Sigarettenaansteker vervangen voor USB

Forumindex Forums Modellen Astra Sigarettenaansteker vervangen voor USB

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    MWEL1977
    Deelnemer

Hallo Allemaal,

ik heb een Astra H en heb onlangs mijn sigarettenaansteker bus “gemold”.
      Tenminste …. dat denk ik. ik dacht dat het onderste deel van een USB oplaag plug was afgebloken en on de bus bleef hangen. Met een tang probeerde ik het eruit te trekken. Nu bleek dit dus het contactplaatje van de bus zelf te zijn die ik er probeerde uit te trekken. Het is me dus niet gelukt maar waarschijnlijk heb ik hem of gemold…of (na het lezen van een aantal forumberichten hier) heb ik kortsluiting veroorzaakt en is de zekering gesprongen. Maar dat weet ik niet zeker daar ik dat nog niet gecontroleerd heb.
      Dus vraag 1: waar kan ik de zekering voor de aansteker bus vinden (in de auto…niet op internet ;) )?

Vraag 2: ik heb hier een post gelezen dat om bij de bus te komen ik de 4 tork bouten onder het handremplaatje (waar de OSBDII stekker zit) moet los draaien en dan kan ik het geheel naar achteren schuiven….Maar klopt dat?
      Heeft iemand nog een aantal afbeeldingen op zijn/haar harde schijf staan en wil die met mij delen om dit te bevestigen. Voor ik alles sloop? :cry

Vraag 3: kan ik bij bv. conrad een inbouw USB kopen en inbouwen? Of dien ik nog ergens op te letten ivm. voltage en/of wattage?

En mijn laatste vraag 4: ik wil voor mijn jongens op de achterbank ook 2 USB aansluitingen maken in de middenconsole.
      Kan ik die op de sigarettenaansluiting van voor aansluiten? En kan ik dan gelijkertijd voor 2 smartphones en achter 2 tablets opladen? Of trekt de accu dat niet?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben wel handig maar heb geen diepgaand verstand van elektronica.

littlebird
      Deelnemer

Is er iemand die weet of er af fabriek is geleverd met sigaretteplug voor de achterbank? Dan zou het misschien voorbereid zijn…
        En 2 telefoons en 2 tablets moet je redelijke voedingskabels hebben. Dus aftakken van voor zou ik niet zomaar doen. Eerst kijken hoe dik die kabels zijn.
        Kijk ook eens op Geek. Daar hebben ze verschillende spullen als je appje opent en zoekt op usb.

De rest weet ik niet aangezien geen astra h heb maar een astra g

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.