Show hier je Astra Deel 1

Forumindex Forums Modellen Astra Show hier je Astra Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 4,426 tot 4,450 (van in totaal 7,927)
  • Auteur
    Berichten
  • #18133292
    kwuyts
      Lid sinds:
      27 October 2011

      @dion87 wrote:

      Dan klopt het nog steeds niet hoor.
      Ik vind mijn coupé best een normale astra, en toch heb ik 5 gaats met 1.6 16v :D :D

      komt omdat er geen coupes zijn zonder 5 steek[/quote]

      Dus toch een 1.6 16v met 5gaats dan? :D

      Ben een beetje moeilijk aan het doen, maar ik kan het niet zo hebben dat mensen hun fouten niet willen toegeven
      maar het op subtiele of minder subtiele wijze weerleggen :jerry .

      Vandaar.. :thumb

      #18133293
      trashmetal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2007

        @dion87 wrote:

        @kwuyts wrote:

        @quinten1.816v wrote:

        Het weerwoordje kwam op dit bericht,… blijft nog gelijk, alle normale astra’s hebben 5 gaats behalve de 1.6i en de 1.6 16v, en de rest heeft ook 5 gaats…..

        Dan klopt het nog steeds niet hoor.
        Ik vind mijn coupé best een normale astra, en toch heb ik 5 gaats met 1.6 16v :D :D

        komt omdat er geen coupes zijn zonder 5 steek

        ik begon al te twijfelen, al die verwarring :jerry

        #18133294
        quinten1.816v
          Lid sinds:
          27 February 2008

          Ik beschouw een Coupé als “de rest” categorie, en een 1.6 16v Coupé :shock: als een “heer erg rest” categorie, een Hongaarse 1.4 16v als N.V.T en o ja je heb ook nog een paar maanden een 1.2 16v gehad :hmmz

          En uiteindelijk zijn 2 pagina’s gevuld met zinloos geleuter, maar het houd je van de straat…….. sjerrie sjerrie

          #18133295
          kwuyts
            Lid sinds:
            27 October 2011

            Ja, nu je ongelijk hebt moet je natuurlijk mijn 1.6 16v coupé gaan afbreken :D .
            Wel, ik kan je zeggen dat ik heel erg tevreden ben met zo’n wagen op mijn leeftijd ;)

            #18133296
            quinten1.816v
              Lid sinds:
              27 February 2008
              kwuyts wrote:
              Ja, nu je ongelijk hebt moet je natuurlijk mijn 1.6 16v coupé gaan afbreken ;)[/quote

              Ongelijk? ik heb nergens ongelijk… afbreken? ik breek helemaal nergens wat af….

              Het zal wel met de leeftijd te maken hebben :thumb

              #18133297
              kwuyts
                Lid sinds:
                27 October 2011

                Oke, dan heb je nergens ongelijk, en dan breek je nergens wat af :D
                En natuurlijk heeft het met de leeftijd te maken!

                Nu terug zinnige posts graag :D

                #18133298
                kapelleboer
                  Lid sinds:
                  23 May 2007

                  @Astra1.6sport wrote:

                  rijd het fijn?? of heb je je spatbord bewerkt dat die niet tegen de band aankomt?

                  hijs is vrij stug ma ik vind dat persoonlijk lekker rijden maja das kwestie van smaak
                  ik heb niks bewerkt

                  #18133299
                  ferryastrag
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 November 2009

                    ik heb voor 2 weken terug toch echt wel een astra g cabrio met 4 gaats velgen zien staan toen ik op de manege was was er 1 uit 2002 had bijna zelfde kenteken als ik dus ze zijn er heus wel hoor
                    gr ferry

                    #18133300
                    quinten1.816v
                      Lid sinds:
                      27 February 2008

                      @ferryastrag wrote:

                      ik heb voor 2 weken terug toch echt wel een astra g cabrio met 4 gaats velgen zien staan toen ik op de manege was was er 1 uit 2002 had bijna zelfde kenteken als ik dus ze zijn er heus wel hoor
                      gr ferry

                      Ja verdomd, het is wel een hele grote ratjetoe zo,…de cabrio is toch op de coupé gebaseerd ?? :wtf

                      #18133301
                      dion87
                        Lid sinds:
                        22 August 2011

                        dit is de eerste keer dat ik het zie, of opmerk.. en ookal is het iets kleins, het klopt niet helemaal :P

                        #18132062
                        Maurice89
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 October 2009

                          Kwuyts hoezo blij met deze wagen op deze leeftijd? De prijzen van een coupe als je op marktplaats kijkt word je tog nie vrolijk. Kunt leuke kopen voor weinig

                          #18133302
                          kwuyts
                            Lid sinds:
                            27 October 2011

                            @Maurice89 wrote:

                            Kwuyts hoezo blij met deze wagen op deze leeftijd? De prijzen van een coupe als je op marktplaats kijkt word je tog nie vrolijk. Kunt leuke kopen voor weinig

                            Wat wil jij nu zeggen, dat een coupé niets waard is?
                            OP marktplaats kan je heel wat kopen, maar je vind geen serieuze coupé onder de 5000 – 6000 euro hoor.

                            Een Calibra of Astra F zal nog wel een pak goedkoper uitvallen als je zo groot wil gaan doen ;)


                            @Quinten
                            : die cabrio die jij laat zien is gewoon een coupé.

                            @Ferryastrag
                            : De cabrio coupés zijn er wel in 4 gaats.

                            #18133303
                            quinten1.816v
                              Lid sinds:
                              27 February 2008

                              @kwuyts wrote:

                              @Maurice89 wrote:

                              Kwuyts hoezo blij met deze wagen op deze leeftijd? De prijzen van een coupe als je op marktplaats kijkt word je tog nie vrolijk. Kunt leuke kopen voor weinig

                              Wat wil jij nu zeggen, dat een coupé niets waard is?
                              OP marktplaats kan je heel wat kopen, maar je vind geen serieuze coupé onder de 5000 – 6000 euro hoor.

                              Een Calibra of Astra F zal nog wel een pak goedkoper uitvallen als je zo groot wil gaan doen ;)


                              @Quinten
                              : die cabrio die jij laat zien is gewoon een coupé.

                              @Ferryastrag
                              : De cabrio coupés zijn er wel in 4 gaats.

                              5000 – 6000 Euro ?????????

                              Een Turbo waar heel veel maandloontjes ingestopt zijn waarvan men denkt dat ie waardevoller wordt maar toch.
                              Er wordt met veel pijn en moeite 3400 op geboden die natuurlijk niets meer laat horen:
                              http://link.marktplaats.nl/511521082″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Een civiele coupe voor 2500 zo op te halen, rare tent maar toch:
                              http://link.marktplaats.nl/520947935″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                              En dat zijn nog best behoorlijke prijzen als ik het met 10 a 15 jaar terug bekijk, als je toen een opel kocht van 10 a 12 jaar oud dan zat je op max 1500 gulden,… (650 euro)

                              Voor 5000 – 6000 koop je dit: http://link.marktplaats.nl/522263022″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                              #18133304
                              kwuyts
                                Lid sinds:
                                27 October 2011

                                Mij goed als jullie een kat in een zak willen kopen hoor ;) .

                                Op marktplaats vind je wel veel meer voor heel weinig geld.
                                Maar ik durf dan ook met zekerheid te zeggen dat je bij elk van die wagens (misschien de corsa ook)
                                al meteen kosten hebt. Remschijven, turbo, om nog maar te zwijgen van eventuele lekkages of te vervangen filters.

                                En daarbij komt nog dat mijn coupé pas van 2004 is en ik sinds aankoop nog geen enkele euro kosten heb gehad ;) .
                                Dus waarom een wagen van 12 jaar oud vergelijken met 1 van 8 jaar oud? :thumb

                                Ik heb hem dan ook bij een officiële dealer gekocht en vind elke cent die ik eraan gegeven heb het waard.

                                #18133305
                                quinten1.816v
                                  Lid sinds:
                                  27 February 2008

                                  Het enige wat ik hier op kan antwoorden is:
                                  Ga eens op een vrij dagje wat andere dealers langs kies (voor het neppie) een top occasion uit van rond de 7000,- en laat dan eens een offerte maken wat ze voor de coupé willen geven.

                                  (p.s ga dan niet naar een vw / of japanse dealer anders wordt het wel een heel deprimerende dag)

                                  #18133306
                                  kwuyts
                                    Lid sinds:
                                    27 October 2011

                                    Das nu echt de grootste zever die er is ;) .

                                    Het enige wat IK daarop kan antwoorden is:

                                    ik geef graag 6000 euro uit aan een wagen bij een dealer
                                    die dan nog eens gratis een extra service geeft door:

                                    -Een nieuwe voorruit te steken
                                    -40 000 km voortijdig de distri riem te vervangen
                                    -een groot onderhoud te geven.

                                    Als je die kosten optelt, kom je ook al bij zo’n 1500 euro.
                                    Dan kom ik al in de buurt van jouw marktplaats prijsjes, en dat voor een wagen waarbij ik 100% weet dat hij oke is
                                    én alle voorgeschiedenis ken van bij de eerste aankoop af. ;)

                                    #18132876
                                    opel-motorsport
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 April 2009

                                      @kwuyts en geloof je zelf ook dan de distri riem vervangen is ? :) heb je er bewijzen van :) bij mij was ie ook vervangen volgens de verkoper op 100000 :)
                                      hadk em 2 dagen thuis open gedaan en bleek dat ie aan het scheuren was :) dus op 6500 was de riem om zeep :) gewoon niet vervangen
                                      groot onderhoud ? als hij een 7000 kilometer gelopen heeft bwaa hij kan wel nog een 10000 wachten geen probleem zegge ze daar :)
                                      bij de officiele dealer geef je zowieso teveel geld uit :)
                                      heb de mijne gewoon zo gekocht dan investeer ik liever 200 euro aan nieuwe riemen en olie en alles dan 2000 euro meer te betale en dat zij het zogezegd doen :)

                                      #18133207
                                      kwuyts
                                        Lid sinds:
                                        27 October 2011

                                        Distri riem kan ik zelf niet nakijken, maar de aandrijfriem van waterpomp is vervangen wat normaal gezien mede met de distririem gebeurd.
                                        Er zit trouwens ook een splinternieuwe batterij in, even vergeten te vermelden.

                                        En verder vind ik het (sorry om het zo te zeggen) achterlijke reacties als jullie zeggen dat je bij een officiële dealer
                                        teveel geld uitgeeft. Als je zelf veel van techniek kent en alles zelf kan doen geef je inderdaad heel wat meer geld uit
                                        voor het vervangen van een distririem dan dat je het zelf doet, maar…

                                        Ik ken zogoed als niets van auto’s als het om vervangen gaat.
                                        Ik kan zelf nog geen remschijf vervangen dus zelf doen is geen optie.

                                        Wel, dan laat ik het liever door een officiële dealer doen onder de G2 voorwaarden,
                                        dan bij de eerste beste garagist die probeert te overleven :thumb

                                        En nu graag terug on topic, want ik begin een beetje slecht gezind te worden.

                                        #18133171
                                        okkie-001
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          11 June 2009

                                          dit is dan mijn astra G uit 1999 x16xel.
                                          de astra staat nu op 14” winterbanden.
                                          maar ik heb ook nog 16” sport velgen liggen

                                          het achter raam moet nog maar heb geen tijd

                                          de demper heb ik er zelf onder gezet
                                          maakt niet teveel geluid zoals een honda brulpijp maar een liefe grom

                                          sport interieur
                                          airco
                                          elektrische ramen
                                          elektrische spiegels
                                          angel eyes met 6000k xenon
                                          verlaagd hoe veel weet niet niet
                                          verstelbaar stuur
                                          centrale deurvergrendeling
                                          ramen die sluiten op safe lock :angel

                                          #18132733
                                          kwuyts
                                            Lid sinds:
                                            27 October 2011

                                            Vind ik wel mooi, speciaal maar niet overdreven :D

                                            #18132625
                                            Baas J.
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 May 2008

                                              Steekt die uitlaat niet een beetje teveel uit…of ligt dat aan mij?

                                              #18132555
                                              Baas J.
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2008

                                                @kwuyts wrote:

                                                Distri riem kan ik zelf niet nakijken, maar de aandrijfriem van waterpomp is vervangen wat normaal gezien mede met de distririem gebeurd.
                                                Er zit trouwens ook een splinternieuwe batterij in, even vergeten te vermelden.

                                                En verder vind ik het (sorry om het zo te zeggen) achterlijke reacties als jullie zeggen dat je bij een officiële dealer
                                                teveel geld uitgeeft. Als je zelf veel van techniek kent en alles zelf kan doen geef je inderdaad heel wat meer geld uit
                                                voor het vervangen van een distririem dan dat je het zelf doet, maar…

                                                Ik ken zogoed als niets van auto’s als het om vervangen gaat.
                                                Ik kan zelf nog geen remschijf vervangen dus zelf doen is geen optie.

                                                Wel, dan laat ik het liever door een officiële dealer doen onder de G2 voorwaarden,
                                                dan bij de eerste beste garagist die probeert te overleven :thumb

                                                En nu graag terug on topic, want ik begin een beetje slecht gezind te worden.

                                                Heb je wel eens iets zelf geprobeerd? De meeste mensen hier konden ook geen remschijven vervangen bij hun geboorte. Het is een kwestie van doen en durven. Achteraf kan je zeggen, oh dat viel wel mee. En je krijgt vertrouwen in jezelf. Ik zeg niet dat je meteen je blok eruit moet gaan halen, maar probeer dingen zelf te gaan doen. Dat scheelt echt heel veel geld.

                                                #18132523
                                                kwuyts
                                                  Lid sinds:
                                                  27 October 2011

                                                  @Baas J. wrote:

                                                  Heb je wel eens iets zelf geprobeerd? De meeste mensen hier konden ook geen remschijven vervangen bij hun geboorte. Het is een kwestie van doen en durven. Achteraf kan je zeggen, oh dat viel wel mee. En je krijgt vertrouwen in jezelf. Ik zeg niet dat je meteen je blok eruit moet gaan halen, maar probeer dingen zelf te gaan doen. Dat scheelt echt heel veel geld.

                                                  Het staat ook op mijn verlanglijstje om eerst eens te beginnen met een soort autocursus.
                                                  Om de basis wat te leren en daarop verder te bouwen. Maar met 0,0 kennis wil ik echt niet aan
                                                  mijn remmen oid zitten prutsen :D

                                                  #18133307
                                                  Baas J.
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 May 2008

                                                    Kennis is niet nodig, gezond verstand wel. Kennis komt daarna :)

                                                    #18133308
                                                    GSI Racer
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      25 June 2009

                                                      kennis krijg je door het doen ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 4,426 tot 4,450 (van in totaal 7,927)
                                                    • Het onderwerp ‘Show hier je Astra Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.