Even om te delen:
Ik had, of beter gezegd, mijn auto had, als ik jouw omschrijving zo lees bij je eerste post, exact hetzelfde probleem. ( 238.000 km)
De Opel dealer waar ik langs ging omdat ik onderweg was toen het probleem ontstond, heeft e.e.a. bekeken, uitgelezen en adviseerde, na geforceerd regenereren, nieuw roetfilter, ze noemden mogelijk wervelkleppen en allerlei andere zaken die volgens hen moesten. De kosten zouden volgens hen al met al va €. 1.700,- minimaal worden. Veel meer kon ook, zei men.
De wagen wordt vaak echt behoorlijk aan de tand gevoeld als alles warm is en verhouding lange afstanden-korte ritten ca 60-40
(Mijn auto liep altijd al wat rauw en iets minder snel en dorstiger en schokkeriger dan mijn vorige Signum.)
Ik naar mijn eigen garage in Groningen. ( Veldma-Jansen, voorheen officieel Opel agent/reperateur, nu Vakgarage)
Opel monteurs in dienst daar.
Goed gekeken, ze zoeken eerst altijd naar de kleinste (dus goedkoopste) mogelijkheid/storing. Tech 2 erop.
Nieuwe druksensor voor het roetfilter erop. Auto loopt als nooit tevoren zo mooi, veel sneller en veel zuiniger! Echt perfect.
Kosten incl Arbeidsloon en BTW € 168,49 !!
Dat was alles en echt perfect.