Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › show hier je 2.0L 16 klepper
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2009 om 10:15 #17324766
Hier mijn c20xe:
Gaat nog 1 en ander veranderen onder de kap
7 september 2009 om 11:21 #17324767ook nog maar eens.
ook deze gaat er nog een keer uit,om helemaal op te frissen.
kleurtje geven,en pakkingen vervangen van versnellingsbak en carterpan.
rest van het blok is gereviseerd.
tegen die tijd wil ik ook een boel chroom delen hebben,en de rest afgewerkt met gepolijst rvs.7 september 2009 om 19:27 #17324768maakt dat wat uit? ik heb de slang van de benzinedruk regelaar op de gasklep (orgineele plaats) zitten.
maar zie ook bij veschilende dat ze hem zoals hieboven van @Nick-GSI op de lexmaul plaatsen?
blijft dat hetzelfde:hmmz
7 september 2009 om 19:46 #17324769origineel gepost door frenkie
maakt dat wat uit? ik heb de slang van de benzinedruk regelaar op de gasklep (orgineele plaats) zitten.maar zie ook bij veschilende dat ze hem zoals hieboven van @Nick-GSI op de lexmaul plaatsen?
blijft dat hetzelfde:hmmz
ik heb een gasklep van een astra, die heeft die aansluitingen op de gasklep niet, omdat die op de TC klep zit. Ik ben nog opzoek naar een gasklep van een vectra of calibra zonder tc, liefst een M 2.8
7 september 2009 om 21:56 #17324770Boeit niet waar, zolang ie maar gebruikt maar van je variabele onderdruk.
8 september 2009 om 19:44 #17324771zijn de gaskleppen van 2.5 en 2.8 niet hetzelfde dan?
Ik had ook een ETC systeem.. heb er nu een andere inlaat,gasklep enz opgezet ivm ombouw naar multiriem.
16 september 2009 om 15:09 #17324772mijn EX C20XEtje: (in een Kadett Combo ’86
Willem
27 september 2009 om 15:02 #17324773dit was mijn eerste motor, helaas overleden net als de tweede
wat was er aan gebeurd:
45mm webers
bronzen klepgeleiders
cilinderkop in en uitlaat bewerkt
wiseco zuigers in 86,5
drijfstangen glad gemaakt
krukas, vliegwiel en koppeling laten balanceren en uitwegen tot 10.000rpm
kop en onderblok gevlakt
licht vliegwiel
en weet ik wat nog meer.
af laten stellen op de testbank voor het inrijden, en de eind afstelling is er nooit gehaald.groeten.
27 september 2009 om 15:43 #17324774watsegebûrt?
Vastloper?28 september 2009 om 21:54 #17324775origineel gepost door kadett4x4
dit was mijn eerste motor, helaas overleden net als de tweede
wat was er aan gebeurd:
45mm webers
bronzen klepgeleiders
cilinderkop in en uitlaat bewerkt
wiseco zuigers in 86,5
drijfstangen glad gemaakt
krukas, vliegwiel en koppeling laten balanceren en uitwegen tot 10.000rpm
kop en onderblok gevlakt
licht vliegwiel
en weet ik wat nog meer.
af laten stellen op de testbank voor het inrijden, en de eind afstelling is er nooit gehaald.groeten.
Fabriekjes… :wub
28 september 2009 om 22:02 #1732477698% klaar nu
28 september 2009 om 22:13 #17324777origineel gepost door sw16v
98% klaar nu
En 120% Phat!!! :wors
29 september 2009 om 14:29 #17324778origineel gepost door sw16v
98% klaar nu
:o:wors:thumbup
30 september 2009 om 12:17 #17324779Mijn blok
5 oktober 2009 om 13:06 #17324780Lekker origineel
7 oktober 2009 om 18:22 #17324781origineel gepost door corsaboy
watsegebûrt?
Vastloper?tja,weet wel wat er kapot was:P
5 zwevende kleppen op zuiger 3 en 4
zuiger 2,3 en 4 vol krassen, en de zuigerveren vast.
zuiger 4, was aan de bovenrand aan het afbrokkelen.
3 delige stalen turbo koppakking, er tussen zuiger 3 en 4 uit(de middelste pakking van de drie).
alle hoonringen eruit.
3 dagen alle olie in mijn blok kwijt, na 3 dagen was het weer terug.
weet iemand waar 5 liter olie kan blijven in een motor?????groeten.
9 oktober 2009 om 22:37 #1732478210 oktober 2009 om 10:24 #17324783mijn let
12 oktober 2009 om 08:40 #17324784Het is eigelijk wel grappig, dat er zo veel mensen zijn die klagen over een open luchtfilter, maar als je zo eens kijkt zijn er toch veel mensen die er 1 hebben. Niet beledigend bedoelt! Overigens ziet het er allemaal wel strak uit hoor! :D
16 oktober 2009 om 21:31 #17324785Originally posted by kadett4x4
origineel gepost door corsaboy
watsegebûrt?
Vastloper?tja,weet wel wat er kapot was:P
5 zwevende kleppen op zuiger 3 en 4
zuiger 2,3 en 4 vol krassen, en de zuigerveren vast.
zuiger 4, was aan de bovenrand aan het afbrokkelen.
3 delige stalen turbo koppakking, er tussen zuiger 3 en 4 uit(de middelste pakking van de drie).
alle hoonringen eruit.
3 dagen alle olie in mijn blok kwijt, na 3 dagen was het weer terug.
weet iemand waar 5 liter olie kan blijven in een motor?????groeten.
D’r is wel wat geks gebeurt ja..
Waar alle olie is gebleven, geen idee..Vind knap hahaha.. Deel in de cilinderkop zou iets kunnen verklaren maar de rest
17 oktober 2009 om 08:06 #17324786origineel gepost door 2e-c14nz
Het is eigelijk wel grappig, dat er zo veel mensen zijn die klagen over een open luchtfilter, maar als je zo eens kijkt zijn er toch veel mensen die er 1 hebben.Zelf ben ik er niet wild van, maar soms heb je nou eenmaal niet veel keus. Zelfs mijn openluchtfilter past nauwlijks, laat staat een luchtfilterbak.
Sjoerd-Willem, ziet er netjes uit man:thumbup Wanneer gaan we ff meeten ?? Ga deze herfstvakantie proberen mijn A RDW klaar te maken.
17 oktober 2009 om 11:40 #17324787meeten moet zsm maar even.
ik ben ook totaal niet wild van die openluchtfilters, zou graag iets anders willen maarja geen plaats!
18 oktober 2009 om 09:35 #17324788Ahaa, op die fiets :) Nja zo had ik het nog niet bekeken, weer wat geleerd :afro
18 oktober 2009 om 19:51 #17324789aardig netjes zo toch?
31 oktober 2009 om 16:14 #17324790Ziet er goed uit!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.