Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Show hier je corsa
- Dit onderwerp bevat 7,302 reacties, 1,109 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 juni 2024om 23:55 door Cat v6.
-
AuteurBerichten
-
29 februari 2012 om 09:36 #17295210
Mijn eerste auto was een A-Corsatje. Heel veel plezier mee gehad, maar hij begon op een gegeven moment toch een beetje slecht te worden. Toen een C-Kadett Coupé gekocht voor als de Corsa zou overlijden.
De Kadett is alleen een beetje mooier geworden dan de bedoeling was, dus kon ik die niet als daily gebruiken. De Corsa heeft dus nog een paar jaar op de weg gestaan. Na een tikje van de bumper van een buurman moest er een beetje aan gewerkt worden en heb ik hem meteen maar een andere kleur gerold.
Helaas begon hij op een gegeven moment toch té slecht te worden en vertrouwde ik hem niet meer om m’n nichtje in te vervoeren, veerschotels waren behoorlijk doorgerot.
Toen een “nieuwe” Corsa gekocht voor erbij.
Omdat een kennis bij de auto materialen zaak het grappig vond om een klant te laten zien welk poetsmiddel het beste was op mijn mooie uitgebleekt-rode corsatje stond ik voor een keuze, de hele auto poetsen…. of weer rollen.
(op de foto met m’n broers toenmalige Corsatje.) Ik hou niet zo van poetsen….29 februari 2012 om 19:08 #17295211Omdat het mij leuk leek mijn nieuwe corsa toch even te “showen” zijn hier wat foto’s.
Kwaliteit is niet bijzonder, ik zal een dezer dagen wat nieuwe foto’s maken (als de stoelen er weer allemaal in zitten).Ik ben nog aan het kijken naar andere koplampen aangezien ik deze niet heel geweldig vindt alleen met zoveel keus is het nogal even zoeken :hmmz
29 februari 2012 om 22:49 #17295212ik mis sportvelgen :hmmz
29 februari 2012 om 23:30 #17295213@bleucorsaboy wrote:
ik mis sportvelgen :hmmz
Ik heb hem zo gekocht en eigenlijk vindt ik hem wel prima zo, op de koplampen na (daar wil ik nog iets anders in hebben) en de spiegels (deze zijn niet praktisch, geven niet goed zicht).
Verder natuurlijk leuk dat hij er sportief uitziet, al is hij dat zeker niet vergeleken met de 1.4 sport die ik had (x14xe, 90pk) :swear .
2 maart 2012 om 11:02 #17295214Gister m’n GSi opgehaald met de 1.4i (via duitsland naar huis :jerry ):
Gaat wel lekker!Thuis met de zomerbanden er al weer onder:
Zitten wel aardig wat roest plekjes op, maar ik heb tijd zat._______________________________________
Winterbanden (wel leuke velgen voor de winter vind ik):
Zomerbanden (heilig voor mij):
2 maart 2012 om 15:21 #17295215Zo staat mijne er momenteel bij.
eind april/begin mei word alles in 1 kleur gezet.
2 maart 2012 om 19:42 #17295216@PeterNoFear wrote:
Gister m’n GSi opgehaald met de 1.4i (via duitsland naar huis :jerry ):
Zitten wel aardig wat roest plekjes op, maar ik heb tijd zat._______________________________________
Zomerbanden (heilig voor mij):
volgens mij is het geen orginele gsi
2 maart 2012 om 23:45 #17295217@bleucorsaboy wrote:
@PeterNoFear wrote:
Gister m’n GSi opgehaald met de 1.4i (via duitsland naar huis :jerry ):
foto
foto
fotoZomerbanden (heilig voor mij):
fotovolgens mij is het geen orginele gsi
Ik weet t niet, zou kunnen dat t blokje overgelepeld is, maar hoe kom je daar bij?
3 maart 2012 om 01:04 #17295218aan de bumpers,
volgens mij is een gsi nooit met die bumpers uit gebracht.
maar ik kan het fout hebben hoor ;)3 maart 2012 om 08:23 #17295219@bleucorsaboy wrote:
aan de bumpers,
volgens mij is een gsi nooit met die bumpers uit gebracht.Klopt. Normaliter zit daar de o zo geliefde voorbumper met mistlampen op. En ik mis nog meer typische GSi-kenmerken. Er zitten geen side-skirts op en de plastic spatbordranden zijn niet in wagenkleur.Ter vergelijking, zie de foto van de Corsa van Corsake61. Die heeft GSi-sideskirts en voorbumper.
De allereerste, echt originele versie van de GSi had overigens geen deurstrips en GSi 16V-logo op de deuren.
3 maart 2012 om 18:38 #17295220@bleucorsaboy wrote:
aan de bumpers,
maar ik kan het fout hebben hoor ;)Ga maar eens zoeken naar 95er en 96er corsa-B GSi’s zijn zo geleverd..
Deze staat ook als GSi op Kenteken (origineel nederlander).
RDW zet geen GSI op Kentekenbewijs bij ombouw.
Is een Geheel origineel Corsa-B prefacelift GSi
3 maart 2012 om 20:17 #17295221Nog een paar foto’s van mijn GSI
3 maart 2012 om 22:02 #17295222@wim-v6 wrote:
@bleucorsaboy wrote:
aan de bumpers,
maar ik kan het fout hebben hoor ;)Ga maar eens zoeken naar 95er en 96er corsa-B GSi’s zijn zo geleverd..
oke weer wat geleerd
maar die oude gsi logo’s op de deuren horen niet toch willem of is dat ook orgineel4 maart 2012 om 02:48 #17295223GSI logo’s staan standaard ook op de deuren.
@bleucorsaboy wrote:
@wim-v6 wrote:
@bleucorsaboy wrote:
aan de bumpers,
oke weer wat geleerd
maar die oude gsi logo’s op de deuren horen niet toch willem of is dat ook orgineel4 maart 2012 om 21:35 #17295225Oud type GSI logo’s op de deur horen daar niet.
Zit dan een nieuwer type logo op, waar geen 16V bij staat..
Op de Kofferklep staat dan in Prefacelift (grote) letters (new-style) Corsa 1.6 16V.
Willem
4 maart 2012 om 22:09 #17295226Een gsi zonder de compleet gespoten bumpers en zonder side-skirts heet officieel een gsi optic .
Zelf heb ik er ook zo een staat ook op het kenteken bewijs volgens mij.
Normaal gesproken staat er dan inderdaad 1.6-16v achterop.
In mijn tijd als autoschadehersteller bij de opel dealer heb ik meerdere logo’s voorbij zien komen.
gsi 16v op de deuren heb ik ook meer dan eens gezien maar meestal stond er dan gsi op in van die wat rondere letters met een rode i.Mvg Patrick
4 maart 2012 om 22:52 #17295227Okok, mijn achterklep staat geen 1 logo op, maar wel roest om de ruitenwisser :( ,
vandaag roestvrij en strak gemaakt, morgen afmaken, laten drogen, stuk beter.
Motorkap: verrot, ligt volgende week een andere op als het goed is. (wel hydraulisch open :jerry )
Deuren: zitten wat rotte plekken in dus ff op de sloop snuffelen, want dit zijn de originele ook al niet meer (kleurverchil…)
Spiegels: door de vorige eigenaar opnieuw rood “gespoten” , lijkt meer op verven want de lopers zitten d’r op (zullen wel dof geweest zijn)Genoeg tijd, dus wordt wel wat!
Veerpootbrug en voor iets verlaagd door de vorige eigenaar, dus lekker strak in de bochten.
Gr.
Edit : hij is trouwens ook van ’96 dus alleen de logo’s zijn niet ori en verder wel aardig dus (kwa bumperts enzo)
5 maart 2012 om 12:55 #17295228hey
ik ben al een tijdje op het forum maar zal ook mijn corsa showen
de interieur fotos zijn oud…maar zo zag de binnekant op het stuur na uit bij de aankoop
heb er nu alles uitgehaald om er een rolkooi en kuipstoelen in te bouwen en alles volgens de FIA eisen
ik rijdt er in de zomer mee naar engeland om er mee op brand hatch, donington park silverstone en santa pod te racen
dus voor de veiligheid een rolkooitje
en zit nog te twijfelen of ik me x16xe wil opvoeren of er een c20xe in wil hangen
voor beide kan ik een turbo kit vinden
hoop dat jullie het leuk vinden
ik houd jullie op de hoogte van het verbouwen5 maart 2012 om 13:53 #17295229Goedemiddag allemaal,
Bij deze dan mijn eerste bericht op dit forum. Ik ben nu iets langer in het bezig van een Corsa B GSI waaraan ik nog genoeg wil doen.
Paar van mijn kleine plannen voor de toekomst:
– Donker (heldere) koplampen
– Verlengde motorkap of bra i.v.m. steenslag, hij mag namelijk een krappe 50.000 km per jaar steentjes opvangen
– Interieur delen aanpassen (zilver/carbon)
– Nieuwe schoentjes (tips altijd welkom)
– Mantzel powerbox (mits de prijs mij aanspreekt)In de tijd dat de Corsa bij mij is heb ik vanwege tijdgebrek maar kleine dingen kunnen doen zoals het grilletje, subwoofer erin gegooid (letterlijk en figuurlijk), nieuwe middendemper en de lucht gaat door de spaghetti via de auspuff
En nog zat andere dingen.
Hier een paar foto’s van hoe de corsa er nu bij staat:
Zo stond hij op MP (betere kwaliteit maar deze heb ik door het verkleinen een beetje verkloot)
Met nog orginele grill
Ik weet het, de afwerking bij de sub moet nog gedaan worden, maar ik ben er nog niet over uit wat ik hier van wil gaan maken.Ik zal proberen hem dit weekend een goeie waxbeurt te geven en dan gaan er nog wat betere foto’s op.
Tips zijn natuurlijk van harte welkom!5 maart 2012 om 18:02 #17295230Nog wat betere kwaliteit foto’s van mijn corsa:
Zoals te zien op de laatste foto zit er een scheur in de achterbumper (zowel boven bij het lampje als aan de onderkant), deze zal nog vervangen moeten worden net als de spiegels en koplampen.
5 maart 2012 om 18:56 #17295231Leuk ding, als je er een paar dikke wielen onder legt is het best een dik karretje. (op de achterlichten na)
Grtn Patrick
5 maart 2012 om 22:31 #17295232heb ik hem ook al gezecht maar hij was wel tevreden met die wielen :shock:
5 maart 2012 om 22:41 #17295233Twee weken terug ook mijn Corsa opgehaald. Betere fotos zijn er helaas nog niet, maar die ga ik van de week maar is maken. Is zo ver ik kan zien nog redelijk origineel, de linker spiegel is wel vervangen geweest. Deze is zwart gespoten, en was ooit compleet geel.
Ben trouwens niet van plan er veel aan te verklussen, daarvoor heb ik deze waarschijnlijk te kort voor in mijn bezit.
Corsa B X1.4sz met 135d km gelopen.
5 maart 2012 om 23:26 #17295234@bleucorsaboy wrote:
heb ik hem ook al gezecht maar hij was wel tevreden met die wielen :shock:
Het was niet mijn bedoeling de auto echt te veranderen vandaar mijn eerdere antwoord.
Momenteel nog genoeg werk eraan en wellicht als ik hiermee klaar ben ik nog wel ga speuren naar een leuk setje velgen.Ik heb nog steeds maar 1 stoel voorin, 2 bumpers die eigenlijk vervangen moeten worden, de spiegels waar ik andere wil hebben en het interieur waar nog het e.e.a. aan gedaan moet wprden.
6 maart 2012 om 02:52 #17295235ik heb nog wel enn kompleet gsi interieur liggen van een gsi uit 99
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.