Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Show hier je V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2014 om 23:14 #17812790
Zoals eerder gemeld zal er eerder een probleem in de honda zitten.
Dit ivm deze zowiezo ruim anderhalve tel sneller op de 100 zou moeten zitten.Zo hoort de v6 handbak een halve tel vlotter te zitten.
Let op wat je.zegt.
Koppelomvormer, deze is puur verlies, dit omdat deze een constante slip (is warmte verlies) heeft.
Tel daar de langere gangen bij op.Willem
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
26 maart 2014 om 19:42 #17812791je automaat kan alleen winnen als de handbak van die v6,en niet meer zo lekker schakelen wat helaas bij een Opel al snel is.
Dan moet je wel bij 4000 toeren naar zijn 2 om kraken van de bak tegen te gaan, zou je wel naar de 5000 door kunnen in zijn 1 en 2 win je van een automaat.
29 maart 2014 om 16:44 #17812792Leg uit, rij al heel lang opel v6 en, en nog nooit problemen met schakelen gehad.
Wel al een f25 handbak vernietigd, maar schakelde zelfs zonder olie, en verrot pignon wiel nog boterzacht, en reed prima en geruisloos.Om een automaat voor te blijven hoef je niet heel je best te betreffende snel schakelen.
Heb nu een eeuwig lange f23 (diesel bak) erop, en nog hoef ik niet heel me best te doen.
1e en 2e versnelling zijn weinig korter dan die van de automaat.Willem
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
29 maart 2014 om 18:16 #17812793Hoi Wim,
Ik weet niet wat voor bak er onder een Omega zit maar vind dat die bak erg zwaar schakelt en niet alleen van deze maar ook van de vorige Omega. De 1.6 schakelt bijvoorbeeld veel lichter dan de Omeg bak. Ik heb ook wel eens in een Toyata gereden en tov van de Vectra is dat zoveel lichter qua schakelen dat zou ik dan eerder zien als boterzacht. Of ligt die echt aan de leeftijd van de Vectra en Omega?bij hoeveel toeren kan jij met de diesel bak nog prettig schakelen?
29 maart 2014 om 19:36 #17812794Een Omega is een achterwiel aangedreven auto, is een compleet ander soort versnellingsbak incl. bedieningsmechanisme dan die van een Vectra die voorwiel aangedreven is.
De Omega handbakken zijn van Getrag, een Vectra B met 1.6 zal denk een ZF handbak hebbenMisschien ligt het aan de staat en/of staat van onderhoud van die bakken, heb zelf een Omega B 3.0 gehad met handbak, en deze vond ik echt goed, prettig en trefzeker schakelen. Beter dan de meeste Getrag bakken van voorwielaandrijvers.
30 maart 2014 om 08:03 #17812795Zwaar schakelen, Omega bakken.
komt meestal door niet, of met Verkeerde olie verversen.
denk ook aan de staat van de pook, en het schakelmechaniek, deze kan ook je een knappe spelbreker zijn.de Getrag langsbakken zijn zeker geen bakken voor snel schakelen, maar schakelen zoals Jeroen schrijft Prettig en Trefzeker.
dit geld ook voor de Dwars geplaatste Getrag bakken op de Vectra-B Diesel en V6 modellen.
Willem
30 maart 2014 om 17:30 #17812796De Omega is uit 2001 en en ik ga er vanuit dat die nog met de 1ste bakolie rijd. Hoe kan ik de staat van het schakelmechaniek / pook controleren.
Trefzeker is hij ook wel en dat de Getrag geen snelle bak is klopt zeker. Zoals ik van jullie hoor heeft de vectra een zf bak en die is wel wat sneller te schakelen. Het meeste valt het op als je van 1 naar 2 schakelt.
In zij 1 moet ik gewoon niet meer dan 4000 toeren maken om soepel naar zijn 2 te kunnen schakelen, maak je 4500 a 5000 toeren gaat hij stroef en met een licht kraakje naar zijn 2.
Van 2 naar 3 of 3 naar 4 kan ik wel met 4500 a 5000 toeren schakelen zonder dat het stroef gaat.Hij is nu gechipt en zit zeker in zijn 1 heel snel op 4000 toeren, vandaar dat het nu erg opvalt. Door de chip lijkt het wel of hij een andere gas response gekregen heb, veel directer, vandaar dat het ook meer opvalt nu.
26 juni 2014 om 13:38 #1781279726 juni 2014 om 14:11 #17812798ik doe met je mee davy :wub :wub
27 juni 2014 om 08:17 #17812799dat is een heel mooi blokje :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.