Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Show hier je OPC !!
- Dit onderwerp bevat 1,153 reacties, 289 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 december 2024om 18:55 door Marcel Hartmans.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2011 om 16:13 #17361258
@Klanderman wrote:
@herrflick wrote:
Detailen? Sorry maar daar heb ik nooit van gehoord. Wat is daar anders aan dan poetsen?
Het detailen is net iets verder gaan dat het standaard; wassen en in de wax zetten.
Mijn auto is nu gewassen, gekleid, gepolijst, in een glaze gezet, in een sealant en tot slot in een natuurlijke wax. En dat is alleen nog maar de buitenkant ;)Jeetje ik wist niet dat je dat met een auto allemaal kon doen. Ik heb laatst dat Polish en Wax 2 van SONAX gebruikt na het grondig wassen van mn auto. Dat is dus 2 in 1. Werkte wel goed vond ik.
Heb je het detailen helemaal zelf gedaan of heb je het laten doen? En kan je dat zoizo ook laten doen?En wat heb je aan het interieur gedaan dan?
2 september 2011 om 20:35 #17361259Ik heb het zelf gedaan. Poets inmiddels al meer dan 10 jaar auto’s bij een autobedrijf. Zo is het het zelf ook een beetje begonnen om het met mijn eigen auto en van familie te doen. Ik kan je echt zeggen dat het heel verslavend is.
Zoiets kun je ook laten doen hoor. Mijn advies is dan ook om het niet bij een poetsbedrijf te doen want die polijsten met een rotary wat mega hologrammen oplevert. Daarnaast gebruiken ze heel veel fillers die de krassen opvullen maar er binnen de kortste keren uitregenen. De krassen worden dus niet verwijderd maar gewoon opgevuld. Voor de 100 a 150 euro die zij vragen kun je ook echt geen auto poetsen! Een goede detail zit zo meer dan 10 uur in.
Het beste kun je op internet gaan speuren naar een fanatieke detailer die het een beetje voor zichzelf doet. Kijk anders is op het carclean.nl forum. Hier zijn genoeg mensen te vinden en ook vast wel bij jou in de buurt.Het kunststof in het interieur heb ik met Poorboys Natural Look behandeld. Het leer met Poorboys Leather Stuff en de ramen met NXT Glass Cleaner van Meguiars. Het is interieur zag er ook al zeer netjes uit dus voeden was eigen het enige wat moest gebeuren, smerig was het niet.
2 september 2011 om 21:46 #17361260@Klanderman wrote:
Ik heb het zelf gedaan. Poets inmiddels al meer dan 10 jaar auto’s bij een autobedrijf. Zo is het het zelf ook een beetje begonnen om het met mijn eigen auto en van familie te doen. Ik kan je echt zeggen dat het heel verslavend is.
Zoiets kun je ook laten doen hoor. Mijn advies is dan ook om het niet bij een poetsbedrijf te doen want die polijsten met een rotary wat mega hologrammen oplevert. Daarnaast gebruiken ze heel veel fillers die de krassen opvullen maar er binnen de kortste keren uitregenen. De krassen worden dus niet verwijderd maar gewoon opgevuld. Voor de 100 a 150 euro die zij vragen kun je ook echt geen auto poetsen! Een goede detail zit zo meer dan 10 uur in.
Het beste kun je op internet gaan speuren naar een fanatieke detailer die het een beetje voor zichzelf doet. Kijk anders is op het carclean.nl forum. Hier zijn genoeg mensen te vinden en ook vast wel bij jou in de buurt.Het kunststof in het interieur heb ik met Poorboys Natural Look behandeld. Het leer met Poorboys Leather Stuff en de ramen met NXT Glass Cleaner van Meguiars. Het is interieur zag er ook al zeer netjes uit dus voeden was eigen het enige wat moest gebeuren, smerig was het niet.
Ja geweldig!
Bedankt voor je informatie, ga ik zeker wat mee doen. Vind het zoizo ook steeds leuker om mn auto in showroomstaat te houden. :wors :thumbup :thumb9 september 2011 om 00:27 #17361261Heb vandaag een K&N inlegfilter inclusief reinigingskit besteld. Filterhuis blijft hierdoor mooi origineel. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik neem aan dat de motor nog wat soepeler op pakt?
9 september 2011 om 14:38 #17361262Je merkt het goed vooral qua geluid
9 september 2011 om 15:09 #17361263Heb gisteren ook een inlegfilter gemonteerd. Je hoort hem inderdaad heel goed. Je zult er verder denk ik weinig van merken.
Hij is vooral goed te horen tussen de 2 en 3000 toeren voordat de uitlaat herrie gaat maken. Je hoort hem dan echt heel hard suizen. Net of er een fohn in je dashboard kast je ligt ;)
Boven de 3000 toeren wordt hij overstemd door de uitlaat dus dan hoor je hem wat minder. Al met al wel een mooi geluid!9 september 2011 om 16:52 #17361264Mijn K&N inleg filter hoor je het beste als ik rond de 3.000 toeren het gas ineens loslaat, doet hij nog effe een harde whhooopp. ;)
9 september 2011 om 17:56 #17361265inderdaad, als die dan terug zakt in de toeren. Dan hoor je echt dat enorme zuigende geluid. Klinkt echt vet
10 september 2011 om 09:41 #17361266Positieve racties dus. Ik moet helaas wachten tot ik terug ben van varen (ik werk als stuurman op een zeeschip). November moet het gebeuren :afro
14 september 2011 om 14:39 #17361267ha….meneer Klanderman….eindelijk effe tijd in mijn vakantie om een berichtje achter te laten….
Allereerst heel veel plezier en veilige kilometers gewenst met je nieuwe aankoop…..de OPEL Corsa D OPC. Echt een schitterend bommetje. Je weet ik heb ook belangstelling voor een OPC, en wel een OPEL Zafira OPC zoals ik al tegen je verteld heb. Komt helemaal goed. We zien elkaar….en een keer je OPC bolide.Groetjes OPELXTREME.
14 september 2011 om 16:53 #17361268@OPEL XTREME wrote:
ha….meneer Klanderman….eindelijk effe tijd in mijn vakantie om een berichtje achter te laten….
Allereerst heel veel plezier en veilige kilometers gewenst met je nieuwe aankoop…..de OPEL Corsa D OPC. Echt een schitterend bommetje. Je weet ik heb ook belangstelling voor een OPC, en wel een OPEL Zafira OPC zoals ik al tegen je verteld heb. Komt helemaal goed. We zien elkaar….en een keer je OPC bolide.Groetjes OPELXTREME.
Kijk dan maar even in het te koop gedeelte, daar staat mijn mooie zafira OPC te koop voor een leuke prijs. Omdat ik een leaseauto krijg wil ik ook naar een Corsa OPC. Toevallig vandaag een proefrit gemaakt in een d OPC bij de dealer.
14 september 2011 om 17:58 #17361269Heey OPELXTREME. Dank je!
Ik kom hem nog wel een keer showen, zeker als je jou OPC ook hebt. Kunnen we even een mooie fotoreportage maken ;)@ Basgsi
Hij is als het goed is op zoek naar een B Zafira OPC. Moet zeggen dat die van jou er wel erg netjes uit ziet! Succes met de verkoop!19 september 2011 om 22:01 #17361270Hoor vaker dat (vette) inlegfilters problemen met de LMM kunnen veroorzaken. Is hier al iets van bekend? Overigens, Chiel (leuk dat je hier ook zit:) ), merk je dat het oppakken in lage toeren niet wat vlotter gaat?
19 september 2011 om 22:34 #17361271@Ramonio wrote:
Hoor vaker dat (vette) inlegfilters problemen met de LMM kunnen veroorzaken. Is hier al iets van bekend? Overigens, Chiel (leuk dat je hier ook zit:) ), merk je dat het oppakken in lage toeren niet wat vlotter gaat?
Dat komt omdat mensen er veel en veel te veel olie opspuiten om um weer mooi rood te krijgen. Als je het filter heb gecleaned en goed uitgespoelt, eerst lang laten drogen (daarom doe ik het altijd in de zomer) en dan met een paar dunne laagjes inspuiten en weer een tijd laten drogen en niet gelijk in je auto plaatsen.
doe het op een dag dat je de auto niet nodig hebt, en neem de tijd.20 september 2011 om 10:07 #17361272Rechtstreeks uit de verpakking en in het luchtfilterhuis plaatsen zou dus normaal gesproken moeten kunnen? Ik heb het toentertijd bij mij Tigra wel zo gedaan…
20 september 2011 om 13:07 #17361273Hey Ramon! Zit hier al jaren joh ;)
Wat Basgsi zegt klopt. Gewoon zeer voorzichtig inspuiten. Origineel zijn ze helemaal niet zo vettig hoor, valt reuze mee. Overigens heb ik de mijne er dus net inzitten en ze hoeven pas om de 50.000 kilometer gereinigd te worden. Ik rij toch zo weinig dat ik het waarschijnlijk nooit hoef te doen. Gewoon met de volgende beurt goed uitkloppen zal voor mij wel voldoende zijn.
Dus inderdaad gewoon rechtstreeks uit de verpakking halen, de eerste keer is hij gewoon al ingevet en hoef je dat zelf niet meer te doen!
Het sneller oppakken kun je toch wel iets merken heb ik het idee. Voor mijn gevoel ademt de auto een stuk beter, wat ook logisch is aangezien het filter veel meer lucht doorlaat. Hij voelt iets feller, de gasrespons is wat feller. Maar het zit vooral tussen de oren. Het aanzuigende geluid laat het sneller voelen net zoals een zwaar uitlaat geluid dat doet. Denk wel dat je er echt voordeel uit gaat halen als je de auto laat chippen, dan heeft die toch meer lucht nodig wat je dan ook echt kan halen door een K&N filter.20 september 2011 om 14:55 #17361274Chippen gaat niet gebeuren, de boel is fel zat zo ;) Zal weleens zo’n filter gaan proberen!
21 september 2011 om 15:28 #17361275wilde hier mijn OPEL MERIVA OPC laten zien met 18″opc bicolour velgen, helaas lukt het niet de foto’s hier te plaatsen ,misschien dat iemand anders het lukt ,ze staan bij autoscout 24 en bij speurders BVD. ERIK
21 september 2011 om 16:08 #17361276Dat zijn leuke velgen. Zit er zelf ook aan te twijfelen om ze zo te laten spuiten. Ze hebben stoeprandschade van de vorige eigenaar dus spuiten gaat zowiezo gebeuren. Of wil je graag van jou velgen af? ;)
21 september 2011 om 17:19 #17361277@Klanderman wrote:
Dat zijn leuke velgen. Zit er zelf ook aan te twijfelen om ze zo te laten spuiten. Ze hebben stoeprandschade van de vorige eigenaar dus spuiten gaat zowiezo gebeuren. Of wil je graag van jou velgen af? ;)
ALS HET OVER DE VELGEN VAN DE MERIVA OPC GAAT, DEZE HEB IK ZO ORGINEEL GEKOCHT ;)
21 september 2011 om 18:34 #17361278@erik1 wrote:
@Klanderman wrote:
Dat zijn leuke velgen. Zit er zelf ook aan te twijfelen om ze zo te laten spuiten. Ze hebben stoeprandschade van de vorige eigenaar dus spuiten gaat zowiezo gebeuren. Of wil je graag van jou velgen af? ;)
ALS HET OVER DE VELGEN VAN DE MERIVA OPC GAAT, DEZE HEB IK ZO ORGINEEL GEKOCHT ;)
Dat snap ik. Ik heb dezelfde velgen alleen dan helemaal in het zilver. Ik zit er dus aan te denken om ze ook in de bicolor kleur te laten spuiten.
21 september 2011 om 18:42 #17361279persoonlijk lijkt mij antraciet of zwart veel mooier, de bicolour is net iets te licht van kleur,en bij een kleine afstand valt het 2 kleuren effect niet meer op
21 september 2011 om 20:17 #17361280Dat ga ik denk ik niet doen. Ik wil ze zoveel mogelijk origineel houden en de bicolor wielen zijn origineel. Daarnaast heb ik al mat zwarte winterwielen en dan wil ik in de zomer ook wielen die wat lichter van kleur zijn.
21 september 2011 om 20:24 #17361281welke winterwielen heb je ?
21 september 2011 om 21:12 #17361282Borbet LV5
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.