Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Signat , is t nog wat?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2012 om 16:07 #17253765
In mn herinnering was Signat vroeger 1 van de duurdere merken in car audio.
Nou zag ik op internet wat spul staan en t kost eigenlijk niet eens heel veel meer.
Bijvoorbeeld de Signat Onyx 112,een 12 inch subwoofer met kist,kost bij Pim Tensen 89 euro,niet heel duur.
Is dit tegenwoordig zo’n stickermerk geworden,dat alleen de naam bekend is,en dat t dan eigenlijk van die slechte chinese zooi is (zoals bijvoorbeeld ook Akai,was vroeger een goed écht merk maar tegenwoordig is t goedkope rotzooi,met alleen maar de naam erop) Volgens mij is dat ook met merken van vroeger zo zoals Grundig,Dual enz.
dus wat ik me afvraag,heb je met signat nog steeds goed spul of is t zooi tegenwoordig??22 december 2012 om 22:49 #18086489Ik kan mij niet voorstellen dat ze veel bergafwaards zijn gegaan maar kan mij indenken dat de concurentie op de budget tot middenmarkt erg groot is en sommige merken in dat segement er in mee moeten gaan.
22 december 2012 om 23:09 #18086490En hoe zit dat met harman kardon?
22 december 2012 om 23:59 #18086491ach,ik kan zo’n subwooferkistje kopen voor 25 euro,amper gebruikt dus is de gok wel waard,ga m sowieso eerst proberen.
Mn oude caliber kistje is een beetje dood.
Vrouwlief heeft de Ascona een dagje mee,en heeft wat boodschapjes gedaan,kijk ik in de koffer,steekt de punt van de paraplu dwars door conus van de woofer,tsja,hij lag een beetje in de weg,en bedankt! :thumbup En toch hou ik van dr :jerry23 december 2012 om 09:52 #18086492En hoe zit dat met harman kardon?
Dat is in de home audio wel wat minder geworden de laatste jaren. Zat pas in een nieuwe bmw waar het inzat. Klonk niet slecht maar beter kan ook.
23 december 2012 om 10:24 #18086493het lijkt ook wel of de home audio wat aan het verschuiven is.
een jaar of 10/15 geleden hadden de meeste mensen Sony,Philips,Pioneer en vooral Technics.
Tegenwoordig is het vooral Denon,Harman-Kardon,Onkyo en Marantz wat de klok slaat.
Geen idee waar dat m inzit,net als TV’s,waren dat voorheen vooral Sony,Philips en Panasonic,tegenwoordig veel LG en vooral Samsung,Philips en Sony worden duidelijk minder verkocht.
Alleen doordat nu de betere merken van toen nu een groter marktaandeel hebben,zal de kwaliteit ook wel wat minder worden.
Zelfde met speakers,Hoe groot was Jamo vroeger niet,nu zie je het amper meer!23 december 2012 om 11:18 #18086494Ontwikkelingen staan niet stil. Daar waar vroeger versterkers nog rondom transistoren en/of FET’s werden gebouwd is het tegenwoordig 1 IC en dat hoeft niet slecht te zijn. Ik heb hele simpele versterkers met goede speakers zeer goed zien werken dus het kan wel.
Maar ik heb veel producten gezien en ook veel dezelfde producten onder div. merken en je zag dat bij de goedkopere merken de printen de nodige onderdelen misten en bij de duurdere merken met dezelfde print wel volledig bestuukt waren en vaak met betere kwaliteit componenten. Productiekosten omlaag brengen is heel belangrijk vandaag de dag en als het product gewoon goed functioneerd is er niets aan de hand, alleen met een kritische kijk merk je de verschillen.
24 december 2012 om 16:22 #18086495Philips ontwikkeld zelf op audio gebied nog erg weinig. Als je ziet hoe dat vroeger ging, was wel wat anders met de CD. Marantz is zelfs een tijd van philips geweest…
28 december 2012 om 16:57 #18086496Nou,het kistje opgehaald en moet zeggen,hij valt niet tegen,hij geeft een aardig partijtje bas af,zeker gezien het formaat.Al met al niet slecht.
31 december 2012 om 11:46 #18086497ik heb er de kabels van, en een condensator . ben er zeker over te spreken vooral de condensator..
27 januari 2013 om 15:35 #18086498home cinema gaat er helemaal uit.
dit wordt het jaar van de LP, en stereo sets met 2 zuilen of boekenkast speakers.3 februari 2013 om 14:03 #18086499Ik heb ook een signat
Beest van een versterker. aangesloten op een pioneer subwoofer met 2×350 watt rms gebrugd.3 februari 2013 om 15:38 #18086500@robert_corsa wrote:
home cinema gaat er helemaal uit.
dit wordt het jaar van de LP, en stereo sets met 2 zuilen of boekenkast speakers.Nou, de mijne zeker niet, vind het geweldig. En de surround sets die het met 2 speakers proberen kunnen nooit (is mijn mening) het effect bereiken die 5 speakers wel halen.
Ik zit er wel over te denken om de voorste speakers te vervangen voor 2 electrostaten, en dan niet eens voor het geluid, maar meer voor het zicht.3 februari 2013 om 17:13 #18086501Geeft wel wat minder laag over het algemeen. Mijn home cinema blijft ook lekker staan. Lp is prima te combineren met een hc set.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.