Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › sierstrip rondom vooruit?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2009 om 07:51 #17215391
ik ben bezig m’n monza weer betjes te maken, nu is de chromen sierstrip die in het rubber van de vooruit eruit geweest. maar krijg hem met geen mogelijkheid terug.
iemand een idee of een tip hoe je deze gemakkelijk terug kan krijgen??
alvast bedankt24 december 2009 om 08:29 #17574124Raam + rubber eruit, strip erin, raam met rubber weer erin, klaar.
24 december 2009 om 08:31 #17574125Die strip moet in de rubber zitten bij montage van de voorruit anders krijg je deze er niet meer in.
Dus de ruit er helemaal uithalen, (als je geen risico wil nemen met de voorruit moet je de rubber stuk snijden en een nieuwe halen)
Alles goed reinigen zodat er geen oude kitresten meer op zitten.
In de sponning rupsje kit leggen.
De (nieuwe) rubber om de ruit zetten waarna de sierstrip in de rubber wordt gezet. Kompleet dus incl. hoekjes en verbindingsstuk.
Daarna stevig touwtje in de rubber waar deze mee in de sponning valt. (Ik heb hier altijd een waslijn voor gebruikt. Dat is sterk en glad)
De ruit op de auto leggen. Een man binnen in de auto die aan de touwtjes trekt en eentje buiten die de ruit erin duwt.
Als de ruit dan netjes erin ligt nog een randje kit op aan de buitenkant tussen rubber en ruit spuiten.Klaar.
24 december 2009 om 09:30 #17574126Kit gebruik ik niet meer, die troep.
Alleen nog vaseline.24 december 2009 om 10:03 #17574127origineel gepost door Jo
Kit gebruik ik niet meer, die troep.
Alleen nog vaseline.Die kit moet je ook niet op je handen smeren:P:P
Bij mijn C-kadett had ik overigens met vaseline beter resultaat dan met kit. Bij de monza heb ik de ruit er nog niet uit gehad.
24 december 2009 om 16:24 #17574128nou het is gelukt, zonder de ruit eruit te halen.
hebben de rubber goed vet gemaakt met vaseline
toen de strip stukje voor stukje erin gewipt met een beitel ging goed en hij zit er weer netjes in29 december 2009 om 17:05 #17574129origineel gepost door black champion
nou het is gelukt, zonder de ruit eruit te halen.
hebben de rubber goed vet gemaakt met vaseline
toen de strip stukje voor stukje erin gewipt met een beitel ging goed en hij zit er weer netjes indan mag jij het ook bij mij kommen doen als jij wilt ik krijg het niet voor elkaar
:cry:(29 december 2009 om 17:36 #17574130@ Agron, waar in Gelderland zit je dan, heb t ook al eens voor mekaar gebokst zonder ruit eruit te halen. :D Is wel pokkewerk, en niet te bang zijn om een stukje terug te gaan als het mis dreigt te gaan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.