen ( de DTi motoren , die jij in je astra hebt , staan er ook om bekent dat de brandstofpomp niet al te best is )
De Z19DT (120pk) is degene met de ‘minste’ problemen. De Z19DTH (150pk) heeft wervelkleppen in het inlaatspruitstuk die vast gaan zitten ( dus opletten dat die jij koopt al een gemodificeerd inlaatspruitstuk heeft )
Nadeel van deze motoren is het vliegwiel. Dit zijn Dualmass vliegwielen die maar een levensduur van 2Ton hebben.
Oplossing: vervangen voor een set met een vast vliegwiel en een koppelingsset met daarop de veren die de klappen naar de bak toe opvangen ( dit betreft een nieuw soort set die nog niet zo lang uit is! )Ik heb de mijne gekocht met 196Dkm en heb er nu ruim 3 jaar later 345Dkm opstaan !! Ben nogsteeds tevreden !!!! :thumb
En ook de mijne is zeker geen slak !! :angel
13 april 2013 om 20:47 #18126119de 3.0 V6 heeft niet alleen Brandstofpomp problemen, de eerste serie heeft ook problemen met de Cilinderbussen gehad, dat zijn de echte hooror verhalen, gescheurde cilinderbussen was niet een enkel exemplaar, maar zijn er zat van geweest, zowel Opel Saab als renault (bij the way, de Renault Vel Satis heeft deze motor ook gehad..)
een Goed Gechipte Z19DTH is rapper als de 3,0 V6 gechipped..
Willem
13 april 2013 om 20:55 #18126120@speaker wrote:
Een 1.9 CDTi is mss wel de beste keus.
En tja.. elke motor heeft wel zijn mankementen ( de DTi motoren , die jij in je astra hebt , staan er ook om bekent dat de brandstofpomp niet al te best is )
De Z19DT (120pk) is degene met de ‘minste’ problemen. De Z19DTH (150pk) heeft wervelkleppen in het inlaatspruitstuk die vast gaan zitten ( dus opletten dat die jij koopt al een gemodificeerd inlaatspruitstuk heeft )
Nadeel van deze motoren is het vliegwiel. Dit zijn Dualmass vliegwielen die maar een levensduur van 2Ton hebben.
Oplossing: vervangen voor een set met een vast vliegwiel en een koppelingsset met daarop de veren die de klappen naar de bak toe opvangen ( dit betreft een nieuw soort set die nog niet zo lang uit is! )Ik heb de mijne gekocht met 196Dkm en heb er nu ruim 3 jaar later 345Dkm opstaan !! Ben nogsteeds tevreden !!!! :thumb
En ook de mijne is zeker geen slak !! :angel
hoe kan ik zien of er een ander inlaatspruitstuk op zit?
en een beetje geluk moet je hebben he met een auto!13 april 2013 om 20:57 #18126121@wim-v6 wrote:
de 3.0 V6 heeft niet alleen Brandstofpomp problemen, de eerste serie heeft ook problemen met de Cilinderbussen gehad, dat zijn de echte hooror verhalen, gescheurde cilinderbussen was niet een enkel exemplaar, maar zijn er zat van geweest, zowel Opel Saab als renault (bij the way, de Renault Vel Satis heeft deze motor ook gehad..)
een Goed Gechipte Z19DTH is rapper als de 3,0 V6 gechipped..
Willem
dan ga ik idd maar verder kijken na een 19 cdti zou toch wel de 150 pk type willen.
de km stand van rond de 180 d km zegt dus niet veel buiten het vliegwiel om?
13 april 2013 om 21:00 #18126122of je er nu een koopt met effe 2ton erop, of 3ton erop zal niet veel uithalen, dit zijn beresterke motoren.
Persoonlijk koop ik een liever een auto waarvan ik weet dat de motor GOED is met 3ton erop, dan eentje waar ik geen goed gevol bij heb met bijvoorbeeld 150.000km
heb laatst een Vectra-B 2.5 V6 benzine gekocht met dik 230 op de klok, ik durf mijn handen in het vuur te steken dat deze motor nog dezelfde stand erbij draait zonder verdere complicaties..
iedereen staart zich zo blind op de km stand!!!! auto met lage standen hebben veelal meer korte en koude ritten, of stadswerk gereden, hier zullen dingen als interne vervuiling, mechanische slijtage meer parten spelen dan een die 300.000 snelweg km’s heeft,,
Willem
13 april 2013 om 21:07 #18126123@wim-v6 wrote:
of je er nu een koopt met effe 2ton erop, of 3ton erop zal niet veel uithalen, dit zijn beresterke motoren.
Persoonlijk koop ik een liever een auto waarvan ik weet dat de motor GOED is met 3ton erop, dan eentje waar ik geen goed gevol bij heb met bijvoorbeeld 150.000km
heb laatst een Vectra-B 2.5 V6 benzine gekocht met dik 230 op de klok, ik durf mijn handen in het vuur te steken dat deze motor nog dezelfde stand erbij draait zonder verdere complicaties..
iedereen staart zich zo blind op de km stand!!!! auto met lage standen hebben veelal meer korte en koude ritten, of stadswerk gereden, hier zullen dingen als interne vervuiling, mechanische slijtage meer parten spelen dan een die 300.000 snelweg km’s heeft,,
Willem
een motor is toch een gokje je kan het van de buiten kant niet zien ik heb er wel een gezien en de rest van de auto ziet er netjes uit.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m663032062-opel-signum-1-9-cdti-6-bak-navi-lmv-afn-trekhaak.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;13 april 2013 om 21:16 #18126124nope, als je een BEETJE kaas van techniek hebt gegeten kan je een hoop leren over een auto in een half uurtje..
rijdt in verschillende exemplaren, en je merkt duidelijk verschil..bij de benzine motoren iets makkelijker als de diesels, maar draai een oliedop eens los, en bekijk de motor eens van binnen.
ik tref meestal bij motoren met weinig km’s een zwarte aanslag met aangekoekte resten aan, en bij motoren met hoge km standen een keurig schone metaal kleurige cilinder kop.
Bedenk dat deze vervuiling door HEEL de motor zit!!!Dit waren mijn kleppendeksel van binnen na dik 200.000km:
Willem
Willem
13 april 2013 om 21:22 #1812612513 april 2013 om 21:55 #18126126Zo is het maar net Wim !! :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.