Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › signum 3.0 V6 loopt onrustig en doet schudden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2014 om 08:19 #17265285
hoi
ik heb een signum 3.0 V6 2003 maar de motor loopt onrustig en de auto die schud bij stationair
je kunt je hand niet stil op het stuur leggen want dit trilt heel erg maar als ik een klein beetje gas bij geef dan is het over
ik heb in een korte tijd al veel geld in de auto gestopt maar wil wel er voor zorgen dat dit monster het nog wel een paar jaar vol houdt zodat ik en mijn vrouw
er plezier van kunnen hebben
wie o wie kan mij helpen
gr rick14 april 2014 om 08:55 #18228847Eigenlijk een voor de hand liggende vraag,heb je m al eens uit laten lezen? Het kan zoveel zijn namelijk..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
14 april 2014 om 09:04 #18228848Mogenlijke oorzaken:
egr, verstuiver(s), drukregelkleppen, dieselpomp, vacuumregeling, smoorklep, inlaat vervuiling, roetfilter/kat etc etc
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
14 april 2014 om 09:06 #18228849ik heb op com
en als ik hem uitlees geeft hij geen meldingen aan ben ook al bij de dealer geweest en door hun laten uitlezen misschien
dat mijn op com niet goed was
maar geen fout meldingen
helemaal niks helaas :cry
kreeg ik maar een fout melding dan wis ik te minsten wat het was :hmmz14 april 2014 om 09:08 #18228850vacuumlek??
14 april 2014 om 09:09 #18228851inlaat is schoon pas gedaan
heeft een signum van 2003 een roetfilter dan :hmmz14 april 2014 om 11:44 #18228852Wat heb je zoal laten vervangen dan?
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
14 april 2014 om 11:52 #18228853lucht fiklter interieur filter
4 nieuwe banden
nieuwe xenon koplampen
nieuwe dubbele uitlaat
dubbel massa vliegwiel met koppeling
motories nog niet veel aangedaan
omdat ik niet weet wat dus het schudden veroorzaakt straks kost het probleem een paar honderd euro
en het zou jammer zijn als ik onkoste maak die niet nodig zijn heb elke dag de auto nodig
binnen kort krijgt hij een complete engine flush en nieuwe filters enz enz bij iemand hier op het forum
maar wil dus eerst graag de oorzaak vinden voor dat ik dingen ga vervangen die niet nodig zijn14 april 2014 om 19:38 #18228854Loopt de auto verder wel normaal of heb je ook vermogensverlies/roken etc of is het enkel het schudden? Vacuüm probleem kan het niet zijn ar deze enkel voor de turboactuator en motorstop gebruikt wordt. Lijkt meer op een brandstof probleem, mogelijk brandstoffilter of injector die niet lekker meeloopt anderzijds misschien wel een motorsteun kapot zeker omdat je geen foutmeldingen kunt vinden. Hoeveel toeren draait die stationair?
14 april 2014 om 19:53 #18228855AnoniemLid sinds:
1 January 1970Uitlezen betekend niet altijd een foutmelding. Het is de kunst van het goed uitlezen. Door bij de meetwaardes te kijken. Je kunt zien wat het moet zijn en wat de actuele waardes zijn van bijvoorbeeld de luchtmassa meter.
15 april 2014 om 08:56 #18228856Hij heeft na mijn denken geen vermogen verlies hij
zijn toeren staan stationair rond de 900 950 net zoals bij mijn 2.2.dti
hij schud alleen als hij stationair loopt en als je dan iets gas geeft dan is het weg
ik heb nog niet zo heel erg veel verstand van op com dus weet ook niet wat mijn auto voor waardes moet hebben
het mooiste is als er iemand met dezelfde motor een keer tijd heeft om bij mij met op com mijn waardes kan bekijken
en eventueel goed zetten15 april 2014 om 10:55 #18228857@opeloss wrote:
Hij heeft na mijn denken geen vermogen verlies hij
zijn toeren staan stationair rond de 900 950 net zoals bij mijn 2.2.dti
hij schud alleen als hij stationair loopt en als je dan iets gas geeft dan is het weg
ik heb nog niet zo heel erg veel verstand van op com dus weet ook niet wat mijn auto voor waardes moet hebben
het mooiste is als er iemand met dezelfde motor een keer tijd heeft om bij mij met op com mijn waardes kan bekijken
en eventueel goed zettenEen Y30DT is niet voorzien van een roetfilter, dus daar kan het niet aan liggen.
De exacte waarden zijn volgens mij niet af te lezen met een OPCOM, bij mij is in ieder geval een TECH2 nodig.
15 april 2014 om 16:10 #18228858Met op-com kun je alle waardes van deze Y-serie motor perfect uitlezen al is deze erg beperkt bij deze motorenserie.
Bij de Z-serie is deze ECU data veel ruimer beschikbaar daar bij deze serie er ook meer milieu calibraties aan de ECU zijn toegevoegd waaronder bijvoorbeeld de injectoren. De Y30DT is nog een Euro 3 motor die een hogere uitstoot mag hebben en daarom ook nog niet uitgevoerd met een roetfilter.
Het stationair toerental is in ieder geval al te hoog daar deze rond de 700 +/- 30 rpm moet liggen.
16 april 2014 om 12:22 #18228859Oke
cookie ik heb je even een pb gestuurd
hoop dat je even tijd voor mij hebt doe zaterdag ochtend de kat er even onderuit halen kijken of deze verstopt zit
want wou eerst mijn injectors laten testen en deze mens zij dat ik eerst maar eens een keer naar mijn kat moets
kijken misschien dat deze verstopt zit16 april 2014 om 12:36 #18228860Als deze verstopt zit zou deze ook invloed hebben op het gehele rijgedrag van de motor. Aangezien je zelf opcom hebt maakt een een snapshot van enkele seconden van meetwaardeblokken 2 en 3 op het toerental dat de motor zo trilt. Als je die naar me stuurt zal ik ze wel controleren.
18 april 2014 om 06:35 #18228861Dan zou je Vermogens verlies hebben.
Mogenlijke manieren om te Controleren op Vermogens verlies.
Vermogensbank
Duitse Autobahn.. (220km/u moet ie wel goed kunnen halen)Schudden bij Stationair toeren zou kunnen duiden op een of meerdere versleten verstuivers.
Wil wel eens een rommelige stationer veroorzaken.
Deze hoeven niet per definitie meetbaar Versleten te zijn, maar enkelt een Vervuild of versleten Topje te hebben, dit veroorzaakt een iets afwijkende inspuitkegel, en dat kan weer rommelig draaien van de motor veroorzaken.Veelal laat de motor zich dan wel goed ruiken uit de uitlaat, maar zelfs dat niet altijd.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.