Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Show hier je V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2014 om 01:05 #17812768
Paddestoel praktijktest:
De 0-100 test is op een dagdeel onder Exact zelfde Buitentemperatuur en Luchtvochtigheid proffesioneel gemeten
topsnelheid op de Autobahn op navi afgelezenMotor X25XE MT 1996
Origineel paneel filter Fram
0-100 7,873 seconden (prof gemeten)
top: 255km/u (nav)Paddestoel K&N:
0-100 8,476 (prof gemeten)
top: 229km/uVermogens verlies 6pk op testbank gemeten op de Testbank bij Miruni, tijdens optimaliseren motormanagement, Gemeten op de blauwe vec die toen nog van Glen was, en nu tot Ron toe behoort. (Exact zelfde motor Setup en Mechanica als de i500 en MSD, Seriecode Motorcomputer ook gelijk).
p.s. het is alleen maar een TIP!! zou zeggen doe er je voordeel mee… (beter als Veel geld uit geven voor Minder nut).
Willem
5 januari 2014 om 10:27 #17812769Het blijkt maar weer dat bepaalde tuning items op de ene motor wel werken en op de andere niet.
Heb ooit rollenbank testen gedaan met een getunde X16XE in een Corsa (originele luchtfilter + bak, K&N paneel + bak, K&N paddestoel, Green Twister en een Dbilas Flowmaster+pipe) en daaruit kwam duidelijk er uit dat de Dbilas versie beter was dan de rest. Moet wel zeggen (wat ik me nog herinner) dat de standaard filter en het K&N Paneel elkaar weinig ontliepen, dat alleen de lijn wat netter was bij het K&N paneel.
Maar goed een 1.6 is nog geen V6, dus dat zou het verschil kunnen verklaren :jerry
5 januari 2014 om 17:36 #17812770Waarom dan zo’n dure filter als het toch niet uitmaakt :hmmz
6 januari 2014 om 19:01 #17812771I500 en msd zijn niet gelijk motorisch
@ usb stick waarom niet. Is toch wat IK wil en niet jullie
6 januari 2014 om 21:26 #17812772Wat is er anders aan die 2 dan motorisch?
6 januari 2014 om 21:31 #17812773@teungts wrote:
I500 en msd zijn niet gelijk motorisch
@ usb stick waarom niet. Is toch wat IK wil en niet jullie
ook ff onderbouwen, zomaar iets roepen kan iedereen
6 januari 2014 om 21:51 #17812774De 2.6 MSD heeft idd andere nokkenassen als de I500. MSD gebruikt hier 4*A cam ipv de 3ltr assen in een I500.
6 januari 2014 om 21:59 #178127756 januari 2014 om 22:05 #17812776@Gupy wrote:
De 2.6 MSD heeft idd andere nokkenassen als de I500. MSD gebruikt hier 4*A cam ipv de 3ltr assen in een I500.
Voor zover bekend van wat ik gelezen heb is de 2.5 V6 qua opbouw gelijk aan de i500.
de 2.6 V6 is ook een laag compressie motor, en de i500 is nooit als 2.6 V6 leverbaar geweest.
de 2.5 V6 MSD zou ook exact dezelfde 192pk en 260Nm moeten hebben als de i500, ze draait op de 3.0 nokkenassen zoals ze in de X30XE liggen.
Tenminste dat tikken MSD eigenaren op het VX forum.let op: het vermogen en koppel is gemeten op de allereerste versies welke op Piper 270graden nokkenassen draaide, latere al vanaf latere B1’s) hebben de 3.0 Cams erin liggen, deze zijn wat ”vriendelijker” als de 270’s
dat is wat ik kon vinden over de 2.5 V6 MSD versies.
Toch wel leuk, te lezen dat deze Vermogens en Koppelwaarden vrijwel exact gelijk zijn, aan die van de Standaard V6 van Arjan (USB stick):
183pk aan de wielen (= +/- 200pk aan de krukas (ga uit van een zuinige 10% verlies)De 2.6 V6 zou slechts 185pk hebben.
260Nm aan de wieltjes.Willem
7 januari 2014 om 16:37 #17812777De msd is niet ecu aangepast de i500 wel dat verklaard ook het vermogen van ron zijn blauwe hb.
7 januari 2014 om 18:52 #17812778Dan is zo’n msd zeg maar een beetje half werk geweest.
Pas wel de motor aan maar niet het programma, vreemde zet van Opel / Vauxhall.Dat verklaard nog steeds niet waarom ze dan voor een i500 en MSD 195pk opgeven als de setup gelijk is, en bij de een eel en bij de ander de software is aangepast.
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
7 januari 2014 om 20:31 #17812779Vauxhall en opel zijn ook weer 2 aparte instanties net zo als msd en irmscher aperte bedrijven zijn. En een verklaring heb ik ook niet.
maar je kunt dan ook zeggen dat i500 een half werk is
7 januari 2014 om 20:52 #17812757Ik zou die msd wel eens op een dyno willen zien,ben erg benieuwd wat de uitkomst is,er moet toch een verschil ergens zitten..
En wat verklaard dat bij ron dan? Die is alleen sneller in zijn top,onderin kan ie niet echt meekomen,ik neem aan dat dat bij een i500 niet zo is,maar moet ook zeggen dat ik de eerste i500 nog moet tegenkomen die mij werkelijk hard voorbij gaat..7 januari 2014 om 21:00 #17812759De eerste MSD ook trouwens.
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
7 januari 2014 om 22:34 #17812706Eerste OPC trouwens ook! Haha
8 januari 2014 om 22:51 #17812780Jij zeker Frank, alsvdie klaar is moet het echt een kanon zijn.
Mijne is zeker geen strepentrekker maar vooral een stuk Comfortebeler, en vooral lekker soepel.
Ben niet heel veel vlotter, maar loopt wel wat weg bij Arjen zijn Vec, maar die is gewoon retesnel voor een erigineleSent from my GT-I8190 using Tapatalk
27 januari 2014 om 12:38 #17812781Van 0-100 houd ik jullie niet bij, maar van 80-140 is denk ik wel een ander verhaal :D Zeker als hij straks verlost is van zijn DPF en gechipt is!
28 januari 2014 om 17:37 #17812782ben benieuwd wat eruit gaat komen dan..
30 januari 2014 om 11:40 #17812783@usbstick wrote:
ben benieuwd wat eruit gaat komen dan..
Het vorige type Y30DT had wat warmteproblemen met de 2 cilinders het dichtst bij het schutbord, als het goed is schijnt de Z30DT hier wat beter tegen bestand te zijn (updat van Isuzu). De tuner zei in ieder geval hier wel voorzichtig mee om te gaan en niet tot het uiterste te gaan.
Hij zei wel dat 220+ pk en 460+ Nm koppel mogelijk was, maar persoonlijk vind ik de piekwaarden niet het belangrijkste (natuurlijk is het wel leuk om te zeggen wat voor vermogen je auto heeft) en hoop ik op een mooie vlakke koppelkromme en mooie vermogensopbouw.
Maar verwacht toch nog een stukje mee rijsouplesse te krijgen :D
7 februari 2014 om 21:04 #178127849 februari 2014 om 12:57 #17812785Heej, een Nieuwe, Onee, het is die van MauriceV6 king: king: king: king:
11 maart 2014 om 22:32 #17812786Kan het trouwens zo zijn dat de eerste lichting Vectra V6 sneller zijn dan de nieuwere, Zoon gevoel krijg ik een beetje + Ik zeg dit niet snel maar ik ben nog nooit voorbij gereden sinds ik in deze auto rij en ga toch genoeg uitdagingen aan. En dat met een automaat wat iedereen zegt dat slomer is, Zelf denk ik dat dit wel redelijk teniet word gedaan door dat hij langere versnellingen heeft en sneller schakelt (ja zo snel kan je alleen schakelen als je als een debiel je koppeling in trap en aan je pook trekt en op laat schieten misschien. )
Vorige week kwam een vriend naar mijn huis toe met een Honda crx vtec (160 pk volgens hem + 909 kilo) Met net gerefereerde motor wat hem veel centjes gekost heeft zag er ook wel netjes uit! En we kwamen heel toevallig (ahum) elkaar tegen bij het verkeerslicht. En ik zet hem gewoon in sportstand en trap gaspedaal vol in in het begin gaan we gelijk op en rond zijn 3e versnelling rij ik hem voorbij (automaat heeft lange versnellingen ik rij dan nog in de 2) dit verbaasde mij wel een beetje want als ik bij hem in zit voelt zijn auto veel sneller dat komt denk ik ook door de vtec en opeens de extra versnelling mijn v6 heeft dat gewoon over de hele lijn.
Mijn auto weegt volgens kenteken ook nog zwaarder dan de nieuwere varianten 1363 kilo voor de rest helemaal standaard incl het luchtfilter.
En als het regent komt hij niet eens in de buurt :worsPS ik heb elke keer zoon medelijden met die schreeuwblokjes beetje 9000 toeren draaien… pfff!
12 maart 2014 om 23:18 #17812787Dan is er denk toch knap wat mis met de Honda, of het moet een Vtec-E zijn..
maar de automaat is met accelereren toch knap trager dan een handbak, ook als je normaal schakeld, pas vanaf 160 a 180 ga je lekker gelijk op.Ik heb toch knap moeite met een GOEDE Civic V-tec, Vectra-B V6 224pk 5800tpm 285Nm 2500 – 5500tpm > handbak (van een diesel, dus wel veel langer)
Willem
13 maart 2014 om 21:01 #17812788Vooral de eerste paar meters pak ik mijn voordeel juist en zodra we 120 + rijden komt de kracht van de V6 los.
Doordat er een stator in de koppel omvormer zit heb je tijdens stilstand even het dubbele aan koppel zodra je weer wilt optrekken.
Ik merk namelijk wel verschil met even stil staan en gelijk weer door gaan en even een poos stil staan en dan gaan.
Klinkt misschien gek maar zo ervaar ik het wel
En met regen heeft hij toch alleen maar wielspin vandaar dat ik veel sneller ben.En als je in zijn auto zit heb je hele tijd pieken dus eerste 5000 toeren is hij niet snel en dan opeens wel dus alleen 5000 tot 9000 is lol.
Bij mijn auto is er geen extra boost maar heb ik over de hele lijn de zelfde optrek snelheid. Straks heb ik gewoon mtech x30xe assen in zitten dat zou het verklaren want ik zie ook wel dat mijn auto op specificatie veel slomer is dan zoon vtec13 maart 2014 om 21:32 #17812789Als jij 3-liter nokkenassen erin zet heb je onderin bijna niks meer, en de v6 motoren hebben bij 3000 en 4000 toeren wel een extra boost omdat er 1 voor 1 een wervel klep open gaat.
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.