Show hier je Astra Deel 1

Forumindex Forums Modellen Astra Show hier je Astra Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 3,376 tot 3,400 (van in totaal 7,927)
  • Auteur
    Berichten
  • #18132100
    Astralfred
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 November 2004

      Mooie coupe Darkplayer, maar had een turbo niet standaard leer erin?

      En Corsaforever, mooie oprit zo hoor en het bewijst maar weer dat een GSi bumper niet alleen mooi staat op de hatchback :thumbup.

      #18132101
      Renmark
        Lid sinds:
        19 June 2010

        Inderdaad mooie opels. Ik ben alleen nog opzoek naar een grill van een astra g coupe. Graag wil ik jullie reactie op mijn opel Astra.

        Bouwjaar 98
        Km 160000

        Mvg Rene

        #18132102
        Klanderman
          Lid sinds:
          29 March 2009

          Mooie velgjes altijd die dezent V dark’s. Lijken altijd groter door de zwarte binnenkant. Mijn ouders hebben ze ook gehad op hun astra h station. Verder nette astra hoor!

          #18132103
          Renmark
            Lid sinds:
            19 June 2010

            Jaa klopt. Het nadeel vind ik ondanks dat de velgens zwart zijn, dat je ze goed moet onderhouden/schoonhouden, als je die glanzende zwarte binnenkant wilt behouden.

            Verder is de auto net verlaagd. Dat maakt de velgen ook meer tot zijn recht komen nietwaar? Heb jij een frabrieks sportonderstel onder jou Astra?

            #18132104
            Klanderman
              Lid sinds:
              29 March 2009

              Ja klopt, je moet de velgen goed onderhouden. Het zijn niet de duurste velgen en dat is na verloop van tijd aan de lak ook wel te merken maar met goed onderhoud (lees: vaak wassen, het liefst zonder aggresieve velgenreinigers) dan blijven ze in top staat.

              Ja, een verlaging lijkt een stuk beter, anders staat die zo hoog op z’n poten en dat is geen gezicht met ‘grotere’ wielen. Gele klauwen staan ‘m ook goed, matcht goed met het zwarte in de velg.

              Ik heb gewoon een standaard Astra GTC, deze is al wat lager dan een gewone 5 deurs. Verder zit er een OPC Line pakket op waardoor de auto een stuk lager lijkt. De auto heeft wel een sport knop maar volgens mij heeft dat niets met een sportonderstel te maken. Ik heb namelijk geen IDS systeem.

              Heb de auto inmiddels voorzien van een opc line sierstuk op de einddemper, maakt het net even af vind ik zelf.

              #18132105
              DarkplayeR-69
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 October 2007

                @Astralfred

                Niet dat ik weet, maar heb er toch al best veel gezien met gewoon stof erin.

                #18132106
                Renmark
                  Lid sinds:
                  19 June 2010

                  Je hebt een geweldige auto. Het is 1 en al sportieviteit zoals hij erbij staat. De sierstuk maakt hem inderdaad af. Je hebt er goed aangedaan door een brede sierstuk te kiezen. Het maakt je auto nog breder. Maar wat ik zou doen is een kleinere antenne eropzetten. Deze is nog wat aan de hoge kant. Verder kan ik echt zien dat je superzuinig bent op je auto. Alles is schoon en glimt erover. Zelfs je spiegels zijn ingeklapt. (elektrisch)?

                  #18132107
                  Klanderman
                    Lid sinds:
                    29 March 2009

                    Ja spiegels zijn elektrisch. Ik gebruik de auto eigenlijk ook maar heel weinig, krijg op het werk altijd te horen dat ik hem alleen maar gebruik om hem te poetsen;)
                    De antenne is inderdaad erg groot. Maar ik heb hem wel nodig aangezien m’n radio nu al niet zo’n denderend ontvangst heeft. Het is trouwens ook een antenne die bij het OPC Line pakket hoort, de normale antenne komt tegen de spoiler aan. Deze zit iets verder naar voren.
                    Ik ben er ook erg tevreden mee, het enige wat ik nog mis zijn parkeersensoren achter. Het zicht naar achteren is echt belachelijk slecht. Daarnaast zou ik er nog wel orgineel xenon koplampen in willen hebben. Het is een cosmo dus al bijna van alles voorzien. Echt een fijn ding.

                    #18132108
                    Renmark
                      Lid sinds:
                      19 June 2010

                      Allemaal houden zo,

                      Xenon kan inderdaad de final touch zijn. Ennuh, dat poetsen….

                      Een auto rijdt tenslotte alleen lekker als hij schoon is;) En geen wasstraat he!!

                      #18132109
                      Klanderman
                        Lid sinds:
                        29 March 2009

                        Neeeee, absoluut geen krasstraat. Voor mij alleen maar stoomcleaner in de wasstraat op ‘t werk en Meguair producten;)

                        #18132110
                        ASCONA CCC GT
                          Lid sinds:
                          13 February 2010

                          Hier een paar foto’s van de Astra GSI, waar mijn vriendin dagelijks in rijdt:

                          En de oude Astra G “OPC”, waar ze bijna 4 jaar in gestuurt heeft.

                          Groeten Jan.

                          #18132111
                          Klanderman
                            Lid sinds:
                            29 March 2009

                            leuke auto’s! Wat voor motor ligt er in die Astra G? Aan het kenteken te zien is het geen echte OPC…

                            #18132112
                            ASCONA CCC GT
                              Lid sinds:
                              13 February 2010

                              Een 2.0 16V ecotec.

                              #18132113
                              Black GTC
                                Lid sinds:
                                5 September 2010




                                Het is een Opel Astra 1.8 GTC Opc line.
                                Het is mijn eerste opel. Ik geef meteen een review.

                                Exterieur
                                De lijnen zijn erg strak en stoer, veel gestroomlijnde vormen die van achteren naar voren lopen. De grote achterlichten zijn ver opzij geplaatst om de auto breder te laten lijken. Deze optische illusie wordt ook gecreëerd door de ramen smaller te maken terwijl alles wat onder de ramen zit juist wijder en dikker is gemaakt. De A en de C stijlen zijn zeer plat vergeleken met andere merken/modellen. De koplampen zijn erg groot met binnenin de projector-style lichten. De OPC-line pakket geeft het geheel een iets agressiever uiterlijk. Als je de stoelen helemaal naar onderen verstelt en het stuur zo hoog mogelijk, creert het optische bedrog dat je in een zeer grote brede auto zit. Het valt wel op dat de auto veel grote naden en sleuven heeft tussen de metaaldelen. Dit kan wat lastig zijn met wassen waarbij vaak zeepresten overblijven of in de herfst waarbij vaak bladeren overblijven. De ovale uitlaateindstuk past goed bij het gesign.

                                Interieur
                                Strak en stoere lijnen
                                De pseudo carbonlook geeft het een stoer sportieve uitstraling
                                Het dikke OPC-achtige stuur is lekker goed verstelbaar en ligt goed in de hand
                                De versnellingspook is lekker kort en dik en schakelt boterzacht. De achteruitknop is erg strak gemaakt en staat stoer op de pook.
                                De stoelen zijn lekker sportief en geven goede zijdelings steun
                                Enige minpunt van de stoelen is vooral de bestuurdersstoel die na 4 jaar toch wat slijtageplekken heeft aan de zijkant doordat hij begint te pluizen.
                                Het dashboard is van goede kwaliteit, grote stoere sportieve klokken.
                                De hendels voor ruitenwissers en richtingaanwijzer was in het begin even wennen maar nu zijn ze heerlijk: lekker kort en degelijk in elkaar gezet.
                                De cruisecontrolplek vind ik iets minder. Ik had dit liever op het stuur gewild. De aanknop van de cruisecontrol lijkt erg fragiel als ik erop druk.
                                De knoppen op het stuur zijn leuke gadgets maar vooral de volumeknop is erg overbodig. Ik vind het prettiger om de volume met de grote draaiknop te verstellen dan de draaitand op het stuur te moeten drukken.
                                Naast het stopcontact zit een handig bakje om bijv je telefoon of je tomtom in te doen, erg handig.
                                Bij het naar voren schuiven van de voorstoelen om te zitten op de achterbank valt het op dat de rode knoppen van de gordels erg in de weg zitten. Het mechanisme om de hoofdsteunen omlaag te krijgen is erg ingenieus bedacht.
                                De knoppen in het midden van de dash zijn erg goed bereikbaar en overzichtelijk.
                                De oranje kleur in het donker is erg prettig voor de ogen
                                Een aantal negatieve dingen over het interieur:
                                1. Het verbaasde mij dat er geen indicatorlampje op dashboard brandt voor dimlicht, wel voor stadslicht. Vaak vergeet je dat je geen dimlicht aanhebt als je vooral in de stad bent, elke auto dat ik hiervoor reed had dit systeem wel.
                                2. Het verbaast mij dat de hoofdsteunen achter niet helemaal omlaag kunnen terwijl dit wel kan voor de voorstoelen. Waarom dit zo is is voor mij een raadsel, zeker voor het slechte zicht achter is het fijner als het helemaal omlaag kan.
                                Ik had begrepen van een andere review dat de auto een alarmgeluidje zou geven als de gordels niet aangespannen waren, dit is echter nooit gebeurd.
                                De spiegels zijn inklapbaar, dit gebeurt handmatig met een knop wat erg handig is in nauwe steegjes of als je even ergens tussen moet.
                                Opvallend is dat de deurgreep van buitenaf en van binnenaf erg veel gelijknissen vertoont met de E46 (bmw 3 serie bouwj vanaf 1998-2006), ook de interieurstijlen lijken daarop.
                                Bij de achterbank hoor ik een irritant piepje als de auto beweegt.

                                Motor en rijgedrag
                                Als motor gestart wordt hoor je een fluitende ratel dat overgaat in een rauw klinkende motorgeluid. Alsof een motorfiets start.
                                De ‘sport’-knop was in het begin onduidelijk voor mij. Ik merkte geen verschil. Hoe meer ik erin reed, hoe meer ik besefte dat dit daadwerkelijk verschil uitmaakt en de motor een geweldige boost geeft. Je merkt gelijk dat de motor veel ruiger klinkt en voor je het weet rijdt je 90 waar je maar 50 mag.
                                Opvallend is dat ik een vreemde klik hoor als ik heb geschakeld naar de tweede versnelling en weer de koppeling loslaat.
                                Ook zonder sportknop is hij vrij rap en laat ook dan duidelijk merken dat hij graag brult.
                                Het viel me op dat de de motorruimte vrij compact was.
                                Er is geen indicatorlampje die aangeeft dat de ruitenwisservloeistof bijna op is. Verder heb ik begrepen dat er ook geen klokje is dat de oliepeil in de gaten houdt.
                                De vering is vrij stug maar niet zo stug dat het storend is.

                                Conclusie:
                                Heerlijke bak, prima prijskwaliteitverhouding, degelijk in elkaar gezet. Rijdt geweldig, afgestemd op sportief rijgedrag.

                                Ik ben niet van plan om mods aan te brengen. Het enige wat mij stoort en wat ik graag zou willen veranderen is de antenne. Het zou mooi zijn als dit een haaievin kon zijn. Weet iemand of je die antenne kan wijzigen in een haaievin achtige antenne?

                                #18132115
                                Klanderman
                                  Lid sinds:
                                  29 March 2009

                                  Klokje voor het oliepeil??

                                  Je antenne is zo groot omdat je een OPC Line dakspoiler hebt, daarom zit er zo’n groot blok onder. De standaard antenne komt tegen de spoiler aan als je de achterklep opent;)

                                  Als je het dimlicht aan hebt staan met de deur open dan hoor je een piepje als het goed is.

                                  De gordel geeft geen piepje als die niet gebruikt wordt (en er wel iemand op de stoel zit dus, werkt met gewicht sensoren) In het instrumentenpaneel gaat een lampje branden als de gordel niet gebruikt wordt, dus geen piepje!

                                  Hoop dat je hier wat aan hebt. Verder, een hele mooie auto hoor, OPC Line pakket maakt de auto echt een stuk agressiever. Als ik nu een GTC zie zonder, dan vind ik het er altijd een beetje kaal uit zien. Heb je trouwens een 125 of 140 pk blok?

                                  Groeten,

                                  Chiel

                                  #18132116
                                  Black GTC
                                    Lid sinds:
                                    5 September 2010

                                    @Klanderman
                                    Correctie:
                                    Ik bedoel het klokje dat aangeeft hoe heet het motorblok wordt. Misschien is dit wel te zien op boordcomputer, zal er eerst goed op letten.
                                    Dat die antenne groot is begrijp ik, maar het moet toch als een haaievin kunnen lijkt me?
                                    Dat dimlicht met deur open begrijp ik wel. Maar als ik gewoon rijdt in de nacht door de stad dan zie je vaak door al die stadslichten niet of je dimlicht nou aanstaat of niet. Je moet dan naar je draaiknop links kijken, was mooier geweest als je in dash naar een controlelampje kon kijken hiervoor.
                                    Ik heb 140pk
                                    Trouwens, ik vind het erg mooi dat ze minimalistisch te werk zijn gegaan wat de belichting van radio betreft. Gebruik je geen radio of cd, dan licht dat bovenste gedeelte niet op.

                                    #18132117
                                    Klanderman
                                      Lid sinds:
                                      29 March 2009

                                      Nee, metertje zit er niet in. Dit is normaal ook niet te zien in de boordcomputer. Als die te warm wordt zul je wel een waarschuwing krijgen.
                                      Een haaienvin zal inderdaad wel lukken. Alleen wat ik hoor is dat je ontvangst dan toch minder is, het is natuurlijk niet voor niets zo’n grote antenne;)

                                      Maar je rijdt toch nooit met alleen stadslicht aan? Normaal zet je toch altijd je dimlicht aan en dan brand gewoon dat lampje in de tellerbak dus ik zie je probleem niet zo eerlijk gezegd. Gewoon altijd de knop vol naar rechts, dan weet je zeker dat het dimlicht aanstaat. Nu gebruik ik het zelf overigens niet aangezien ik automatische verlichting heb, dat is toch wel een erg handige optie moet ik zeggen.
                                      Van de radio weet ik niet want ik heb de originele radio er niet in zitten. Vind de verlichting zowiezo wel mooi. In de handgrepen zitten bij mij ook sfeerlichtjes. Ook zit er bij mij een lampje onder de binnenspiegel (is volgens mij alleen maar met automatische blinderende binnenspiegel). Deze schijnt precies op de pook. Ziet er mooi uit.

                                      Het is gewoon allemaal maar net wat je gewent bent. Elk merk heeft zijn eigen systemen en vaste manieren van waarschuwingen/bedieningen enz. Wij hebben hier thuis 3 Opel’s staan dus ik weet niet beter dan dit:P Je raakt hier ook wel weer gewent aan hoor.
                                      140 pk is wel lekker! Meer dan genoeg vermogen is z’n auto.

                                      #18132118
                                      Vanessa310
                                        Lid sinds:
                                        3 September 2010

                                        Hier wat foto’s van onze Astra
                                        Hier stond hij nog bij de garage waar we hem gekocht hebben.




                                        #18132119
                                        Black GTC
                                          Lid sinds:
                                          5 September 2010

                                          @Klanderman
                                          Ik heb het even getest. Als ik mijn gordel niet omdoe bij het rijden hoor zie ik geen waarschuwingslampje branden. Is dit normaal? Ik heb 500 meter gereden en er gebeurde niks. Of ligt het aan je modelversie?

                                          #18132120
                                          pwnerer
                                            Lid sinds:
                                            6 September 2010

                                            Mijn Astra GSI uit Zuid Afrika

                                            #18132121
                                            Mr.F
                                              Lid sinds:
                                              3 November 2008

                                              Mooie Astra :)

                                              #18132122
                                              majinchaos
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 July 2010

                                                Mooie gtc klanderman! ik poets ook graag mijn gtc met meguiars :P. vraagje die sfeerlichtjes in de handgreep, zijn deze achteraf gemonteerd? en beschikt jouw gtc over de functie ” coming / leaving home ? Dat je mistlampen of koplampen automagisch voor 30 sec oplichten als de auto word ont/vergrendeld. ik weet wel dat het handmatig kan. contact uit , deur open, groot licht seinen.

                                                origineel gepost door Klanderman
                                                Nee, metertje zit er niet in. Dit is normaal ook niet te zien in de boordcomputer. Als die te warm wordt zul je wel een waarschuwing krijgen.
                                                Een haaienvin zal inderdaad wel lukken. Alleen wat ik hoor is dat je ontvangst dan toch minder is, het is natuurlijk niet voor niets zo’n grote antenne;)

                                                Maar je rijdt toch nooit met alleen stadslicht aan? Normaal zet je toch altijd je dimlicht aan en dan brand gewoon dat lampje in de tellerbak dus ik zie je probleem niet zo eerlijk gezegd. Gewoon altijd de knop vol naar rechts, dan weet je zeker dat het dimlicht aanstaat. Nu gebruik ik het zelf overigens niet aangezien ik automatische verlichting heb, dat is toch wel een erg handige optie moet ik zeggen.
                                                Van de radio weet ik niet want ik heb de originele radio er niet in zitten. Vind de verlichting zowiezo wel mooi. In de handgrepen zitten bij mij ook sfeerlichtjes. Ook zit er bij mij een lampje onder de binnenspiegel (is volgens mij alleen maar met automatische blinderende binnenspiegel). Deze schijnt precies op de pook. Ziet er mooi uit.

                                                Het is gewoon allemaal maar net wat je gewent bent. Elk merk heeft zijn eigen systemen en vaste manieren van waarschuwingen/bedieningen enz. Wij hebben hier thuis 3 Opel’s staan dus ik weet niet beter dan dit:P Je raakt hier ook wel weer gewent aan hoor.
                                                140 pk is wel lekker! Meer dan genoeg vermogen is z’n auto.

                                                #18132123
                                                Spacejam
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 November 2006

                                                  je zou eens kunnen kijken naar de “happylightshow”, die kan dat ook allemaal automatisch.

                                                  #18132124
                                                  majinchaos
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 July 2010

                                                    origineel gepost door Spacejam
                                                    je zou eens kunnen kijken naar de “happylightshow”, die kan dat ook allemaal automatisch.

                                                    Hi spacejam,

                                                    Thx voor de tip ! Da ziet er idd goed uit! Ik had de opeldealer hier overgesproken hij zei dat ie dat misschien via de uec (zoiets) kan activeren.

                                                    #18132125
                                                    astra tje
                                                      Lid sinds:
                                                      8 July 2004

                                                      en weer een astra rijker op dit forum!

                                                      gisteren mezelf een astra g aangeschaft. 2.0 16v cdx. station..

                                                      foto’s volgen ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 3,376 tot 3,400 (van in totaal 7,927)
                                                    • Het onderwerp ‘Show hier je Astra Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.