Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Show hier je corsa
- Dit onderwerp bevat 7,302 reacties, 1,109 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 juni 2024om 23:55 door Cat v6.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2012 om 16:52 #17295620
Hey ;)
Ik ben nieuw hier en heb sinds kort m’n eerste Corsa aangeschaft.
Even eens een rating vragen wat de rest er zoal van vindt.16 december 2012 om 16:53 #17295621Dik zo met die oldskool wielen :thumbup
16 december 2012 om 22:08 #17295622vééét!
18 december 2012 om 14:02 #17295623Ook maar eens laten zien.
Corsa B uit 95.
Onlangs bij het RDW geweest om te laten keuren met c20xe. Eerste keer afgekeurd op een paar kleine dingetjes (reflectoren, lampje ABS in dash, hoogteregeling van 1 koplamp en klein gaatje in de uitlaat) en een te hoog CO. Dus uitlaat dicht, andere kat geprobeerd, hele inlaat eraf en schoon, verse olie. CO blijft 0,8 :hmmz . Dus zoeken, zoeken en uiteindelijk de kat weggelast, lambda eruit en de keurmeester overtuigen dat ik nu 3,5% CO mag. Even laten zien in het grote boek en voila. Geluidstest mocht 98,0dB en ik zat zonder correctie op 98,0. Netjes dus :D
Maar toen was die gekeurd… Ik wist dat er wat roest her en der zat. Omdat ik het nu zonde vind de corsa weg te laten rotten ben ik maar begonnen. Eerst voor op roest gekeken en meteen de PU rubbers en nieuwe draagarmen gemonteerd en even aan de schroefset gedraaid :wub . Toen met knikkende knieën achter begonnen.
Zo zag dat eruit..
En zo zag het eruit na het weghalen van het eea :'(
Later nog de hele hoek weggeslepen :sleeping
Welke veerschotel? Aan de andere kant zag die er zo uit.
:afro :shock: :thumbPlaatjes gemaakt en ingelast.
Malletjes van karton :’)
Dat was dus aardig wat. Maar het zit nu wel weer lekker dicht allemaal. Nog een kleine rotte plek in me dorpel linksvoor, maar dit las ik wel een keer nieuw in.
Nu staat die er zo bij voor de winter :D.
18 december 2012 om 14:07 #17295624Dat zie je niet vaak dat een corsa b hersteld wordt :thumb
goed bezig :D18 december 2012 om 15:24 #17295625@Looney wrote:
Ook maar eens laten zien.
Corsa B uit 95.
Onlangs bij het RDW geweest om te laten keuren met c20xe. Eerste keer afgekeurd op een paar kleine dingetjes (reflectoren, lampje ABS in dash, hoogteregeling van 1 koplamp en klein gaatje in de uitlaat) en een te hoog CO. Dus uitlaat dicht, andere kat geprobeerd, hele inlaat eraf en schoon, verse olie. CO blijft 0,8 :hmmz . Dus zoeken, zoeken en uiteindelijk de kat weggelast, lambda eruit en de keurmeester overtuigen dat ik nu 3,5% CO mag. Even laten zien in het grote boek en voila. Geluidstest mocht 98,0dB en ik zat zonder correctie op 98,0. Netjes dus :D
Hey ook in Zwolle geweest? Die jonge ken ik.
Kom je hier uit de buurt? Nette corsa zo!
18 december 2012 om 16:46 #17295626@trashmetal wrote:
Dat zie je niet vaak dat een corsa b hersteld wordt :thumb
goed bezig :DKomt er op de lange baan nog 1 vanaf mijn kant, een x16xe, word misschien ook een 2liter…
Zijn nu bezig met een c14nz naar c16nz, blok was vast gelopenOntopic:
Dik corsa’tje, vind ben alleen niet zo weg van bumpetuning;)18 december 2012 om 17:43 #17295627Ah jah, daarom herstel ik hem ook. Volgens mij beginnen ze anders harder te rotten dan een wel herstelde corsa A :P
En er staat een 2.0 op kenteken. Dus nu kan er op den duur ook nog een keer de turbo in :angelInderdaad in Zwolle geweest ja, en nog bedankt voor je PM destijds, met de historie is het zo helemaal goedgekomen.
Kom zelf uit Amersfoort, dus het was wel een stuk rijden haha.Peter, een x16xe kun je ook heel snel maken. Want mijn vriendin is op de snelweg gelijk op en met een sprintje niet heel veel langzamer. Met de originele ECU nu zit ik op ca. 7 seconde naar de 100. Met de chip op maat zat ik op 5,8 :wub Maar daar kon ik de lambda niet in uitschakelen dus die is de deur uit. Nu rijd ik nog wel met een katloze originele uitlaat. Dus de gsi maat (volgens mij 43mm).
De bumper. Mwah, in het echt ziet het er beter uit. Standaard is wat netter maar ik vind het niet mooi dat die dan zo hoog staat. Deze rieger bumper vind ik nog wel de beschaafdste. Ik had een achterbumper met een gat voor een trekhaak en 1 in een iets andere kleur. Dat stoorde mij meer dan deze bumper. Maar ik heb een nieuwe set wielranden thuis liggen, als die gespoten zijn en strak erop zitten hoop ik al dat het heel anders staat.
18 december 2012 om 18:32 #17295628@Looney wrote:
Ah jah, daarom herstel ik hem ook. Volgens mij beginnen ze anders harder te rotten dan een wel herstelde corsa A :P
En er staat een 2.0 op kenteken. Dus nu kan er op den duur ook nog een keer de turbo in :angelInderdaad in Zwolle geweest ja, en nog bedankt voor je PM destijds, met de historie is het zo helemaal goedgekomen.
Kom zelf uit Amersfoort, dus het was wel een stuk rijden haha.Peter, een x16xe kun je ook heel snel maken. Want mijn vriendin is op de snelweg gelijk op en met een sprintje niet heel veel langzamer. Met de originele ECU nu zit ik op ca. 7 seconde naar de 100. Met de chip op maat zat ik op 5,8 :wub Maar daar kon ik de lambda niet in uitschakelen dus die is de deur uit. Nu rijd ik nog wel met een katloze originele uitlaat. Dus de gsi maat (volgens mij 43mm).
De bumper. Mwah, in het echt ziet het er beter uit. Standaard is wat netter maar ik vind het niet mooi dat die dan zo hoog staat. Deze rieger bumper vind ik nog wel de beschaafdste. Ik had een achterbumper met een gat voor een trekhaak en 1 in een iets andere kleur. Dat stoorde mij meer dan deze bumper. Maar ik heb een nieuwe set wielranden thuis liggen, als die gespoten zijn en strak erop zitten hoop ik al dat het heel anders staat.
Super. Mooi dat alles gelukt is. Eenmaal op kenteken voelt het allemaal net wat beter.
18 december 2012 om 21:32 #17295629x16xe kun je zeker snel maken, al vind ik ze al lekker rap :thumbup
maar zoals een maatje van mij zegt: alles onder de 2 liter is pussy :jerry :jerryMaar je hoeft je niet tegenover mij te verantwoorden voor die bumper :P
Dat is jou auto, en dus jou keuzes, en ik vind hem niet lelijk maar ik zal hem er nooit onder zetten.
Maar dat heb ik ook met einddempers, ik zou er zelf nooit een ander onder zetten, maar de auto die ik heb zit wel een Sebring onder, laat hem mooi zitten ;)19 december 2012 om 10:50 #17295630@Harjan wrote:
Super. Mooi dat alles gelukt is. Eenmaal op kenteken voelt het allemaal net wat beter.
Dat kun je wel stellen ja. Waar ik eerst toch wel even benauwd werd en het motortje stil hield bij het zien van een willekeurig politievervoersmiddel, durf ik nu zelfs wel ietsje extra gas te geven :afro Niets te verbergen meer haha, slechts de apk die over 3 weekjes verloopt.
26 december 2012 om 11:55 #17295631hallo hier is mijn corsa B uit 1997. met een 1.2 motor 1L 3 cilinders.
hij heeft alleen al 1 ongeluk overleeft darom de witte motorkap en voorbumper. :P dat moet nog eens naar zilver/grijs verandert worden.8 januari 2013 om 09:25 #17295632Hallo,
Sinds kort lid van het Opel forum en sinds 28 December 2012 eigenaar van deze Opel Corsa C GSI 1.8 uit 2001 :)
8 januari 2013 om 13:45 #17295634Even langs de maasvlakte geweest na een kleine wasbeurtt
Mag voor nog wel een centimeter of 5 naar beneden. Maar nog even bedenken hoe ik dit wil.
8 januari 2013 om 14:59 #17295635Ziet er netjes uit! Net wat je zegt, hij schreeuwt om verlaging :thumbup :kewlpics
8 januari 2013 om 15:05 #17295636thankss. haha ja. Weet alleen nog niet wat k wil. Vind een schroefset wel leuk, maarrrr wil er niet teveel aan uitgeven, en voor 370 heb je al een mooie KW vaste verlagingsset.
Plus dat ik niet zo`n stuiterbak moet hebben. Dus nog lastig:P
11 januari 2013 om 14:08 #17295637Een tijdje geleden naast een D, in dé kleur
12 januari 2013 om 09:31 #17295638Vorig jaar herfst gekocht van een forumlid, stond er toen zo bij:
Heb de skirts ondertussen trouwens weer helemaal zwart gemaakt
12 januari 2013 om 16:19 #17295639Inleveren! Breng maar langs in Een, mag je mijn GSi weer meenemen.
12 januari 2013 om 18:03 #17295640:jerry
13 januari 2013 om 03:52 #17295641@michiel026 wrote:
@PeterNoFear wrote:
Inleveren! Breng maar langs in Een, mag je mijn GSi weer meenemen.
alsje zo graag een a corsa wilt koop er dan gewoon zelf eentje en ga niet huilen om ruilen want iemand die een a corsa lief hebber is neemt geen b corsa
Sorry, ik wist niet dat je niet tegen grapjes kon, ik zal hier mee stoppen.
Dan ga ik ook maar gauw sparen, ben namelijk een liefhebber van de Insignia OPC…
13 januari 2013 om 15:47 #1729564214 januari 2013 om 11:14 #17295643750 toeren, loopt hij dit stationair? Dat is namelijk wel erg laag. Voor de rest een leuk ding!
14 januari 2013 om 11:36 #17295644Net auto gestart met de shoke 1500 toeren daarna zakte hij terug naar 900 en bleef hij op hangen,
Vindt het maar vreemd15 januari 2013 om 19:24 #17295645Corsa043.
Hijs nog mooi rood! zie je niet vaak. Alleen het plastic kan wel wat bumper black gebruiken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.