Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Show hier je corsa
- Dit onderwerp bevat 7,302 reacties, 1,109 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 juni 2024om 23:55 door Cat v6.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2012 om 12:50 #17295296
Kan je net zo goed de sloopbumper plaatsen ;)
11 april 2012 om 13:01 #17295297Kun je idd beter op zoek gaan naar een oude meegespoten bumper in jou kleur, of spuiten, hoef je niet te zaaaagen.
11 april 2012 om 16:38 #17295298AnoniemLid sinds:
1 January 1970Maar die bumpers zijn dan weer anders. Ik wil juist de combi van de nieuwe bumper en de oude grille :p En voor een beetje klussen ben ik op zich niet zo bang :p
11 april 2012 om 21:00 #17295299Okee, naja ben benieuwd, wel ff showen eh :)
13 april 2012 om 04:16 #17295300nog ff -offtopic maar zit er trouwens verschil in de ophangpunten van alle corsa bumpers van type 1 tot en met de facelift????
BPR
13 april 2012 om 21:51 #17295301Nee,
Alleen bij de facelift zitten er natuurlijk gaten voor de grill
14 april 2012 om 14:05 #17295302AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed, het project ‘oude grill in nieuwe bumper’ is gestaakt, het past niet zonder meer. Dan zou je in de nieuwe bumper ook moeten gaan zagen en daarna de naden dichtplamuren ofzo.
Nu ben ik redelijk gek soms, maar zó gek. Nee :P
14 april 2012 om 14:12 #17295303Alsnog een oude bumpert?
14 april 2012 om 14:41 #17295304AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nou, die zijn er niet zo veel in het grijsmetallic én dat model is iets anders, vind ik minder mooi :) Dan houd ik het liever origineel :)
14 april 2012 om 14:54 #17295305@Carpento wrote:
Nou, die zijn er niet zo veel in het grijsmetallic én dat model is iets anders, vind ik minder mooi :) Dan houd ik het liever origineel :)
Okee dan, heb je nog meer foto’s van die corsa? :kewlpics
14 april 2012 om 15:18 #17295306AnoniemLid sinds:
1 January 1970Jawel hoor, van vanmiddag. Moet je maar even de beide foto’s bij elkaar denken om een compleet beeld te krijgen :angel
14 april 2012 om 15:21 #17295307Mijn Corsa 1.7D racewagen… ;)
14 april 2012 om 15:36 #17295308AnoniemLid sinds:
1 January 1970Staat ‘m goed die velgjes. Welk merk/type is dat ? :wub
14 april 2012 om 22:47 #17295309Heey mensen,
Ik zal me even voorstellen:
Mijn naam is Bart, ben 20 jaar en al een tijdje lid van het forum. Vooral in het photoshop gedeelte ben ik tot nu toe redelijk actief geweest maar heb sinds vandaag eindelijk mijn eerste auto gekocht :D
Het is een corsa sport 1.4 16v (X14XE) geworden.
Voor zover ik weet is hij helemaal origineel op de radio na.
verder opties:
Stuurbekrachtiging
airbag bestuurder
centrale deurvergrendeling
elektrische ramen
trekhaak
Verder best leuke bekleding naar mijn mening:P
bouwjaar: 03-97
km-stand: 104.000
De auto heeft een klein roestplekje bij de achterruitenwisser en bij de deurstijl links is n klein beetje ingescheurd. De deurstijl wil ik binnenkort misschien toch wat aan doen. Verder wat kleine krasjes maar ziet er nog erg netjes uit.
Aan de onderkant ook wat oppervlakkige roest voor maar nog niets om me op dit moment zorgen over te maken.De auto rijdt verder erg lekker. Best vlot ook hehe:D Voelt goed aan en ligt lekker op de weg. Schakelt ook super. De 5 is alleen soms wel wat lastig met 2 man in de auto heb ik ontdekt haha, maar die persoon kan ook gewoon veel te breed gezeten hebben:P Geen rare bijgeluidjes of piepjes, kraakjes e.d.
Wat ik er in de toekomst nog aan veranderen wil is niet heel veel. De spatborden en bumpers wil ik eiglijk wel weer zwart hebben. Heb vaker gehoord dat je met n spons nathouden en dan fohnen of met wat wd-40 een heel eind komt maar vooral achter zijn de spatborden wel heel erg grijs, dus als iemand hierover nog tips heeft zijn die van harte welkom:D
Wil er eigenlijk ook nog een setje lichtmetaal onder. Kan misschien die van mijn broer overnemen. Daar moeten wel nog nieuwe banden op dus denk dat ik eerst rustig deze op rijd. calibra turbo velgen zou er denk ik ook erg bruut uit zien maar die zijn 5-gaats.. Maar originele opel wielen lijkt me wel het mooiste.
Logotje in de grille is een beetje afgebladerd, daar ga k binnenkort eventjes voor naar de sloop ofzo een mooie zoeken:P
Letters op de achterkant haal ik er misschien af. Ben er nog niet over uit. Juist omdat hij zo standaard is wil ik hem misschien wel helemaal standaard laten. NL-sticker wil ik er wel vanaf.
andere nummerplaathouder achter zonder tekst of misschien luxe nummerborden. Vind dat wel veel mooier staan.
misschien iets verlagen in de latere toekomst. Moet wel rijdbaar blijven, dus ga daar niet al tever in aangezien hij al niet erg hoog van de grond af ligt.
Dat was het wel zo’n beetje denk ik:)14 april 2012 om 23:34 #17295310@Carpento wrote:
Staat ‘m goed die velgjes. Welk merk/type is dat ? :wub
Thanks! Zal morgen eens even kijken voor je.. :hmmz
15 april 2012 om 20:30 #17295311@.B4R7. wrote:
De auto rijdt verder erg lekker. Best vlot ook hehe:D Voelt goed aan en ligt lekker op de weg. Schakelt ook super. De 5 is alleen soms wel wat lastig met 2 man in de auto heb ik ontdekt haha, maar die persoon kan ook gewoon veel te breed gezeten hebben:P
Nee die persoon zal niet veel te breed gezeten hebben denk ik, hebben het zelfde probleem in beide corsa’s…
Nette corsa, leuk kleurtje ook.Heb ook nog wel 14″ lm velgen met goede banden in de aanbieding :jerry
Nog ff tipje als je de zwarte gedeelten op je bumpers écht zwart wilt hebben: OKÉ wax werkt heel goed.
15 april 2012 om 23:22 #17295312@PeterNoFear wrote:
Nee die persoon zal niet veel te breed gezeten hebben denk ik, hebben het zelfde probleem in beide corsa’s…
Nette corsa, leuk kleurtje ook.Oke, heb straks nog met andere mensen in de auto gezeten en had toen nergens meer last van. Stoelen staan wel redelijk ver naar achteren maar de binnenruimte (met name achterin) valt me echt ontzettend mee:D
En bedankt! Ben er ook heel tevreden mee.Nog ff tipje als je de zwarte gedeelten op je bumpers écht zwart wilt hebben: OKÉ wax werkt heel goed.
Krijg ik daarmee alles weer helemaal zwart denk je? Zonder kleurverschil? (klein beetje maakt niet uit, maar niet te veel)
Zie dat dat qua prijs ook nog wel te overzien is heb alleen geen idee hoeveel ik daarvan nodig heb.
En hoelang werkt dit?15 april 2012 om 23:38 #17295313Alles wordt zwart,
Van:
Naar:
Is een vaseline-achtig spul met een sponsje er bij, kun je heeeel vaak mee inwrijven,
als je je auto niet al te vaak wast blijft het aardig lang zitten,
kost nog geen 10-tjeEdit:
Altijd ná, en niet vóór het poetsen doen, van poets krijg je witte vegen op het zwarte, gaat ook weg met OKÉ wax15 april 2012 om 23:44 #17295314@PeterNoFear wrote:
Alles wordt zwart,
Van:
Naar:
Is een vaseline-achtig spul met een sponsje er bij, kun je heeeel vaak mee inwrijven,
als je je auto niet al te vaak wast blijft het aardig lang zitten,
kost nog geen 10-tjeSuper! Gewoon bij halfords/heutz te krijgen?
15 april 2012 om 23:47 #17295315Jep, ik verwacht bij elke autozaak.
Zo niet: http://dev.okewax.nl/nl/order_formNa het poetsen van de lak dit pas op je bumpers smeren, scheelt je voorzichtig je bumpers ontwijken. :jerry
15 april 2012 om 23:53 #17295316@PeterNoFear wrote:
Jep, ik verwacht bij elke autozaak.
Zo niet: http://dev.okewax.nl/nl/order_formNa het poetsen van de lak dit pas op je bumpers smeren, scheelt je voorzichtig je bumpers ontwijken. :jerry
bedankt!
Ik ga morgen eens bij de heutz langs dan denk ik maar16 april 2012 om 00:06 #17295317@.B4R7. wrote:
@PeterNoFear wrote:
Jep, ik verwacht bij elke autozaak.
bedankt!
Ik ga morgen eens bij de heutz langs dan denk ik maarWel even resultaat posten in het : “wat heb je vandaag aan je corsa gedaan?” topic he? ;) haha
16 april 2012 om 00:08 #17295318@Carpento wrote:
Jawel hoor, van vanmiddag. Moet je maar even de beide foto’s bij elkaar denken om een compleet beeld te krijgen :angel
Zozo, ja als ik ze bij mekaar denk is het een mooie corsa :jerry
16 april 2012 om 10:07 #17295319@.B4R7. wrote:
Heey mensen,
Mijn naam is Bart, ben 20 jaar en al een tijdje lid van het forum. Vooral in het photoshop gedeelte ben ik tot nu toe redelijk actief geweest maar heb sinds vandaag eindelijk mijn eerste auto gekocht :D
…
Wil er eigenlijk ook nog een setje lichtmetaal onder. Kan misschien die van mijn broer overnemen.)He kerel, leuk Corsatje heb je :thumb
Mag je wel netjes langs mijn Vectra parkeren, en als mijn Corsa ooit klaar is krijgen we een leuk rijtje aan auto’s!
Velgen waar bart het over heeft, hier nog op mijn Corsa A:
Mag je wat mij betreft zelfs voor niks hebben, maar zoals je weet zijn de banden uhm.. op.. ;)16 april 2012 om 10:31 #17295320@.B4R7. wrote:
Heey mensen,
Het is een corsa sport 1.4 16v (X14XE) geworden.
Voor zover ik weet is hij helemaal origineel op de radio na.
verder opties:
Stuurbekrachtiging
airbag bestuurder
centrale deurvergrendeling
elektrische ramen
trekhaak
Verder best leuke bekleding naar mijn mening:P
bouwjaar: 03-97
km-stand: 104.000
De auto heeft een klein roestplekje bij de achterruitenwisser en bij de deurstijl links is n klein beetje ingescheurd. De deurstijl wil ik binnenkort misschien toch wat aan doen. Verder wat kleine krasjes maar ziet er nog erg netjes uit.
Aan de onderkant ook wat oppervlakkige roest voor maar nog niets om me op dit moment zorgen over te maken.De auto rijdt verder erg lekker. Best vlot ook hehe:D Voelt goed aan en ligt lekker op de weg. Schakelt ook super. De 5 is alleen soms wel wat lastig met 2 man in de auto heb ik ontdekt haha, maar die persoon kan ook gewoon veel te breed gezeten hebben:P Geen rare bijgeluidjes of piepjes, kraakjes e.d.
Wat ik er in de toekomst nog aan veranderen wil is niet heel veel. De spatborden en bumpers wil ik eiglijk wel weer zwart hebben. Heb vaker gehoord dat je met n spons nathouden en dan fohnen of met wat wd-40 een heel eind komt maar vooral achter zijn de spatborden wel heel erg grijs, dus als iemand hierover nog tips heeft zijn die van harte welkom:D
Wil er eigenlijk ook nog een setje lichtmetaal onder. Kan misschien die van mijn broer overnemen. Daar moeten wel nog nieuwe banden op dus denk dat ik eerst rustig deze op rijd. calibra turbo velgen zou er denk ik ook erg bruut uit zien maar die zijn 5-gaats.. Maar originele opel wielen lijkt me wel het mooiste.
Logotje in de grille is een beetje afgebladerd, daar ga k binnenkort eventjes voor naar de sloop ofzo een mooie zoeken:P
Letters op de achterkant haal ik er misschien af. Ben er nog niet over uit. Juist omdat hij zo standaard is wil ik hem misschien wel helemaal standaard laten. NL-sticker wil ik er wel vanaf.
andere nummerplaathouder achter zonder tekst of misschien luxe nummerborden. Vind dat wel veel mooier staan.
misschien iets verlagen in de latere toekomst. Moet wel rijdbaar blijven, dus ga daar niet al tever in aangezien hij al niet erg hoog van de grond af ligt.
Dat was het wel zo’n beetje denk ik:)Deurstijl niks aan doen, ik heb het ook een keer gelast bij de corsa van m’n ouders. Ding weer netjes strak gemaakt en gespoten, nog geen half jaar later scheurt het vrolijk daarboven of daaronder. En ik heb het wel op de juiste manier gerepareerd ;) Wil je het echt goed doen, moet je er een plaatje achterlassen en laat je daar nou net niet normaal bij kunnen komen ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.