Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Show hier je Astra Deel 1
- Dit onderwerp bevat 7,926 reacties, 1,273 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 november 2016om 23:20 door astra g 1999 X16SZR.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2015 om 11:28 #18136566
@Andre_Ede wrote:
Je foto’s op b.v photobucket.com zetten en dan de link direct die je bij de foto op photobucket vindt hier plaatsen.
dank u :D
18 juni 2015 om 12:57 #18136567AnoniemLid sinds:
1 January 197018 juni 2015 om 21:02 #18136568Een H GTC, ik wil er ook nog een keer een hebben!
Mooie wagen!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
21 juni 2015 om 08:55 #18136569Hierbij mijn Astra G
21 juni 2015 om 09:01 #1813657021 juni 2015 om 11:48 #18136571hierbij mijn H station. z18xe, sport uitvoering.
nog wel wat plannen mee, maar daar maak ik een topicje voor aan.
groetjes
2 juli 2015 om 07:24 #18136572AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goedemorgen, ik heb mijn rode corsaatje waar ik een hele tijd met plezier in heb rond gereden gisteravond verkocht. Ik was voordat ik hem verkocht al een beetje aan het rondneuzen geweest op internet en vond deze prachtige opel astra f 1.6 season. Ben gaan kijken en auto was in zeer goede staat. Gisteravond maar meteen gebeld of de persoon de auto nog had en dit bleek het geval te zijn. Gezegd dat ik nog een keer wil proefrijden en als ik zeker weet dat dit de waardige opvolger is voor mijn corsa, neem ik hem meteen mee. Ik hoop met deze auto netzoveel plezier te beleven als met mijn corsa, maar ga er van uit dat dat wel goed zit!
De opties die aanwezig zijn:
-stuurbekrachtiging
-centrale vergrendeling handbediend (zie ander topic)
– airco (op het moment niet werkend)
– velgen
– mistlampen voor
– trekhaakVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
8 juli 2015 om 20:25 #181365739 juli 2015 om 18:22 #18136574
Hier mijn ASTRA J GTC SPORT16 juli 2015 om 22:57 #1813657510 augustus 2015 om 21:32 #1813657611 augustus 2015 om 21:08 #18136577@HAICO wrote:
paar weken geleden een G cabrio gekocht helemaal naar mijn smaak op de 1.6 16v motor na.
ik heb er daarom ook een 2.0 16v sport bij gekocht voor onderdelen !!Hé die ken ik die heeft bij mij in de omgeving rondgereden. Laatste keer dat ik hem zag had de auto schade aan een voorscherm. Verder wel een mooie auto geloof ik. 1.6 16v is idd wel een beetje weinig vermogen. Maar ja ik ben misschien een beetje bevooroordeeld :angel
11 augustus 2015 om 21:21 #181365781.6 16v in een cabrio lijkt mij ook niet echt fijn. Dat ding weegt boven 1200kg volgensmij.
12 augustus 2015 om 08:19 #18136579@Shane_Astra_g wrote:
1.6 16v in een cabrio lijkt mij ook niet echt fijn. Dat ding weegt boven 1200kg volgensmij.
massa ledig gewicht 1250kg.
reken daar de extra spullen die je mee neemt en de bestuurder + evt passagiers.. dan kom je met die 1.6 wel een beetje te kort..
1.8 is zeker wel te doen dan weer. 125 pk, dat wil wel!12 augustus 2015 om 10:57 #18136580Precies. Nu rij ik lekker in een 3 deur hatchback van 1050 kilo + gechipte motor. Dat rijd prima! Wil ik beetje weten hoe dat nou rijd in een cabrio. Dan kan ik het vergelijken met 5 man van gemiddeld 70kilo in mijn auto. Dat reed ook niet bepaald prettig :jerry
De z18xe zou inderdaad goed zijn voor dit zwaargewicht. De z22se nog beter :afro of de turbo natuurlijk :jerry :jerry
12 augustus 2015 om 20:11 #18136581schade heeft de ato niet meer,ik heb het wel gezien bij de aankoop aan het frame van de koelvan die op verschillende plaatsen was gerepareerd en de aircowarmtewisselaar is nog iets krom maar verder netjes hersteld !!
verder hoef echt niet hard met de cabrio, daar heb ik mijn commodore’s voor met de V8 motoren.
maar ik wil een betrouwbare motor en dan kom je toch bij de 2.0 16v uit,de 1.6 16v en 1.8 16v geven boven de 200.000kmvaak problemen met de olieverbruik,zo ook mijn 1.6 16v,en de 2.2 16v kan meerdere thechnische problemen krijgen zeker met de rekbare fiets ketting voor de dustributie.
alleen deze drie motoren waren in de cabrio leverbaar :hmmz
daarom heb ik een complete 2.0 16v 3d gekocht voor de ombouw dan heb ik ook meteen de 5gaats naven met grotere remmen.
als je dit weekeind naar sevenum ga kan je wel een keer meerijden,en weet je hoe het is zo’n 1.6 16v in een cabrio van 1250kg.13 augustus 2015 om 16:29 #18136582Er waren meer motoren leverbaar in de cabrio!
1.6 16v
1.8 16v
2.2 16v
2.2 diesel
2.0 16v turbo!:thumb
De gewone 2.0 16v is in de cabrio niet geleverd!
13 augustus 2015 om 16:48 #18136583dat de gewone 2.0 16v niet in de cabrio geleverd is dat wist ik maar een tubo standaard?
de diesel was ik even vergeten.13 augustus 2015 om 21:43 #18136584Jup net als de astra g coupe is die ook geleverd met een 2.0 turbo. 192pk als ik me niet vergis
14 augustus 2015 om 14:00 #18136585Opel Astra G Sport uit 2000. Eerste auto! (X16XEL motor dacht ik) met 175.000 op de teller.
Super blij mee, rij er nu ongeveer 2 weken in en bevalt me prima!
Wat heb ik er al aan gedaan:
-Blanco kentekenplaathouder
-Antenne opnieuw afgekit
-Spatlappen eraf gehaald
-Armsteun ingebouwd
-Transponder aangepast zodat ramen dicht gaan bij safe-lock
-Nieuwe binnenspiegel
-Begrensbuisjes (als ik ze zo mag noemen) uit de luchtbox gehaaldWat ik binnenkort nog ga doen:
-Angel Eyes! Heb ze al thuis liggen
-Nieuwe hoes voor schakelpook en handrem. Ook al thuis liggen
-Ander luchtfilterMisschien dat ik de wagen met de tijd nog wil laten chippen, als dit in ieder geval nut zou hebben haha!
14 augustus 2015 om 18:15 #18136586Netjes. Geen openluchtfilter toch? Vooral nu met dit warme weer werkt dat averechts. Chippen raad ik je pas aan wanneer je meer aanpassingen hebt gedaan. Waaronder een goede uitlaatsysteem en een goede cold airintake en eventueel je inlaatspruitstuk. Op een standaar motor chippen ga je niet zoveel op vooruit. Mijn auto ging maar 11pk omhoog, van 97pk naar 108pk. Toen uitlaatsysteem aangepast. 18.2pk meer, van 97pk naaar 115.5pk op de wielen. Moet voor het goede opnieuw laten chippen. Ik denk dan meer dan 20pk winst te behalen.
14 augustus 2015 om 21:24 #18136587Nee. Nog gewoon de standaard luchtbox. Heb alleen die 2 buisjes die erin zitten eruit gehaald.
Met het chippen wil ik ook nog ff wachten. Maar het is een idee voor de toekomst :thumbup14 augustus 2015 om 21:49 #18136588@Shane_Astra_g wrote:
Netjes. Geen openluchtfilter toch? Vooral nu met dit warme weer werkt dat averechts. Chippen raad ik je pas aan wanneer je meer aanpassingen hebt gedaan. Waaronder een goede uitlaatsysteem en een goede cold airintake en eventueel je inlaatspruitstuk. Op een standaar motor chippen ga je niet zoveel op vooruit. Mijn auto ging maar 11pk omhoog, van 97pk naar 108pk. Toen uitlaatsysteem aangepast. 18.2pk meer, van 97pk naaar 115.5pk op de wielen. Moet voor het goede opnieuw laten chippen. Ik denk dan meer dan 20pk winst te behalen.
Dat is niet helemaal waar. Mijn auto is nagenoeg standaard op een vectra c aanzuigbuis na en heb de volgende waardes gehaald met chippen:
Van:
121.2 pk
158.2 NmNaar:
134.6 pk (+11,06%)
182.8 Nm (+15,55%)En je kunt dit goed merken, omdat het koppel veel eerder komt en met een stuk meer.
15 augustus 2015 om 07:24 #18136589.t!
15 augustus 2015 om 07:29 #18136590@Step-han wrote:
@Shane_Astra_g wrote:
Netjes. Geen openluchtfilter toch? Vooral nu met dit warme weer werkt dat averechts. Chippen raad ik je pas aan wanneer je meer aanpassingen hebt gedaan. Waaronder een goede uitlaatsysteem en een goede cold airintake en eventueel je inlaatspruitstuk. Op een standaar motor chippen ga je niet zoveel op vooruit. Mijn auto ging maar 11pk omhoog, van 97pk naar 108pk. Toen uitlaatsysteem aangepast. 18.2pk meer, van 97pk naaar 115.5pk op de wielen. Moet voor het goede opnieuw laten chippen. Ik denk dan meer dan 20pk winst te behalen.
Dat is niet helemaal waar. Mijn auto is nagenoeg standaard op een vectra c aanzuigbuis na en heb de volgende waardes gehaald met chippen:
Van:
121.2 pk
158.2 NmNaar:
134.6 pk (+11,06%)
182.8 Nm (+15,55%)En je kunt dit goed merken, omdat het koppel veel eerder komt en met een stuk meer.
Wat is niet waar? Ik spreek vanuit mijn eigen ervaring. Ik raad alleen aan pas te chippen na harwarematige aanpassingen. Uiteraard kun je chippen met compleet standaard motor(wat ik ook gedaan heb). Maar als je meer wilt behalen zijn de hardwarematige aanpassingen echt een must. En zowizo hebben wij het hier over een x16xel niet een z18xe. De x16xel heeft in het verleden al bewezen bizare winst te behalen.
Kijk bijvoorbeeld naar botho. Die kwam uiteindenlijk met een x16xel op ruim 126pk op de wielen! Met een goede uitlaatsysteem en een cold airintake. Je moet ook niet vergeten dat je praat over piekwaarden. Vooral als je kijkt naar het vermogen. Nogmaals chippen op standaard motor kan zeer zeker, maar wil je echt erop voorruit gaan met een ongeblazen motor pas dan eerst hardwarematig aan.
leuk verhaaltje: x18xe blijf ik ver voor en een standaard z18xe heeft ook moeite mij bij te houden. Gewicht van 1050kg blijft gelijk, maar vermogen flink voorruit!
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Show hier je Astra Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.