Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Show hier je Astra Deel 1
- Dit onderwerp bevat 7,926 reacties, 1,273 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 november 2016om 23:20 door astra g 1999 X16SZR.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2013 om 13:41 #18135716
heb deze nog liggen, zijn 15 inch.
maar vind zelf dat de wielkasten dan niet mooi gevuld zijn.
maar ja, dan maar wat verlagen aan de voorkant denk ik :P
31 maart 2013 om 14:09 #18135717zijn wel veel mooiere velgen :thumb
1 april 2013 om 17:41 #18135718Uploaded with ImageShack.us
1 april 2013 om 18:08 #18135719Na alweer een redelijke tijd hier op het forum bezig te zijn geweest, toch maar even mijn astra showen.
Hoe ik hem kocht.
En hoe ik hem na eigen smaak heb aangepakt.
1 april 2013 om 19:17 #18135720AnoniemLid sinds:
1 January 1970Netjes!
Hier mijn nwste Astra C20NE GLS met 97000 km, vers uit belgie
1 april 2013 om 19:26 #18135721@PeterNoFear wrote:
Ooh, moet mijn voorruit van de Corsa ook vervangen, maar 900 is me te duur, 250 eigenlijk ook wel genoeg, maar was wel benieuwd…
Kan hier voor €50 een ruit op de sloop krijgen, maar heb geen vette tools om de oude er uit te halen, en geen kit om de nieuwe er in te plakken :jerryspeciale tools is niet noodzakelijk peter….ik heb bij mijn astra F het ook zelf gedaan met een dik visdraadje.
Het is even een gewurm om die door de kit te krijgen maar lukt wel.
Daarna 1 in de auto en 1 buiten de auto het draad er door trekken(kan ook alleen maar is lastiger)
Ruiten kit kun je gewoon bij Rijpma in roden krijgen(kopen)Als je niet durft dan wil ik je wel helpen.
1 april 2013 om 19:33 #18135722@vectra208v wrote:
@PeterNoFear wrote:
Ooh, moet mijn voorruit van de Corsa ook vervangen, maar 900 is me te duur, 250 eigenlijk ook wel genoeg, maar was wel benieuwd…
Kan hier voor €50 een ruit op de sloop krijgen, maar heb geen vette tools om de oude er uit te halen, en geen kit om de nieuwe er in te plakken :jerryspeciale tools is niet noodzakelijk peter….ik heb bij mijn astra F het ook zelf gedaan met een dik visdraadje.
Het is even een gewurm om die door de kit te krijgen maar lukt wel.
Daarna 1 in de auto en 1 buiten de auto het draad er door trekken(kan ook alleen maar is lastiger)
Ruiten kit kun je gewoon bij Rijpma in roden krijgen(kopen)Als je niet durft dan wil ik je wel helpen.
is dat er in kitten ook wel een beetje te doen zonder lekkages dan?
mijn raam zit namelijk ook een beste barst in haha.
ik ben wa+ verzekerd, om hem te LATEN vervangen kost het mij 75 euro.1 april 2013 om 19:56 #18135723@soepkiepe wrote:
@vectra208v wrote:
@PeterNoFear wrote:
Ooh, moet mijn voorruit van de Corsa ook vervangen, maar 900 is me te duur, 250 eigenlijk ook wel genoeg, maar was wel benieuwd…
Kan hier voor €50 een ruit op de sloop krijgen, maar heb geen vette tools om de oude er uit te halen, en geen kit om de nieuwe er in te plakken :jerryspeciale tools is niet noodzakelijk peter….ik heb bij mijn astra F het ook zelf gedaan met een dik visdraadje.
Het is even een gewurm om die door de kit te krijgen maar lukt wel.
Daarna 1 in de auto en 1 buiten de auto het draad er door trekken(kan ook alleen maar is lastiger)
Ruiten kit kun je gewoon bij Rijpma in roden krijgen(kopen)Als je niet durft dan wil ik je wel helpen.
is dat er in kitten ook wel een beetje te doen zonder lekkages dan?
mijn raam zit namelijk ook een beste barst in haha.
ik ben wa+ verzekerd, om hem te LATEN vervangen kost het mij 75 euro.voor die 75,- zou ik hem laten vervangen dor de verzekering en niet zelf gaan klote.
Het is zelf wel te doen en lek vrij kitten is niet zo moeilijk.Gewoon niet te zuinig zijn maar ook niet TE veel.
Het “nieuwe” raam goed schoon maken en goed ontvetten met asseton en daarna in de speciale primer(vergrijgbaar bij automaterialen zaak als het goed is) sponning op de auto goed schoon en vetvrij maken en ook een streepje primer erop.
Daarna de kit (beetje voorverwarmt is wel makkelijk) in gelijkmatige lijn rondom op het raam zetten.
Liefts met 2 man het raam erin leggen en beetje hen en weer schuiven om de kit goed te verdelen (NIET HARD AANDRUKKEN!!) maar lichtjes op de juiste diepte drukken en de eerste 4uur niet aankomen en laten drogen. (raam boven ff een tape-je zodat die niet naar beneden zakt.MAAR NU TERUG ON TOPIC…BEGINT OP EEN HOW TO TE LIJKEN :D
2 april 2013 om 13:26 #18135724Ok een deel van de astra dan maar :jerry
Mijn auto staat niet laag :angel
2 april 2013 om 18:13 #18135725Gister @ The Ring:
3 april 2013 om 11:03 #18135726ik zal hier nog eens updaten van mijn astra G in de nieuwe zomermodus ;)
hoe hem was vorig jaar:
dit jaar:
grtz
3 april 2013 om 11:31 #18135727ziet er geweldig uit man!! :thumb
zwaar in love met je hemel.. staat bij mij ook nog op het lijstje
3 april 2013 om 11:56 #18135728@dion87 wrote:
ziet er geweldig uit man!! :thumb
zwaar in love met je hemel.. staat bij mij ook nog op het lijstje
bedankt!
en ja het was veel werk zeker als je het 2 keer hebt mogen doen door slechte lijm die loskwam door de warmte :s3 april 2013 om 12:01 #18135729hoe heb je het eigenlijk bij de B-stijlen gedaan dan met de gordel?
de rest kan niet al te moeilijk zijn lijkt me.
heb al een 2de hemel en stijlen liggen3 april 2013 om 12:12 #18135730@dion87 wrote:
hoe heb je het eigenlijk bij de B-stijlen gedaan dan met de gordel?
de rest kan niet al te moeilijk zijn lijkt me.
heb al een 2de hemel en stijlen liggeneerst klik je gewoon de b-stijl los, dan doe je de torx schroef beneden los waar de gordel in hangt, dan schuif je de gordel van die ijzeren baar af en zo kan je dan de gordel uit de b-stijl krijgen. Het gedeelte van de b-stijl waar de gordel door loopt kan je uit de rest van de b-stijl klikken. Ook het veertje loshalen aan de achterkant.
3 april 2013 om 16:43 #18135731@brandon_J_ wrote:
@dion87 wrote:
hoe heb je het eigenlijk bij de B-stijlen gedaan dan met de gordel?
de rest kan niet al te moeilijk zijn lijkt me.
heb al een 2de hemel en stijlen liggeneerst klik je gewoon de b-stijl los, dan doe je de torx schroef beneden los waar de gordel in hangt, dan schuif je de gordel van die ijzeren baar af en zo kan je dan de gordel uit de b-stijl krijgen. Het gedeelte van de b-stijl waar de gordel door loopt kan je uit de rest van de b-stijl klikken. Ook het veertje loshalen aan de achterkant.
Hoe heb je je deurpanelen gedaan? Ziet er erg strak uit namelijk! Heb je eventueel een stappenplan met fotos?
3 april 2013 om 17:51 #18135732@Ernsto wrote:
@brandon_J_ wrote:
@dion87 wrote:
hoe heb je het eigenlijk bij de B-stijlen gedaan dan met de gordel?
de rest kan niet al te moeilijk zijn lijkt me.
heb al een 2de hemel en stijlen liggeneerst klik je gewoon de b-stijl los, dan doe je de torx schroef beneden los waar de gordel in hangt, dan schuif je de gordel van die ijzeren baar af en zo kan je dan de gordel uit de b-stijl krijgen. Het gedeelte van de b-stijl waar de gordel door loopt kan je uit de rest van de b-stijl klikken. Ook het veertje loshalen aan de achterkant.
Hoe heb je je deurpanelen gedaan? Ziet er erg strak uit namelijk! Heb je eventueel een stappenplan met fotos?
een stappenplan heb ik helaas niet, maar ik kan je wel een beschrijving geven die misschien wel nuttig kan zijn.
-eerst heb ik de zwarte piepschuimen blok losgedaan (is gelijmd dus goed aan trekken)
-dan heb ik het stoffen gedeelte (wat nu rood leder is) los gedaan met een plamuurmesje. dit is helemaal gelijmd dus ben je wel even zoet mee.
-dan aan de onderste zijde van dit stoffen gedeelte zie je plastieken ‘oogjes’, daar heb ik met een boortje op geboord totdat deze oogjes juist stuk waren, zo kan je het paneel losschuiven erover en als ze bekleed zijn kan je er schroefjes in het plastieken overblijfsel draaien zodat deze terug vastzitten.
-de rest heb ik vastgelijmd met siliconenlijm (tec7, fix all noemen we dit in belgië) en met klemmen vastgezet en dan een nachtje laten drogen.
-daarna kan je alles terug monteren.4 april 2013 om 15:34 #18135733Goeiendag opel fans :D
Ik ben Martin, en nieuw op dit forum hier.
Ik zal binnenkort ff foto’s van mn astra online zetten.
Als ik mijn nieuwe velgen er onder heb.@uiltje wrote:
Na alweer een redelijke tijd hier op het forum bezig te zijn geweest, toch maar even mijn astra showen.
@uiltje
Mooie uitlaatjes, Zouden die onder elke astra passen??
Wat kost dat ongeveer?Zie ook dat je spoilertje heb geplaatst, staat ook wel mooi.
Zou ik ook wel willen, maar ben bang dat je dan kleur verschil zie.
Ik heb astra 5 deurs uit 2003Lees het wel,
Martin
4 april 2013 om 16:06 #18135734@Martins wrote:
Goeiendag opel fans :D
Ik ben Martin, en nieuw op dit forum hier.
Ik zal binnenkort ff foto’s van mn astra online zetten.
Als ik mijn nieuwe velgen er onder heb.@uiltje wrote:
Na alweer een redelijke tijd hier op het forum bezig te zijn geweest, toch maar even mijn astra showen.
@uiltje
Mooie uitlaatjes, Zouden die onder elke astra passen??
Wat kost dat ongeveer?Zie ook dat je spoilertje heb geplaatst, staat ook wel mooi.
Zou ik ook wel willen, maar ben bang dat je dan kleur verschil zie.
Ik heb astra 5 deurs uit 2003Lees het wel,
Martin
hoi martin.
Voordat je de foto’s van jou astra online gooit is het ook wel leuk als we wat meer van je weten dus stel je even netjes voor in het “even voorstellen” topic :thumb
5 april 2013 om 12:46 #18135735
Foto van zaterdag5 april 2013 om 13:18 #18135736Ik ben ook nieuw en heb mezelf onlangs een Astra Twintop uit 2006 cadeau gedaan king:
Nu ben ik ook aan het kijken voor leuke velgjes en heb deze op het oog:
http://www.velgenshop.nl/opel-lichtmetalen-velgen/astra-h-cabrio-5-hole-a-h-c-vanaf-september-2005/motorinhoud-18-103kw-1796ccm/19-inch/ats-champion-zilver-19-inch-et-30-breedte-85-steek-5-110/Wat raden jullie aan of wat is ‘beter’? 225-35 bandjes of 225-40 bandjes? Ik ga niet verlagen.
5 april 2013 om 16:21 #18135737Ow nice velgjes,
bij 225 -35 heb je iets plattere band, maar hou je dus meer ruimte over tussen wiel en wiel kas.
Bij 225 -40 zal je dit iets meer opvullen.
Het is net wat je zelf het mooiste vind, ik ga dat niet voor jou zeggen. :PIk ben zelf ook op zoek naar velgen voor m’n astra,
Heb nu deze gezien en die lijken me erg mooi.
http://i1352.photobucket.com/albums/q660/Martin_Schimmel/Velg_zps00569809.png?t=1365178722″ onclick=”window.open(this.href);return false;5 april 2013 om 16:37 #18135738Gewoon de 225/40/18 nemen! Hoort erop en omdat je niet gaat verlagen staat het beter en het comfort is beter dan met hoogte 35!
5 april 2013 om 17:37 #18135739ik denk dat het ook een beetje met je wiel omtrek te maken dat het niet te veel af gaat wijken met je kilometer teller en real kilometers
5 april 2013 om 18:12 #18135740+1
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Show hier je Astra Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.