Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Show hier je Astra Deel 1
- Dit onderwerp bevat 7,926 reacties, 1,273 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 november 2016om 23:20 door astra g 1999 X16SZR.
-
AuteurBerichten
-
27 december 2013 om 09:47 #18136316
nope is een holden logo. airbag op stuur is ook holden !
28 december 2013 om 12:36 #18136317@Markie-h93 wrote:
hierbij mijn astra die ik 4 weken geleden heb opgehaald
met een 2.0 opc blok :wub
Gr Mark
Lees dit stuk is goed door.
Zou hem wel op papier laten zetten, want een bekeuring daarvoor krijgen is niet niks.
Ik spreek hier uit eigen ervaring, mij heeft het 350 euro gekost dat de gegevens op de papieren niet klopte. Politie van tegenwoordig zien veel meer als dat ze vroeger zagen alleen het woordje OPC al zegt ze genoeg om verder te gaan zoeken Kon de auto laten staan mocht er niet meer mee rijden, maar gelukkig woonde ik maar een paar straatjes verder en mocht alsnog ermee naar huis rijden. . En moest binnen 5 dagen naar het RDW hebben gebeld om hem daar te laten keuren. Ook deze keuring is niet goedkoop geweest, maar hij werd gelukkig wel goed gekeurd.Ik weet niet wat voor remmen je voorop hebt liggen , maar het zouden dan de 308 schijven moeten zijn. Mochten die er niet opzitten heb je al een probleem bij het RDW want alles wat origineel op een OPC 1 zit , moet dan ook op die van jou zitten dit vanwege de europese typegoedkeuring die ze hebben.
Die van mij stond op papier als een 1.8 16V en er ligt nu ook OPC 1 motor in, en staat nu geregistreerd met een speciale code en met meer motor vermogen 118kw ( 160PK )
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Restauratie-van-of-ingrijpende-reparaties-aan-een-voertuig.aspx?path=Portal/Particulier/Auto/Wijzigen%20of%20restaureren” onclick=”window.open(this.href);return false;
Motorwijziging
Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.Het gaat om de wijziging van:
de motorcode of het motortype;
het aantal cilinders;
de cilinderinhoud;
de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.http://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Wijzigingen-aan-een-auto.aspx?path=Portal/IGK/Auto” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wijzigingen aan een auto
IGK
Auto
Wijzigingen aan een voertuig
Kampeerauto
Bedrijfsauto
Aanhangwagen en oplegger
Motor
Brommer
Trike
Quad
Taxi
Bus
Ambulance
Koelvervoer
Lijkwagen
Rijdend werktuig
Vervoer gevaarlijke stoffen
Vervoer levende dieren
Onderdelen
Contact
Als u één of meerdere wijzigingen aanbrengt aan een voertuig, kan het zijn dat de RDW het voertuig moet keuren. Een aanpassing van het kentekenbewijs is dan noodzakelijk. In hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen kunt u nakijken of u de wijziging die u aanbrengt, ook moet laten keuren. In dit artikel leest u de informatie over het wijzigen van een auto met een bouwjaar van 1998 en jonger. Ook leest u wat u moet doen, zodat u na de werkzaamheden weer een geldig kenteken bij uw voertuig kunt krijgen.Onderzoek bij de RDW
Als u uw auto ingrijpend wijzigt, gebruikt u mogelijk hoofdonderdelen die afkomstig zijn van twee of meer voertuigen met verschillende ‘bouwjaren’, bijvoorbeeld een andere carrosserie, chassis, frame of aandrijving. De RDW moet deze voertuigen dan technisch onderzoeken en de identiteit vaststellen. Is de identiteit na wijziging niet (meer) vast te stellen, dan heeft dit mogelijk gevolgen voor de herafgifte van het kentekenbewijs.Als het gaat om nieuwe onderdelen (zoals een andere motor) dan moet de RDW het voertuig technisch onderzoeken.
Voertuigcategorie
In dit artikel gaat het om de voertuigcategorie ‘auto’. In de wetgeving kunt u vinden welke voertuigen onder de categorie ‘auto’ vallen en waaraan het voertuig moet voldoen na de wijziging. Dit vindt u in de individuele eisen en in de permanente eisen. De RDW keurt uw voertuig op de punten die voor deze categorie in de wetgeving worden genoemd. U moet er dus voor zorgen dat u uw voertuig hierop aanpast, voordat u een afspraak maakt voor een keuring. Heeft u hier vragen over, dan kunt u contact opnemen met RDW Klantenservice.Kentekenbewijs laten aanpassen
Als u één of meerdere wijzigingen aanbrengt aan een in Nederland geregistreerd voertuig, dan moet u het volgende doen:U downloadt het formulier Individuele aanvraag pdf, 711 kB .
U vult het formulier in, en stuurt deze naar:
RDW Afdeling Productbeoordeling
Postbus 777
2700 AT Zoetermeer.
Een RDW medewerker belt u binnen 3 werkdagen en maakt een afspraak voor een keuring aan huis of op het RDW Testcentrum in Lelystad.
De technische medewerker beoordeelt of de gewijzigde aspecten aan de individuele toelatingseisen en permanente eisen voldoen.
Uw kentekenbewijs wordt ingenomen voor wijziging. U krijgt een ontvangstbewijs waarmee u in Nederland mag rijden, in afwachting van het aangepaste kentekenbewijs.
Na goedkeuring ontvangt u gemiddeld binnen 7 werkdagen een factuur van de RDW. U moet betalen binnen 30 dagen.
Binnen 15 werkdagen ontvangt u het gewijzigde kentekenbewijs per post.
Documenten die u moet meenemen:
Het Voertuigbewijs (Deel IA) van uw kentekenbewijs;
Een geldig legitimatiebewijs. Een geldig legitimatiebewijs is:
een origineel Nederlands rijbewijs óf
een origineel Nederlands- of buitenlands paspoort met daarbij een uittreksel uit de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) niet ouder dan 3 maanden.
De technische medewerker van de RDW beoordeelt welke aanvullende documenten nog nodig zijn. Dit hoort u als u wordt gebeld.Kosten
Afhankelijk van de wijziging en de te keuren voertuigaspecten, wordt er een factuur verstuurd. Als u wilt weten wat een wijziging of toelating van een aanhanger/oplegger kost, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Productbeoordeling van de RDW.28 december 2013 om 19:37 #18136318Maar waarom zo moeilijk doen?
Enkel het OPC kapje op de bobine vervangen door een Ecotec.
Geen haan die er dan naar kraait.28 december 2013 om 19:43 #18136319:thumb goeie tip Harry.
28 december 2013 om 20:00 #18136320Of gewoon een kleurtje geven
Maar ik zelf ben het wel eens met blue-dragon om op papier te laten zetten
Je weet maar nooit bij een controle,28 december 2013 om 20:47 #18136321@harrynijhof wrote:
Maar waarom zo moeilijk doen?
Enkel het OPC kapje op de bobine vervangen door een Ecotec.
Geen haan die er dan naar kraait.Kan je doen , maar mochten ze er als nog is achter komen bij een ongeluk of grote verkeers controle.
En de papieren komen dan niet overeen , ben je als nog de de klos.Risico kan je in deze tijd gewoon niet meer nemen, bij grote verkeerscontroles staat ook het RDW.
En die kunnen aan het lopen van een motor , echt wel horen of het een x20xev is of een x20xer.
Want die lopen beide heel verschillend, en ook politie die weten meer als dat wij denken.Ze zijn er bij die van mij toen achter gekomen omdat de ecu niet aan het blok vastzat, maar aan het chassis bij de accu. En toen zijn ze gaan onderzoeken en meer info gaan navragen bij het RDW.
En bij een ongeluk kan het ook zo wezen , als ze er achter zouden komen dat je dan ook niet verzekerd bent omdat de gegevens op je papieren niet overeenkomen. Dat wil je dan denk ook niet op je geweten hebben lijkt me.
Dus of het moeilijk doen is , is maar net hoe of je het wilt bekijken.
29 december 2013 om 22:37 #18136322Hier mijn astra g dti uit 1999.
Meerdere fotos volgens nog haha.Gr Ramon851
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
29 december 2013 om 23:12 #1813632329 december 2013 om 23:58 #18136324Sooow! :kewlpics
30 december 2013 om 06:27 #18136325@harrynijhof wrote:
Maar waarom zo moeilijk doen?
Enkel het OPC kapje op de bobine vervangen door een Ecotec.
Geen haan die er dan naar kraait.Bij grote controles, controleerd men tevens het motornummer wat ingeslagen is.
Als je bij zon controle terechtkomt is dat kenteken kwijt tot omkeuren, niet omkeuren is dan vernietigen van voertuig.30 december 2013 om 08:02 #18136326@Silver wrote:
leuke bak, hou ik wel van een echte astra Van, nog plannen ermee?
kan je hele leuke dingen mee doen, engelse zijn gek op deze vauxhall astra mk4 van.
Misschien nog verlagen .
Booskijkers er op.
Andere velgen .
Maarj moet nog wel me bedrijfs auto blijven haha.Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
8 januari 2014 om 13:08 #18136327@GSI Racer wrote:
Hier mijn zwarte GSi
Wauw! Zoals een F hoort te zijn! :kewlpics
Mocht je hem ooit weg willen doen, mijn inbox staat open :jerry8 januari 2014 om 19:57 #18136328Thanks Piel!!
Hij zal er voorlopig nog ff blijven (of ik moet al een smak geld winnen) :jerry
Als hij weg gaat zie je hem wel verschijnen op het forum hier!11 januari 2014 om 12:53 #1813632930 januari 2014 om 16:47 #18136330Ben nieuw hier, heb me al even voorgesteld maar wil toch wel eventjes een foto met jullie delen. Heb m geheel standaard gekocht. andere velgen en een irmscher demper gemonteerd. wachten is alleen nu nog op een schroefsetje… opc achterlichten liggen al klaar. en de gele lampen was even om te proberen. weet nog niet of het zo blijft.
19 februari 2014 om 11:33 #18136331maar eens even het topic neue leven inblazen! helaas wel allemaal oude foto’s maar daar komt verandering in als het weer een beetje aantrekt. :jerry
en moet nog allemaal fotos uploaden
beetje laag vliegen :P
en als extra!
19 februari 2014 om 13:44 #18136332@dion87 wrote:
en als extra!
Ik zie ze steeds vaker langskomen. Zullen we een Opel-Forum poezentopic openen?
19 februari 2014 om 13:47 #1813633319 februari 2014 om 16:01 #18136334er was tenslotte ookal een honden topic[/quote]
Jaja, make that the cat wise :jerry
20 februari 2014 om 08:37 #18136335@FKsport wrote:
er was tenslotte ookal een honden topic
Jaja, make that the cat wise :jerry[/quote]
are you taking me into the maling? :jerry23 februari 2014 om 20:11 #18136336AnoniemLid sinds:
1 January 1970De Astra gt king:
23 februari 2014 om 20:22 #18136337hmm twijfel over m’n velgen te spuiten zat te denken de rand te polijsten en het midden antraciet te spuiten iemand nog goede.suggesties?
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
24 februari 2014 om 23:52 #18136338Mmhh, als je ze laat polijsten dan wel zonder blake lak. Gaat snel scheuren en ziet er dan echt niet meer uit.
Vindt een apart kleurtje en zonder gepolijste rand vaak mooier om eerlijk te zijnVerstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
25 februari 2014 om 17:51 #18136339Zo heb je 2 GSi’s en zo staan ze allebij in de garage :jerry
25 februari 2014 om 18:01 #18136340Komen er toch weer super mooie wagens voorbij..
Moet mezelf altijd tegen houden om er ook geen “hobby” opel er bij te kopen..
blijft watertanden zeg!
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Show hier je Astra Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.