Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › show hier je big opel
- Dit onderwerp bevat 629 reacties, 208 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 februari 2024om 19:01 door Admiral2.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2013 om 16:52 #17345645
Wow zag m eerst niet. Wat is dat voor apparaat?
25 mei 2013 om 17:36 #17345646AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wow, dat ziet er goed uit. :thumb
25 mei 2013 om 21:21 #1734564726 mei 2013 om 07:56 #17345648@Fearless wrote:
Wow zag m eerst niet. Wat is dat voor apparaat?
geen ID wat zo iemand bezield om zon lelijk RVS gevaarte temaken :puke
26 mei 2013 om 17:57 #17345649mooie commodore :thumb
27 mei 2013 om 14:23 #17345650knappe commodore
dat de rvs uitlaat er maar snel ver van verwijdert is28 mei 2013 om 08:25 #17345651Zaterdag opgehaald, Senator B 24V uit 1992. Daily driver. Rijdt heeeeeeeerlijk.
4 juni 2013 om 07:32 #17345652
4 juni 2013 om 12:56 #17345653AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat is nog een heel mooi exemplaar.
Hoe zijn de wielranden en de km stand?
4 juni 2013 om 12:59 #17345654@ Bavel, schitterende Commo!
Je had er al wel over verteld, ik zie nu pas je foto’s.Zodra ik m’n spiegelreflex terug heb misschien een keer een fotoshootje doen?
11 juni 2013 om 17:17 #17345655@RISL wrote:
@ Bavel, schitterende Commo!
Je had er al wel over verteld, ik zie nu pas je foto’s.Zodra ik m’n spiegelreflex terug heb misschien een keer een fotoshootje doen?
Ja een super goed plan een fotoshootje van de commo :thumbup
hoop ook voor jou dat je de spiegelreflex snel terug hebt19 augustus 2013 om 21:20 #17345656Deze Senator CD 24V kocht ik vorig jaar (in een opwelling) in Freiburg uit een erfenis, van een makelaar.
Die moest de complete boedel verkopen, waaronder deze prachtige auto.
De 84 jaar oude eigenaar moest in het ziekenhuis worden opgenomen en had de wagen door zijn zoon nog naar de Opeldealer laten brengen voor een grote beurt, zodat hij na de ziekenhuisopname weer eens kon gaan rijden.
Maar zover is het niet meer gekomen.Een paar feiten: bj 1990, aantoonbare km stand 86.000 km, alle opties behalve leer EN…GEEN roest, helemaal nergens, ook niet onder de akkubak, niet in de wielkastranden, niet achter de achterbumper, in de balken boven de achterveren, NERGENS.
Dit allemaal dankzij een effectieve ML behandeling in een ver verleden.
Echt overal zit was, tot in de verste hoekjes.Ondertussen toch het een en ander gedaan:
Olie en filter bak vervangen, diff olie vervangen, kop nagetrokken ivm minieme olielekkage tussen kop en blok ( met dank aan info op senator monza.de), beide motorrubbers vervangen door nieuwe hydrolagers van dieselversie ( opel classicparts heeft er nog een paar, groene versie), versnellingsbaksteunrubber vervangen, tussenlagerrubber cardanas vervangen, koppelstangen stabi vervangen, bumperlijst ra vervangen, accu vervangen, warmtewisselaar kachel vervangen (lekte), airco omgebouwd naar R134 a incl nieuwe compressor en droger, rubbertjes, spoelbeurt enz enz, stuurapparaat cruiscontrole doorgesoldeerd en elco’s vervangen (zagende snelheidsregeling) en natuurlijk alle motor gerelateerde zaken (olie bougies filters)
Affijn, ipv de A5, hebben we dit jaar de Senator mee genomen naar ons vakantie adres.
WAT EEN GEWELDIGE AUTO, zo’n Senator B.
Hier een kiekje van de Sennie aan het Lago di Orta.Veel plezier gehad van het “ride control” onderstel.
De comfort stand functioneert perfect bij een slecht wegdek.
Komt in Italie goed van pas dus.19 augustus 2013 om 21:29 #17345657AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooi verhaal, en inderdaad rijdt een Senator 24v fantastisch. Mooi wagen, wees er maar zuinig op. Zonder roest zie je ze niet veel meer. De achterwielranden achter de achterdeuren is voorzien van een extra bescherming om de beweging van de deur tegen de carrosserie op te vangen., Hier komt zand tussen waardoor er snel roestvorming komt. Goed schoonhouden en regelmatig in de deurrubbers siliconespray zetten werkt super.
19 augustus 2013 om 21:46 #17345658Ondertussen prakkezeer ik me rot over mogelijkheden de voorkant van de auto stijver te maken, waardoor de boel minder torst en het risico op de veel voorkomende ruitbreuk geminimaliseerd kan worden.
Een veerpootbrug zit er al tussen, maar ik vrees dat dit niet voldoende is om de boel ” vierkant ” te houden.
Vooral het MET KIT GEMONTEERDE (!) schutbord zie ik als een structureel probleem voor de verticale stijfheid van de koets aan de voorkant.24 augustus 2013 om 16:49 #17345659Mooie senator :thumb wees er zuinig op, want zonder roest vind je ze niet meer, goed conserveren dus king:
Ik ben vorig jaar ook met de 24V naar lago di garda geweest dat is heerlijk reizen met zo een auto :D
27 augustus 2013 om 20:04 #17345660Opel @ work, mijn Big Opel, mijn werkpaard.
(Nog) Niet moeders mooiste maar technisch 100% en sleurt alles weg wat ik er achter hang. Dit was wel even anderhalve ton trekken, zonder problemen. Welke moderne auto’s doen dit nog? En tegen welke prijs? Deze is nu nu 3 weken in dienst en moet zijn prijskaartje nog boven de 1.000 piek brengen. Maar hij heeft zijn geld al lang verdiend. Nu nog een keer door de beautysaloon en dan kan die er weer een decennia tegen.
btw: Nog iemand toevallig een complete neus liggen voor deze?Vandaag een Ascona gehaald voor zoonlief. Duitser met papieren, niet ingevoerd voor een beetje wisselgeld. Konden we niet afblijven. Winterproject. Volgend jaar willen we hem naturaliseren als Nederlander.
5 september 2013 om 17:35 #1734566113 oktober 2013 om 11:37 #1734566213 oktober 2013 om 12:00 #17345663AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nette rekord, en een mooie collectie heb je.
13 oktober 2013 om 12:20 #17345664dankje,
Rekord en omega zijn van mij.
De diplomat en senator van mijn vader.1 november 2013 om 11:13 #17345665En de gele rakker is weer voor 2 jaartjes goedgekeurd… :thumb
Eerst afgekeurd, dat wel.
– Gedraaide remslang links voor ( met het vervangen van de veren gebeurt waarschijnlijk).
– Wiel lager rechts voor.
– Corrosie op de remleiding.
– Bodemplaat waar de bestuurderstoel op vast zit was behoorlijk vergaan.Maar is nu allemaal weer goed uiteraard.
23 februari 2014 om 20:59 #17345666Mijn schoonouders hebben eindelijk gevonden wat ze zochten en kwamen hem vandaag even laten zien.
Jaren geleden heeft mijn schoonvader altijd een Rekord E1 gehad en had het de laatste jaren er steeds over weer 1 te kopen maar het moest wel 1 zijn met de chrome bumpers (E1 dus).Afgelopen week hebben ze er dus 1 gevonden zoals ze hem wilde hebben en waar niet al te veel aan gedaan hoefde te worden.
Het is dus een E1 berlina waar de buitenkant een beetje aandacht nodig heeft maar van binnen er super netjes uitziet.
Vandaag helaas de uitlaat het begeven net achter de middendemper en heb daar ff een stukje buis in gezet zodat het allemaal weer een beetje bleef zitten terug naar huis.Hij heeft er ook nog een donor rekord bij voor reserve onderdelen zoals blok en plaatwerk,interieur enz enz.
SCHOONPA HELEMAAL HAPPY EN IN Z’N NOPJES :D
18 maart 2014 om 14:34 #17345667M’n gele Rekord is weg.
9 april 2014 om 20:45 #17345668Vorige week naar de Techno Classica in Essen geweest en onderweg een paar foto’s gemaakt…
Deze vond ik wel leuk zo met een zwart-wit achtergrond (dan zie je de groene kleur tenminste goed!!)24 april 2014 om 09:23 #17345669@boomerang wrote:
Deze Senator CD 24V kocht ik vorig jaar (in een opwelling) in Freiburg uit een erfenis, van een makelaar.
Die moest de complete boedel verkopen, waaronder deze prachtige auto.
De 84 jaar oude eigenaar moest in het ziekenhuis worden opgenomen en had de wagen door zijn zoon nog naar de Opeldealer laten brengen voor een grote beurt, zodat hij na de ziekenhuisopname weer eens kon gaan rijden.
Maar zover is het niet meer gekomen.Een paar feiten: bj 1990, aantoonbare km stand 86.000 km, alle opties behalve leer EN…GEEN roest, helemaal nergens, ook niet onder de akkubak, niet in de wielkastranden, niet achter de achterbumper, in de balken boven de achterveren, NERGENS.
Dit allemaal dankzij een effectieve ML behandeling in een ver verleden.
Echt overal zit was, tot in de verste hoekjes.Ondertussen toch het een en ander gedaan:
Olie en filter bak vervangen, diff olie vervangen, kop nagetrokken ivm minieme olielekkage tussen kop en blok ( met dank aan info op senator monza.de), beide motorrubbers vervangen door nieuwe hydrolagers van dieselversie ( opel classicparts heeft er nog een paar, groene versie), versnellingsbaksteunrubber vervangen, tussenlagerrubber cardanas vervangen, koppelstangen stabi vervangen, bumperlijst ra vervangen, accu vervangen, warmtewisselaar kachel vervangen (lekte), airco omgebouwd naar R134 a incl nieuwe compressor en droger, rubbertjes, spoelbeurt enz enz, stuurapparaat cruiscontrole doorgesoldeerd en elco’s vervangen (zagende snelheidsregeling) en natuurlijk alle motor gerelateerde zaken (olie bougies filters)
Affijn, ipv de A5, hebben we dit jaar de Senator mee genomen naar ons vakantie adres.
WAT EEN GEWELDIGE AUTO, zo’n Senator B.
Hier een kiekje van de Sennie aan het Lago di Orta.Veel plezier gehad van het “ride control” onderstel.
De comfort stand functioneert perfect bij een slecht wegdek.
Komt in Italie goed van pas dus.Ondertussen toch lang gezocht naar een beter passende oplossing voor de wielen.
De wens was wielen te gebruiken met een design dat zo dicht mogelijk het origineel benaderde.
Volgens mij heb ik dat aardig weten te bereiken met deze set.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.