Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › show hier je big opel
- Dit onderwerp bevat 629 reacties, 208 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 februari 2024om 19:01 door Admiral2.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2010 om 16:34 #1734542028 januari 2010 om 19:54 #17345421
machinas labai garai:thumbup
12 februari 2010 om 19:20 #17345422Deze is van mij:P die onderste is met me andere velgen eronder, die heb ik er bij maar zitter er nog niet onder, binnenkort na de pekel gaan ze eronder:P
12 februari 2010 om 21:36 #17345423Ook een stoer ding! al vind ik sportstoelen een beetje te modern in zon auto…..
14 februari 2010 om 12:16 #17345424Die zijn eruit, zit de originele donkere pullman in:P zit veel relaxter:P
5 maart 2010 om 21:20 #17345425Originally posted by opelforever
machinas labai garai:thumbupwachten op de zuigerveren. compressie in een cilinder is 5,0 anderen zijn meer dan aanbeveling
5 april 2010 om 19:01 #17345426De mijne…
Hier staan de andere foto’s op..!
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=1240757 april 2010 om 08:08 #17345427Super dikke Sennie Kevin.. Had het in het ‘voorstel’ topic ook al geschreven..
Echt een bijzonder fraaie wagen, en die velgen staan erg goed !! :wub
Mooi hoor. Wees er zuinig op, en veel plezier er mee !Groetjes,
Jeroen.8 april 2010 om 19:12 #17345428Hallo collega Opel mensen…. ik moet heel even een beetje updaten…
In een eerdere post had ik jullie voorgesteld aan “Grommetje” mijn ’83 er Senator a2 H2.5E automaat… deze was in december plat!
Lang leve de sneeuw en die dubbeldooier die hem er zonder pardon bij mij inboorde frontaal links. Dat hij er nachthengsten aan over mag houden… de beul!Nou ja, dat heeft er dan voor gezorgd dat ik genoodzaakt was weer een andere BIG opel aan te schaffen. En dit is hem geworden…..
Deze week heb ik hem van zijn astma afgeholpen door er een andere nokkenas in te hangen… de oude nokker mistte er 2 op inlaat 2 en 5…
De auto is verder vrij redelijk… alleen is de bekleding erg broos… iemand een idee waar je nieuwe covers kan krijgen?…
2 mei 2010 om 20:54 #1734542913 mei 2010 om 08:30 #1734543013 mei 2010 om 20:21 #17345431mijn nieuwste aanwinst !
14 mei 2010 om 21:52 #17345432AnoniemLid sinds:
1 January 1970Deziggy, Ziet er goed uit. Mis alleen iets
15 mei 2010 om 03:50 #17345433ben er nog aan bezig, anderhalve week geleden zag hij er nog zo uit.
grtz ziggy
15 mei 2010 om 21:19 #17345434AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oh das een heel verschil, wat een was en poetsbeurt al niet kan doen.
Heb hier ook spierpijn van het poetsen. Maar het resultaat maakt het altijd goed.
Het lijkt wel een schuurvondst.
16 mei 2010 om 05:37 #17345435stond al tien jaar in een schuur als aandenken aan een overleden grootvader, maar aangezien dat ding niet beter werd van het staan en het ook nog plaats innam die nodig was….. is hij bij mij terechtgekomen !
wel leuk als je resultaat ziet van wat je doet ( :
interieur is steeds bedekt geweest onder zetelhoezen en tapijten, dus nog als nieuw.
ziggy
17 mei 2010 om 23:04 #17345436Hey iedereen,
Ik heb van gisteren een schenking van mijn vader gekregen nl. zijn Opel Diplomat E 2800i
Gaaf machientje hoor voor die tijd: elek ruiten, servo, leren open dak, luchtdrukvering, RWD, …Staan nog maar 107.000 km op maar mijn vader heeft er 20 jaar niet naar omgezien dus ga hem proberen een beetje in orde te maken zonder al te veel kosten.
De dingen die zeker gecontroleerd moeten worden zijn:
– Versnelling (boite) lekt en de boite is reeds vervangen,
– Motor loopt tegen het rode op (heb hem net op tijd kunnen afzetten),
– Uitlaat is een zeef moet ik met Gun-Gum (of hoe heet dat plakken),
– Moet opnieuw afgeregeld worden,
– en VEEL roest,Dat van de versnelling moet te doen zijn alleen maar ik zou niet weten hoe of wat ik moet nakijken. Waarschijnlijk de koelvloeistof opnieuw bijvullen, olie eens nakijken, Uitlaat moet peace of cake zijn en dat afregelen laat ik zo want hij rijdt eigelijk nog heel goed (al zit er niet ZO veel power meer achter).
Wat ik met de roest moet doen, men zegt dat ik dan de deuren eruit moet slijpen, platen moet laten maken op maat, erop lassen en dan laten herspuiten… Dat zie ik ECHT niet zitten, de roest zit overal denk ik. Oppervlakking onder de motorkap en de koffer maar de deuren zijn er het ergst aan toe…
Moest er iemand raad of tips weten op deze probleempjes, mag je me altijd een e-mailtje sturen
nick.brosens@telenet.beGroetjes
22 mei 2010 om 13:36 #17345437origineel gepost door deziggy
mijn nieuwste aanwinst !
nu te vinden in het te koop topic !
22 mei 2010 om 13:40 #17345438Ik ga morgen een berg big opels kijken!!!! Is 2 min. rijden voor me, nog nooit zo dicht bij huis een meeting gehad,:thumbup ik moet meestal minstens 2 uur rijden
25 mei 2010 om 10:54 #1734543918 juni 2010 om 14:20 #17345440http://i804.photobucket.com/albums/yy325/urbanator/De%20Diplomaat/DSCF1147.jpg
Gosh..das de mijne ..haal ,m morgen op op de blitz meeting .
Kun je me meer vertellen over deze wagen ??19 juni 2010 om 20:19 #17345441AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door williamS
Gosh..das de mijne ..haal ,m morgen op op de blitz meeting .
Kun je me meer vertellen over deze wagen ??Nu met foto
19 juni 2010 om 21:43 #17345442origineel gepost door senatorman
origineel gepost door williamS
Gosh..das de mijne ..haal ,m morgen op op de blitz meeting .
Kun je me meer vertellen over deze wagen ??Nu met foto
Daar heb jij hem van gekocht:jerry
20 juni 2010 om 11:17 #17345443yup idd ..
Klein beetje werk maar .
Olien zijn nu gedaan ,en beetje erg goed schoonmaken en poetsen .
Dan nog ff interieur aanpakken ..maar eerst ff de basis :)
Verders nice ride :wors26 juni 2010 om 13:19 #17345444mijn wagenpark, de goude en de zilvere gedemonteerd en bij de onderdelenstock ( :
mijn nieuwste aanwinsten, de bovenste vind ik een hele mooie en wel haast full option maar heeft al wel veel kilometers gelopen (230.000)
de onderste vind ik niet zo mooi maar heeft slechts 92.000 gelopen en heeft een 5 versnellingsbak.
ga van de 2 samen 1 superrekord maken $$grtz ziggy
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.