Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Show hier je Astra Deel 1
- Dit onderwerp bevat 7,926 reacties, 1,273 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 november 2016om 23:20 door astra g 1999 X16SZR.
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2012 om 10:11 #18133292
@dion87 wrote:
Dan klopt het nog steeds niet hoor.
Ik vind mijn coupé best een normale astra, en toch heb ik 5 gaats met 1.6 16v :D :Dkomt omdat er geen coupes zijn zonder 5 steek[/quote]
Dus toch een 1.6 16v met 5gaats dan? :D
Ben een beetje moeilijk aan het doen, maar ik kan het niet zo hebben dat mensen hun fouten niet willen toegeven
maar het op subtiele of minder subtiele wijze weerleggen :jerry .Vandaar.. :thumb
20 januari 2012 om 10:11 #18133293@dion87 wrote:
@kwuyts wrote:
@quinten1.816v wrote:
Het weerwoordje kwam op dit bericht,… blijft nog gelijk, alle normale astra’s hebben 5 gaats behalve de 1.6i en de 1.6 16v, en de rest heeft ook 5 gaats…..
Dan klopt het nog steeds niet hoor.
Ik vind mijn coupé best een normale astra, en toch heb ik 5 gaats met 1.6 16v :D :Dkomt omdat er geen coupes zijn zonder 5 steek
ik begon al te twijfelen, al die verwarring :jerry
20 januari 2012 om 10:26 #18133294Ik beschouw een Coupé als “de rest” categorie, en een 1.6 16v Coupé :shock: als een “heer erg rest” categorie, een Hongaarse 1.4 16v als N.V.T en o ja je heb ook nog een paar maanden een 1.2 16v gehad :hmmz
En uiteindelijk zijn 2 pagina’s gevuld met zinloos geleuter, maar het houd je van de straat…….. sjerrie sjerrie
20 januari 2012 om 10:38 #18133295Ja, nu je ongelijk hebt moet je natuurlijk mijn 1.6 16v coupé gaan afbreken :D .
Wel, ik kan je zeggen dat ik heel erg tevreden ben met zo’n wagen op mijn leeftijd ;)20 januari 2012 om 11:00 #18133296kwuyts wrote:Ja, nu je ongelijk hebt moet je natuurlijk mijn 1.6 16v coupé gaan afbreken ;)[/quoteOngelijk? ik heb nergens ongelijk… afbreken? ik breek helemaal nergens wat af….
Het zal wel met de leeftijd te maken hebben :thumb
20 januari 2012 om 11:45 #18133297Oke, dan heb je nergens ongelijk, en dan breek je nergens wat af :D
En natuurlijk heeft het met de leeftijd te maken!Nu terug zinnige posts graag :D
20 januari 2012 om 12:39 #18133298@Astra1.6sport wrote:
rijd het fijn?? of heb je je spatbord bewerkt dat die niet tegen de band aankomt?
hijs is vrij stug ma ik vind dat persoonlijk lekker rijden maja das kwestie van smaak
ik heb niks bewerkt20 januari 2012 om 13:35 #18133299ik heb voor 2 weken terug toch echt wel een astra g cabrio met 4 gaats velgen zien staan toen ik op de manege was was er 1 uit 2002 had bijna zelfde kenteken als ik dus ze zijn er heus wel hoor
gr ferry20 januari 2012 om 13:49 #18133300@ferryastrag wrote:
ik heb voor 2 weken terug toch echt wel een astra g cabrio met 4 gaats velgen zien staan toen ik op de manege was was er 1 uit 2002 had bijna zelfde kenteken als ik dus ze zijn er heus wel hoor
gr ferryJa verdomd, het is wel een hele grote ratjetoe zo,…de cabrio is toch op de coupé gebaseerd ?? :wtf
20 januari 2012 om 13:52 #18133301dit is de eerste keer dat ik het zie, of opmerk.. en ookal is het iets kleins, het klopt niet helemaal :P
20 januari 2012 om 15:53 #18132062Kwuyts hoezo blij met deze wagen op deze leeftijd? De prijzen van een coupe als je op marktplaats kijkt word je tog nie vrolijk. Kunt leuke kopen voor weinig
20 januari 2012 om 23:19 #18133302@Maurice89 wrote:
Kwuyts hoezo blij met deze wagen op deze leeftijd? De prijzen van een coupe als je op marktplaats kijkt word je tog nie vrolijk. Kunt leuke kopen voor weinig
Wat wil jij nu zeggen, dat een coupé niets waard is?
OP marktplaats kan je heel wat kopen, maar je vind geen serieuze coupé onder de 5000 – 6000 euro hoor.Een Calibra of Astra F zal nog wel een pak goedkoper uitvallen als je zo groot wil gaan doen ;)
@Quinten: die cabrio die jij laat zien is gewoon een coupé.
@Ferryastrag: De cabrio coupés zijn er wel in 4 gaats.21 januari 2012 om 08:09 #18133303@kwuyts wrote:
@Maurice89 wrote:
Kwuyts hoezo blij met deze wagen op deze leeftijd? De prijzen van een coupe als je op marktplaats kijkt word je tog nie vrolijk. Kunt leuke kopen voor weinig
Wat wil jij nu zeggen, dat een coupé niets waard is?
OP marktplaats kan je heel wat kopen, maar je vind geen serieuze coupé onder de 5000 – 6000 euro hoor.Een Calibra of Astra F zal nog wel een pak goedkoper uitvallen als je zo groot wil gaan doen ;)
@Quinten: die cabrio die jij laat zien is gewoon een coupé.
@Ferryastrag: De cabrio coupés zijn er wel in 4 gaats.5000 – 6000 Euro ?????????
Een Turbo waar heel veel maandloontjes ingestopt zijn waarvan men denkt dat ie waardevoller wordt maar toch.
Er wordt met veel pijn en moeite 3400 op geboden die natuurlijk niets meer laat horen:
http://link.marktplaats.nl/511521082″ onclick=”window.open(this.href);return false;Een civiele coupe voor 2500 zo op te halen, rare tent maar toch:
http://link.marktplaats.nl/520947935″ onclick=”window.open(this.href);return false;En dat zijn nog best behoorlijke prijzen als ik het met 10 a 15 jaar terug bekijk, als je toen een opel kocht van 10 a 12 jaar oud dan zat je op max 1500 gulden,… (650 euro)
Voor 5000 – 6000 koop je dit: http://link.marktplaats.nl/522263022″ onclick=”window.open(this.href);return false;
21 januari 2012 om 08:46 #18133304Mij goed als jullie een kat in een zak willen kopen hoor ;) .
Op marktplaats vind je wel veel meer voor heel weinig geld.
Maar ik durf dan ook met zekerheid te zeggen dat je bij elk van die wagens (misschien de corsa ook)
al meteen kosten hebt. Remschijven, turbo, om nog maar te zwijgen van eventuele lekkages of te vervangen filters.En daarbij komt nog dat mijn coupé pas van 2004 is en ik sinds aankoop nog geen enkele euro kosten heb gehad ;) .
Dus waarom een wagen van 12 jaar oud vergelijken met 1 van 8 jaar oud? :thumbIk heb hem dan ook bij een officiële dealer gekocht en vind elke cent die ik eraan gegeven heb het waard.
21 januari 2012 om 09:05 #18133305Het enige wat ik hier op kan antwoorden is:
Ga eens op een vrij dagje wat andere dealers langs kies (voor het neppie) een top occasion uit van rond de 7000,- en laat dan eens een offerte maken wat ze voor de coupé willen geven.(p.s ga dan niet naar een vw / of japanse dealer anders wordt het wel een heel deprimerende dag)
21 januari 2012 om 09:12 #18133306Das nu echt de grootste zever die er is ;) .
Het enige wat IK daarop kan antwoorden is:
ik geef graag 6000 euro uit aan een wagen bij een dealer
die dan nog eens gratis een extra service geeft door:-Een nieuwe voorruit te steken
-40 000 km voortijdig de distri riem te vervangen
-een groot onderhoud te geven.Als je die kosten optelt, kom je ook al bij zo’n 1500 euro.
Dan kom ik al in de buurt van jouw marktplaats prijsjes, en dat voor een wagen waarbij ik 100% weet dat hij oke is
én alle voorgeschiedenis ken van bij de eerste aankoop af. ;)21 januari 2012 om 11:29 #18132876@kwuyts en geloof je zelf ook dan de distri riem vervangen is ? :) heb je er bewijzen van :) bij mij was ie ook vervangen volgens de verkoper op 100000 :)
hadk em 2 dagen thuis open gedaan en bleek dat ie aan het scheuren was :) dus op 6500 was de riem om zeep :) gewoon niet vervangen
groot onderhoud ? als hij een 7000 kilometer gelopen heeft bwaa hij kan wel nog een 10000 wachten geen probleem zegge ze daar :)
bij de officiele dealer geef je zowieso teveel geld uit :)
heb de mijne gewoon zo gekocht dan investeer ik liever 200 euro aan nieuwe riemen en olie en alles dan 2000 euro meer te betale en dat zij het zogezegd doen :)21 januari 2012 om 11:41 #18133207Distri riem kan ik zelf niet nakijken, maar de aandrijfriem van waterpomp is vervangen wat normaal gezien mede met de distririem gebeurd.
Er zit trouwens ook een splinternieuwe batterij in, even vergeten te vermelden.En verder vind ik het (sorry om het zo te zeggen) achterlijke reacties als jullie zeggen dat je bij een officiële dealer
teveel geld uitgeeft. Als je zelf veel van techniek kent en alles zelf kan doen geef je inderdaad heel wat meer geld uit
voor het vervangen van een distririem dan dat je het zelf doet, maar…Ik ken zogoed als niets van auto’s als het om vervangen gaat.
Ik kan zelf nog geen remschijf vervangen dus zelf doen is geen optie.Wel, dan laat ik het liever door een officiële dealer doen onder de G2 voorwaarden,
dan bij de eerste beste garagist die probeert te overleven :thumbEn nu graag terug on topic, want ik begin een beetje slecht gezind te worden.
21 januari 2012 om 12:58 #18133171dit is dan mijn astra G uit 1999 x16xel.
de astra staat nu op 14” winterbanden.
maar ik heb ook nog 16” sport velgen liggenhet achter raam moet nog maar heb geen tijd
de demper heb ik er zelf onder gezet
maakt niet teveel geluid zoals een honda brulpijp maar een liefe grom
sport interieur
airco
elektrische ramen
elektrische spiegels
angel eyes met 6000k xenon
verlaagd hoe veel weet niet niet
verstelbaar stuur
centrale deurvergrendeling
ramen die sluiten op safe lock :angel21 januari 2012 om 13:27 #18132733Vind ik wel mooi, speciaal maar niet overdreven :D
21 januari 2012 om 13:40 #18132625Steekt die uitlaat niet een beetje teveel uit…of ligt dat aan mij?
21 januari 2012 om 13:43 #18132555@kwuyts wrote:
Distri riem kan ik zelf niet nakijken, maar de aandrijfriem van waterpomp is vervangen wat normaal gezien mede met de distririem gebeurd.
Er zit trouwens ook een splinternieuwe batterij in, even vergeten te vermelden.En verder vind ik het (sorry om het zo te zeggen) achterlijke reacties als jullie zeggen dat je bij een officiële dealer
teveel geld uitgeeft. Als je zelf veel van techniek kent en alles zelf kan doen geef je inderdaad heel wat meer geld uit
voor het vervangen van een distririem dan dat je het zelf doet, maar…Ik ken zogoed als niets van auto’s als het om vervangen gaat.
Ik kan zelf nog geen remschijf vervangen dus zelf doen is geen optie.Wel, dan laat ik het liever door een officiële dealer doen onder de G2 voorwaarden,
dan bij de eerste beste garagist die probeert te overleven :thumbEn nu graag terug on topic, want ik begin een beetje slecht gezind te worden.
Heb je wel eens iets zelf geprobeerd? De meeste mensen hier konden ook geen remschijven vervangen bij hun geboorte. Het is een kwestie van doen en durven. Achteraf kan je zeggen, oh dat viel wel mee. En je krijgt vertrouwen in jezelf. Ik zeg niet dat je meteen je blok eruit moet gaan halen, maar probeer dingen zelf te gaan doen. Dat scheelt echt heel veel geld.
21 januari 2012 om 13:59 #18132523@Baas J. wrote:
Heb je wel eens iets zelf geprobeerd? De meeste mensen hier konden ook geen remschijven vervangen bij hun geboorte. Het is een kwestie van doen en durven. Achteraf kan je zeggen, oh dat viel wel mee. En je krijgt vertrouwen in jezelf. Ik zeg niet dat je meteen je blok eruit moet gaan halen, maar probeer dingen zelf te gaan doen. Dat scheelt echt heel veel geld.
Het staat ook op mijn verlanglijstje om eerst eens te beginnen met een soort autocursus.
Om de basis wat te leren en daarop verder te bouwen. Maar met 0,0 kennis wil ik echt niet aan
mijn remmen oid zitten prutsen :D21 januari 2012 om 14:16 #18133307Kennis is niet nodig, gezond verstand wel. Kennis komt daarna :)
21 januari 2012 om 14:27 #18133308kennis krijg je door het doen ;)
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Show hier je Astra Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.