Sierstrip tussen voorruit en dashboard heel houden

Forumindex Forums Modellen Calibra Sierstrip tussen voorruit en dashboard heel houden

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Opaul
    Deelnemer

Ik zag dat er al uitgebreid over gesproken werd in dit topic, maar wilde er niet allemaal off topic doorheen praten.

Link naar topic.

Bijna alle Calibra’s hebben een gescheurde strip, dus iedereen weet wel wat ik bedoel. De meeste mensen weten ook wel dat je voorruit of het complete dashboard eruit moet om deze te kunnen vervangen.

Maar ik vraag me af hoe je dit kunt voorkomen. Ik heb al een nieuwe strip gekocht en vervang deze als de voorruit wordt vervangen. Maar het lijkt me logisch dat het een kwestie van tijd is voordat deze nieuwe strip ook scheurt/breekt. Ik zoek dus een manier om dit te voorkomen. Ik gok dat de oorzaak ligt in temperatuursverschillen en verdraaiing/vervorming van de carrosserie. Ik zit te denken om extra isolatie te plaatsen en/of rubbere ringen te gebruiken bij de bevestigingspunten. Zijn er nog mensen met tips of ervaringen?

Pastra
      Deelnemer

Ik heb de strip nu bijna klaar voor montage.
        Ik zal kijken of ik iets kan bedenken om te voorkomen dat deze doorscheurt.
        Helaas denk ik dat niet te voorkomen is:o

wim-v6
        Deelnemer

Wees blij dat je geen Ford Sierra hebt, daar scheurt HEEL het dashboard van.

willem

2slow
          Deelnemer

Heel houden:

Niet altijd buiten in de zon laten staan. Geld ook voor blazen / bellen in je deurpanelen. Langdurig zonlicht (uv en warmte) doen dit vervormen.

dtmcalibra672

In Australië zag ik vaak dat ze het dashbord afdekken met lichte handdoeken onder de ruit. Dat zal vast een oplossing kunnen zijn? Of de schroefjes minder vast draaien?

Die van mijn is helemaal puntgaaf nog en dat moet wel zo blijven. Had in ander topic al gevraagd of er niet een middeltje (zonnebrandcreme :o ) is die het soepel kan houden net zoiets als voor rubbers bijvoorbeeld.

Heb wel Calibra’s gezien met 3 scheuren in dat onderdeel :cry.

Pastra
              Deelnemer

Wat ik ga doen is ‘trim sealant’ toepassen.
                Dit komt uit de cardetailingscene, en geeft de kunststof bij slijtage weer een ‘nieuwe’ look.
                Ook voedt dit spul het kunststof waardoor het niet snel uitdroogt(denk aan je stootstrips e.d.)

En het de sealant die ik gebruik heeft een relatief lange standtijd(tijd dat het zijn werking heeft), en vooral omdat daar bij de ruit niet veel gebeurd zal de standtijd alleen maar langer zijn;)

dtmcalibra672

Beste Pastra,

Dat klinkt goed. Iemand anders al ervaring met zulk spul?

Zijn er nog speciale merken die jij in gedachten had om het toe te passen en bij Brezan te krijgen? Ik wil dat ook gaan proberen dan.

dtmcalibra672.

Pastra
                  Deelnemer

Ik koop nooit wat bij brezan.
                    Waar ik het vandaan haal, een carclean-shop, heeft merken met meer ‘diepgang’ en in de professionele detailing-sfeer.

Wat ik daarmee probeer te zeggen:
                    Als je niet beter weet, of niet wil weten dan bijv. een Turtle Wax en een spons, dan zijn dat soort producten prima!

Wij kijken altijd met grote afschuw als iemand zijn/haar auto met een spons te lijf gaat, maar naderhand ‘blinkt’ de auto wel eventjes.
                    Alleen de kleine krasjes gaan er niet uit, en bij ons vaker wel dan niet.
                    Maar omdat wij de auto’s compleet anders aanpakken gebruiken we daar de geschiktere spullen voor, die ook in de professionele wereld gebruikt worden.
                    Hiermee wil ik niet zeggen ‘was je auto niet met spons, of door de wasstraat’, want samen met vrienden zijn wij nou eenmaal zo gek om dagenlang met een auto bezig te zijn. Mag hier alleen geen reclame maken voor ons clubje cardetail-liefhebbers:angel want wij doen het ook voor 3den als hobby:P
                    Mocht je vragen hebben, kan je altijd u2u-en.

Terug op de kunststoffen:
                    Wellicht hebben ze wel een spulletje bij Brezan wat ongetwijfeld effect genoeg voor je geeft.
                    Kijk dan naar het trefwoord: Trim(s), kunststof, al dan niet in combinatie met het woordje ‘sealant’.

InjectTheVenom
                    Deelnemer

A u2u it is :D

Juffer1
                      Deelnemer

[rquote=1852212&tid=141254&author=dtmcalibra672]Beste Pastra,

Dat klinkt goed. Iemand anders al ervaring met zulk spul? .[/rquote]

Jupz, die Trim Sealant waar Patrick het over heeft gaat daar absoluut geschikt voor zijn :thumbup

Zitten wel een paar “speelregels” aan vast qua gebruik maar dat zijn gewoon handigheidjes die je even moet weten voor je het aanbrangt.

Als we zaterdagmorgen de trim erin gaan zetten zullen we wat foto’s maken en ook een 50/50 shot maken zodat jullie het verschil goed kunnen zien.

Gr. Arjan

InjectTheVenom
                        Deelnemer

Ben benieuwd!

Pastra
                          Deelnemer

Gisteren voor de eerste keer de strip in de sealant gezet.
                            Na 24 uur(!!!minimaal:O) kuren vanavond de 2de laag er of gedaan.

Juffer1 en ik zullen idd zaterdag wat 50/50 shots maken. Denk dat ik een oude stootstrip pak die aardig aangedaan is door het weer e.d.

Vanavond ook begonnen met de koplampen en de rest van het dashboard te voeden-> zal zsm foto’s plaatsen in mn workshop.

Opaul
                            Deelnemer

Ik ben ook benieuwd. Vooral naar het lange termijn resultaat.

En een 50/50 shot met een nieuwe en 15 jaar oude strip is toch niet helemaal eerlijk? ;)

Pastra
                              Deelnemer

Denk dat je me verkeerd begrijpt Opaul;)

De sierstrip voor op het dash ligt al voor de 2de keer 24 uur lang te kuren geheel voorzien van de sealant:wub

Wat ik wilde doen is een oude stootstrip nemen, en daar de helft van wel behandelen, en de andere helft niet.
                                Daar foto’s bij maken hoe het er uit ziet:D
                                En na 24 uur kuren ook weer foto’s maken:kewlpics

Opaul
                                Deelnemer

Op die manier. Ik had je inderdaad verkeerd begrepen.
                                  Maar mijn huidige strip is alleen maar gescheurd en niet verweerd. Ik heb geen kleurverschil met de rest van het dashboard. Had jij daar wel last van of pak je meteen het hele dashboard aan?

Ik ben benieuwd naar de :kewlpics.

Pastra
                                  Deelnemer

Het dashboard wilde ik ook voeden(met een ander goedje).
                                    Alleen het spul wat ik normaal gebruik had ik niet voorhanden, maar wel 1 van Meguairs.
                                    Toen ik vandaag effe vluchtig keek bleken er wat vlekken in te zitten waar ik met mijn handen het dash geraakt heb.

Dus van de week weer alles afnemen, en toch het normale spul gebruiken.

Ben alleen mijn SD-cartreader kwijt:fy1 Dus voor foto’s ff geduld:P

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.