Signum 1.9 CDTi | Ertan

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Signum 1.9 CDTi | Ertan

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 51 tot 53 (van in totaal 53)
  • Auteur
    luutjan

Even om te delen:

Ik had, of beter gezegd, mijn auto had, als ik jouw omschrijving zo lees bij je eerste post, exact hetzelfde probleem. ( 238.000 km)
      De Opel dealer waar ik langs ging omdat ik onderweg was toen het probleem ontstond, heeft e.e.a. bekeken, uitgelezen en adviseerde, na geforceerd regenereren, nieuw roetfilter, ze noemden mogelijk wervelkleppen en allerlei andere zaken die volgens hen moesten. De kosten zouden volgens hen al met al va €. 1.700,- minimaal worden. Veel meer kon ook, zei men.
      De wagen wordt vaak echt behoorlijk aan de tand gevoeld als alles warm is en verhouding lange afstanden-korte ritten ca 60-40
      (Mijn auto liep altijd al wat rauw en iets minder snel en dorstiger en schokkeriger dan mijn vorige Signum.)

Ik naar mijn eigen garage in Groningen. ( Veldma-Jansen, voorheen officieel Opel agent/reperateur, nu Vakgarage)
      Opel monteurs in dienst daar.
      Goed gekeken, ze zoeken eerst altijd naar de kleinste (dus goedkoopste) mogelijkheid/storing. Tech 2 erop.
      Nieuwe druksensor voor het roetfilter erop. Auto loopt als nooit tevoren zo mooi, veel sneller en veel zuiniger! Echt perfect.
      Kosten incl Arbeidsloon en BTW € 168,49 !!
      Dat was alles en echt perfect.

ckadett16v
      Deelnemer

Ik zou gewoon de vlinder kleppen verwijderen en een delete kit monteren. Staan wel op eBay enz Kcp heeft ze ook wel maar verkoopt ze niet aan derden volgens mij want ze reageerden niet op mn mail daarover. Ik haal ze in mn vakantie dr ook uit puur uit voorzorg en de riem moet toch vervangen worden.

Anoniem

Ik heb wel een opcom. H i ambacht. Moet ik alleen even weten hoe die actuator reset gedaan moet worden. Heb er nooit naar gekeken namelijk.

3 berichten aan het bekijken - 51 tot 53 (van in totaal 53)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.