Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Show hier je C20NE en 20SEH
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2010 om 19:59 #17506792
even oftopic….. ruim 500 euri voor revisiedelen?? ik was 380 kwijt met alles erop en eraan…..
zuigerveren, lagerschalen, kop vlakken, kleppen opnieuw inslijpen, blok nahonen zuiger schoonmaken enz enz25 augustus 2010 om 21:21 #17506793Jah, maar er vanuit gaande dat je op 300pk mikt, heb je upgrade onderdelen nodig, niet vervangende onderdelen.
En dan doe je verder alles zelf, niets uitbesteed aan bedrijven (kleppen slijpen, kop vlakken, honen enzo)26 augustus 2010 om 08:16 #17506794Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
origineel gepost door rabbitopc
origineel gepost door michiel026
origineel gepost door corsaboy
euhm niet aan beginnen..
Pak gewoon een turbo…Is misschien wel ‘gewoon’ maar daarvoor is het wiel al uit gevonden..
Be smart ;)jah wat benje dan kwijt als ik een turbo op me bestaande blok wil bouwen?
revisiedelen voor je blok kosten al ruim 500 euro
turbokitje al minimaal 1500
dan nog andere injectoren minimaal 150 euro
groep a uitlaat minimaal 500 euro
aanpassingen zoals decompressieplaat enz. ook alwel minimaal 200 euro
intercooler met slangen minimaal 500 (nieuw)
dan nog je blok hoonen en kleppen inslijpen, kopvlakken enz. bij een revisie bedrijf kost ook knaken zat.dus tel maar op maar dan heb je wel alles nieuw
dan zou je dus op 3350 euro uit komen,
lijkt me wat overdreven, miss dat brieken dit kwijt geweest is,
maar die heeft dan ook een ander management, zuigers, drijfstangen enz.
tot 0.8 bar kan het voor minder.
euhm sebas dit zijn wel redelijk reele prijzen.
Je moet ook lezen, er staat je hebt dan alles nieuw…Ik ben van mening dat als je zoiets doet zoveel mogelijk dingen moet aanpakken. Maar goed daarin kun je van mening verschillen.
Project van brieken heeft wel iets meer gekost dan 3500.
Voor 3500 ben je helemaal nergens als je een dikke motor bouwt die er ook nog super netjes uitziet….21 september 2010 om 21:42 #17506795hier een pic van mijn SEH in de D-kadett
13 februari 2011 om 18:44 #17506796dit is mijn deels opgefriste seh :thumbup
kop gevlakt
distri-
alle pakkings nieuw
lexmaul
bosch s4
komt nog een 4.2.1 spruitstuk op tzt13 februari 2011 om 22:57 #1750679714 februari 2011 om 18:24 #17506798nou mijn c20ne dan ook maar…. ;) is ook ook nog niet helemaal af
voor:
na:
grtz jens
28 februari 2011 om 22:53 #17506799Dan zal ik er ook maar aan geloven…. :D
Mijn volledig gereviseerde C20NE:
Nog niet helemaal klaar qua details maar al een eind op weg.
5 maart 2011 om 23:14 #17506800Hierbij dan nog maar een piccie van de mijne:
Basis is een 20SEH, bewerkte kop, 18E nokkenas, Irmscher inlaatspruitstuk, Lexmaul uitlaatspruitstuk, Motronic 1.5.2 inspuiting, inlaat vanachter de grill, nu nog met originele chip en luchtfilter.
Of chip en filter er nog in komen weet ik niet, ik denk er sterk over hem van de hand te doen wegens tijdgebrek.
Groeten,
Mischa5 april 2011 om 12:21 #17506801die 18 nokas heb ik al vaker gezien en gehoort, wat heeft dat voor nut? wat ik het verschil? winst? en ook mogelijk bij c20ne of alleen seh?
5 april 2011 om 12:25 #17506802[rquote=1867792&tid=110096&author=corsair A]dit is mijn deels opgefriste seh :thumbup
kop gevlakt
distri-
alle pakkings nieuw
lexmaul
bosch s4
komt nog een 4.2.1 spruitstuk op tzt[/rquote]
Dude, awesome :) Moet nodig eens weer bij je op bezoek
5 april 2011 om 16:35 #17506803thnx :) kom je dit jaar nog dan :hmmz :angel
5 april 2011 om 18:36 #17506804@mischa, nette motor, doet me denken aan mijn oude setup had alleen een 324graden dbilas stok erin liggen
5 april 2011 om 19:00 #17506805[rquote=1880633&tid=110096&author=VincentR]Dan zal ik er ook maar aan geloven…. :D
Mijn volledig gereviseerde C20NE:
Nog niet helemaal klaar qua details maar al een eind op weg.
[/rquote]Qua looks zeker netjes!!!
Ben zelf niet zo wild van die karterontluchtingfilters, maar verder … :wubZeer mooi.
en een beetje te grote foto.
5 april 2011 om 19:49 #17506806[rquote=1907836&tid=110096&author=corsaboy]@mischa, nette motor, doet me denken aan mijn oude setup had alleen een 324graden dbilas stok erin liggen [/rquote]
Dank je. Het ziet er alleen wat rommeliger uit door de ABS. Hierdoor zitten een aantal zaken op een andere plaats dan je misschien zou verwachten.
Groeten,
Mischa6 april 2011 om 11:55 #17506807[rquote=1907865&tid=110096&author=Van het Ende Customs][rquote=1880633&tid=110096&author=VincentR]Dan zal ik er ook maar aan geloven…. :D
Mijn volledig gereviseerde C20NE:
Nog niet helemaal klaar qua details maar al een eind op weg.
[/rquote]Qua looks zeker netjes!!!
Ben zelf niet zo wild van die karterontluchtingfilters, maar verder … :wubZeer mooi.
en een beetje te grote foto.[/rquote]
Dankje :)
Dat karterontluchtingfiltertje is maar een tijdelijke oplossing tot ik klaar ben met het maken van een Catch can.Weet dat je ze zo kan kopen, maar ben zelf bezig met het maken van verschillende tankejs voor ruitenvloeistof, koelvloeistof en dus ook een Catch can :)
16 maart 2012 om 19:39 #17506808Een beetje rustig hier. Zijn er geen SEH-tjes meer bij gekomen?
17 maart 2012 om 09:27 #17506809Komemde zomer worden er bij mijn blokje weer wat aanpassingen gedaan, dan zal ik hem tzt ook eens updaten :)
15 april 2012 om 12:44 #17506810@danielhoogeveen wrote:
Hier mijn C20 NE
Mooi!
Is de motor gelakt of powdercoated?
Ik zou mijn motor in’t zwart willen hebben. Dat koelt een pak beter en is niet lelijk.
15 juli 2012 om 15:49 #17506811De DIS bobine zit erop en werkt nu ook goed.
19 juli 2012 om 20:16 #17506812mijn seh, is bijna klaar eindelijk… :D
19 juli 2012 om 20:28 #17506813:wub webertjes king:
23 juli 2012 om 14:05 #17506814Inderdaad…..
Webers :wub :wub :kewlpics1 september 2012 om 11:47 #17506815dellortos :jerry
1 september 2012 om 15:09 #17506816ach als het kind maar een naam heeft….iig :wub
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.