Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Show hier je V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2012 om 23:39 #17812743
Mis een radiateursteuntje
28 mei 2012 om 11:00 #17812744zit er weer op wim :thumb
11 juni 2012 om 15:07 #17812745
En deze dan in een sedan.18 juni 2012 om 12:29 #17812746mijn projectje er ook maar weer s bij zetten
is een calibra 3.0 v6 4×4 waar later (na de rdw en inrijden) nog een turbo opkomt, vandaar de gecleande motorruimte; deze komt nog vol te liggen :angel
is inmiddels bijna rijklaar :D wacht nog op de laatste onderdelen die niet opschieten :cry18 juni 2012 om 21:00 #17812747Ziet er goed uit Michel !! :thumbup Ben benieuwd zo straks bij de rdw, en daarna ‘turbo-time’ king:
Maar kijk je wel uit zo met die open distributie..
Zeker ook zo bij de achterste bank zit allemaal aardig dicht tegen de inlaat slang, en straks gaat de motor met rijden natuurlijk
beetje kantelen/bewegen.19 juni 2012 om 07:40 #17812748thanx , ben net zo benieuwd als jij denk ;)
ding had al lang moeten rijden aangezien hij er al ruim 2 maanden hetzelfde bij staat, maar je weet hoe dat met projecten gaat; je hebt nooit genoeg tijd en de laatste onderdelen laten ook erg lang op zich wachten :-| (of in mijn geval ontvindbaar :swear )distributie zit bij de inlaatslang wel afgesloten met een extra metalen beugel zodat de boel elkaar niet kan raken ;)
verder zit er aan de onderkant een geventileerde aluminium plaat zodat er geen steentjes op kunnen spatten.ik weet dat het makkelijker en veiliger is om de kap eromheen te zetten maar ben gewoon verschrikkelijk eigenwijs :angel
25 juli 2012 om 09:58 #17812749Mijnes weer in opbouw na een jaartje of 2.:)
Morgen verder, als ik een T55 dop heb die wel lang genoeg is voor de cilinderkopbouten.
9 oktober 2012 om 20:45 #17812737Paar maandjes later….:P
13 oktober 2012 om 18:29 #17812707X30XE
22 november 2012 om 19:26 #17812750Y30DT, zonder zijn afdekkappie:
22 november 2012 om 19:58 #17812751wat ben ik toch verliefd op de v6 blokje :wub
was het maar haalbaar om er 1 in mijn astra g te kunnen krijgen :(22 november 2012 om 20:07 #17812752@marijnl1988 wrote:
wat ben ik toch verliefd op de v6 blokje :wub
was het maar haalbaar om er 1 in mijn astra g te kunnen krijgen :(alles is pas te maken ;)
22 november 2012 om 20:18 #17812753http://www.youtube.com/watch?v=AKLLn-Fe5wk&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;
22 november 2012 om 20:41 #17812754http://www.youtube.com/watch?v=fIhvRPdUZdk” onclick=”window.open(this.href);return false;
kosten om zo iets te laten doen en op kenteken te krijgen
kost 7500 euro ( heb destijds een prijsopgave gekregen van een bedrijf )
ik kan het helaas niet zelf :(22 november 2012 om 20:55 #17812755Niemand die je kent met kennis?
Wij hadden voor we deze 3L kregen nog nooit aan een motorblok gezeten (Ja oke, 1.2: swap in de c-kadett, maar das echt niks tegenover dit)
Samen met iemand die er kennis van heeft, begonnen om eea te doen, veel lezen, willen leren kom je al een eindje.
Toch al een hoop gedaan ondertussen met dit blok!Volgende is een project voor een ander blok met de kadett.
29 november 2012 om 19:06 #17812756@kimmiej666 wrote:
Niemand die je kent met kennis?
Wij hadden voor we deze 3L kregen nog nooit aan een motorblok gezeten (Ja oke, 1.2: swap in de c-kadett, maar das echt niks tegenover dit)
Samen met iemand die er kennis van heeft, begonnen om eea te doen, veel lezen, willen leren kom je al een eindje.
Toch al een hoop gedaan ondertussen met dit blok!Volgende is een project voor een ander blok met de kadett.
c20xe erin :D
7 november 2013 om 21:56 #17812758Y30DT zonder kap
1 januari 2014 om 23:31 #178127603 januari 2014 om 08:10 #17812761k&n broodje eruit halen,goedkoop broodje erin en je heb nog meer pk’s ook :thumb
3 januari 2014 om 11:21 #17812762Volgens mij mag die van mij er nu ook wel bij :jerry
3 januari 2014 om 11:43 #17812763@usbstick wrote:
k&n broodje eruit halen,goedkoop broodje erin en je heb nog meer pk’s ook :thumb
Scheelt goed 6pk en een 4a5Nm wat je inlevert met een k&n inlegmatje tov eentje van een 10tje bij de plaatselijke grossier.
Willem
4 januari 2014 om 12:08 #17812764Ik vind het wel best zo.ik denk mijn eigen ervan
4 januari 2014 om 17:19 #17812765Jij gaat voor het geluid en denken dat ie sneller is :jerry. Lekker doen :thumb
4 januari 2014 om 19:42 #17812766Mijn ervaring met K&N inleg filters is dat het meer geluid maakt maar de auto houdt random in ( als je een LMM hebt) en je top snelheid is lager en optrekken leek het zelfde tot dat een andere normaal slomere auto me inhaalde :thumbdown
En laten we over paddenstoelen maar niet beginnen….
Die horen in het bos en niet op je motor…. :afroGetest met een Deawoo Espero 1.8 (opel blok dacht ik)
En een Opel corsa 1.6 16v met mijn v6 ga ik niet eens proberen zonde van geld dan koop ik liever 4x een nieuwe inleg filter van 10 euro.
af en toe een nieuwe inleg filter wil wel helpen…4 januari 2014 om 22:57 #17812767@usbstick wrote:
Jij gaat voor het geluid en denken dat ie sneller is :jerry. Lekker doen :thumb
Denk het niet ik weet het. Over openfilter ben ik het eens dat verschil merk ik duidelijk. Inleg niet heb met beide gereden merk eigelijk geen verschil. En dan nog wat zal die 6 pk en een paar nm als je in nederland toch niet harder mogen als 130 km/u ;)
ik ben blij met hoe mijn msd rijdt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.